Gå til innhold

Utrolig tregt internett. Spyware?

vegjoh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fikk et problem da jeg slo på PCen i dag. Å åpne en side på internett tar forferdelig lang tid. Når jeg ser etter på nettverksbruk under oppgavebehandling blir linjen belastet med ca. 1%. Når linjen er en 64kBps ISDN-linje, så sier det seg selv at ting ikke går direkte fort...

Dersom jeg virkelig gidder å vente på en side, så er det langt fra skjelden at det kommer ulike feilmeldinger; "Siden kan ikke vises", "Ingen tilgang", "Feil på siden" og slike ting. Ping pg nedlasting via FlashGet ser ut til å være helt normalt.

Jeg har ISDN-kort i min PC, i tillegg til at jeg har delt ISDN-tilkoblingen fra en annen maskin. På hovedpcen går det svært så tregt, mens alt går som normalt på den andre maskinen.

Alt dette fungerte senest i går kveld/natt.

Regnet med dette måtte ha noe med Internet Explorer å gjøre, ettersom andre ting ser ut til å fungere. Tenkte det kunne dreie seg om en form for virus eller spyware som stjelte linjekapasitet. Har kjørt full systemscan med Norton Antivirus - uten å finne noe, og slettet det jeg fant med AdAware og Spybot. Det jeg la merke til, var at AdAware fant noe som kaltes for "Internet Optimizer". Det virker påfallende. Søkte litt rundt på harddisken og i registeret og slettet det jeg fant av Internet Optimizer. Da håpet jeg alt var i orden, men neida... Har også testet Opera, men det ser ut til å gå like tregt - i tillegg til at programmet henger seg

Håper det er noen som har noen gode råd. Å bruke internett på den PCen er nå en tolmodighetsprøve uten like. En formatering vil etter all sannsynlighet rette problemene, men det hadde jeg håpet å slippe hvis det ikke er helt nødvendig.

Ettersom jeg ikke har klart å lokalisere problemet, er jeg litt usikker på om denne burde ligget i en annen kategori, men...

Mvh

Vegard

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...