Gå til innhold

wohaaa Gmail gir oss mer plass!

KELViN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal vistnok bli 2 GB

Jepp, ser det står inne på siden... men jeg tror det ikke før det også står der i morgen.. er jo 1.april i dag :p

Skrevet

Vis dette er en april spøk. Har google jammen planlagt den godt. Siden det står i inboksen min at jeg har over en gb lagringsplass.

Egentlig tviler jeg på at det er det siden Google alltid bleier å legge frem flere nye fungsjoner samtidig. Denne gangen er det mer lagringsplass og støtte for farget tekst, høyre og midstilling av tekst.

Og jeg tviler på at rikt tekstformat funsjonen er en aprilspøk siden man kan bruke den nå ..og jeg tviler på at google vil fjerne en slik bra funsjon bare fordi det er 1 april i dag.

Skrevet
Dette er googles aprilspøk: http://www.google.com/googlegulp/

Tviler på at de har to.

Gmail ble lansert 1.april i fjor og det var ingen aprilspøk da.

Dessuten er det et meget godt markedføringstriks. Siden det er 1. april blir det jo mye diskusjon om det faktisk stemmer eller ikke. Mye diskusjon gir mye oppmerksomhet som kort og godt kan overføres til at flere får høre om det, og da spesielt når det blir klart at det faktisk stemmer. Genial greie, og summen de har brukt på å få det til er praktisk talt null og niks. Kan noen f.eks si de har SETT en reklame for Gmail? Ikke det nei. Ikke jeg heller.

Skrevet

Det bare forsetter og stige i dag også, det er jo 2 april så det kan jo ikke være en aprilspøk.

I skrivende stund er det helt oppe med 2031 MB :thumbup:

Skrevet
Kanskje det er google sin form for aprilspøk.. Lansere noe som høres ut som en aprilspøk, men dagen etter det, viser det seg at det ikke var det...

Det har allerede hatt en aprilspøk. Men det er nok dette som ligger til grunn i det faktum at gmail ble lansert 1. apil - det gir masse gratis reklame når folk diskuterer genuiniteten av nyheten. Når de så feirer jubileum ett år senere får de samme effekt. Nei, disse kan virkelig sakene sine.

Dessuten må jeg si at å låse registreringen av gmail-kontoene var et sant sjakktrekk. I førstingen skapte denne begrensede tilgangen en voldsom kuriositet og prestisje rundt det å ha en konto hos gmail, hvilket genererte et enda større oppstuss og interesse rundt tjenesten. På den tiden sperret jeg øynene opp hver eneste gang jeg kom over en gmail-epostadresse. Det å ha gmail ble nærmest mote, og dette gav igjen større inntekter til Google gjennom de såkalte relevante reklamene.

Nå om dagen kan man på en svært enkel måte få fatt i gmail, sågar uten bekjente. Mang en automatisert side spyr ut donerte invitasjoner til enhver som måtte ønske det.

Muligens er delvis årsaken til at Google enda ikke har åpnet Gmail til fri registering, at systemet slik som det er nå har fungert såpass utmerket. Synet på gmail blir kan hende en annen når man må bli invitert - dertil av venner - for å "bli med".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...