Gå til innhold

Linux Dvd Iso


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, du ser der det står «Resize partition», velg den.

Så setter du størrelsen ned slik at det blir plass til Linux. Det er ikke nødvendig å opprette noen nye partisjoner, det gjør installasjonsprogrammet bedre selv.

takker for hjelpen, må bare vente til Mozilla download mannager er ferdig med siste part av SuSE... tok litt lengre tid en venta :p

Lenke til kommentar
Du har vel endret fstab for å aktivere diskene? Hvis ikke, post filen /etc/fstab her.

hva??. det forsto ikke jeg, dessuten kommer jeg ikke in i windows heller :no:

 

Edit:

 

kom meg inn i windows igjen ("enkel sak :p")

men har forsatt litt problemer med å finne s-ata NTFS diskene mine i FC3....

 

ps: må si jeg likte FC3 MEGET godt, var kjapt som f i oppstart og alt slikt, alt som nå trengs er å få fikstet slik at diskene kan brukes og at jeg får innstaler wine slik at jeg kan bruke spillene mine...... oi, glemte nesten, må skaffe lyd og skjermkort drivere (ati 9600) :p:ohmy:

Endret av Midran
Lenke til kommentar

*lyddrivere*? Evigheter siden jeg har hørt at det må skaffes.

 

Skjermdrivere, ok. Men et tips er å dra en "yum update"

 

ta forøvrig en titt på fedorafaq.org

 

SATA-disker tror jeg kjerna behandler på samme måte som SCSI disker BTW - så de ligger som "sdXY" etc. under /dev.

Lenke til kommentar
*lyddrivere*? Evigheter siden jeg har hørt at det må skaffes.

 

Skjermdrivere, ok. Men et tips er å dra en "yum update"

 

ta forøvrig en titt på fedorafaq.org

 

SATA-disker tror jeg kjerna behandler på samme måte som SCSI disker BTW - så de ligger som "sdXY" etc. under /dev.

vel, vet ikke helt om jeg trenger lyd drivere, men bruker Digital utgang på hk'et (optisk) til forsteker...

 

skjermdriver fant jeg på ati.com

 

det du nevner om s-ata driverene fatter jeg ingenting av :S.... *leter forsatt på forum etter svar*

Lenke til kommentar
har nå fått Fedora core 3 oppe å gå uten problemer, men hvordan finner jeg s-ata diskene mine? har gjort FC3 slik at den kjenner til NTFS systemet, men diskene mine vil ikke frem ;/... noen som vet?

<repeat>Kan du poste filen /etc/fstab her på forumet?</repeat>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...