Carrot Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Nå har jeg etter mange år endelig bestemt meg for å oppgradere det gamle beistet, og etter litt betenkningstid bestemte jeg meg for å gå for Socket 939. På spesifikasjonene til hovedkortene til socket 939 står det "Diskkontroller: Serial ATA-150 (RAID), Serial ATA II (RAID)". Betyr dette at jeg ikke kan bruke de "gamle" IDE harddiskene mine og DVD-rom/brenneren?
Fjelldal83 Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 (endret) Ikke noe problem å bruke IDE sammen med S-ata Velkommen som ny bruker på forumet Endret 31. mars 2005 av Daemonifuge
Iyon Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Hvilket hovedkort er det snakk om? Hvis kortet ikke har IDE-kontrollere i det hele tatt (noe jeg tviler på) må du ha konverter eller kjøpe IDE.kontroller på ekspansjonskort (pci). De fleste hovedkort som selges nå for tiden har både IDE-kontroller og Serial ATA-kontroller (enten vanlig eller II eller begge). Jeg ville syntes det var rart dersom kortet ikke hadde IDE-interface overhodet, da IDE-disker fortsatt er i utstrakt bruk og det kun eksisterer en håndfull Optiske drev (DVD/CD) med serial-ata interface. Jeg ville sjekket opp litt nærmere hva som finnes på kortet, evt. kommet tilbake i denne tråden med merke og modell...
Fjelldal83 Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Tror ikke det eksisterer hovedkort uten IDE. Rett på meg hvis ikke dette stemmer
Carrot Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 Er ganske ny på dette, så jeg er usikker på om det er IDE på det hovedkortet... Er det forresten noen som har det hovedkortet og kan fortelle meg om det er bra?
MorePower Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Ja, det er bra. Les i første post i tråden under, står om tester der. Og det er to p-ata (ide) kontakter på kortet, altså plass til fire enheter. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...,store,and,asus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå