SirGalrim Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Jah endelig har Heroes of Might and Magic V blitt annonsert. Spillet utvikles av Nival Interactive, noe som har ryktes i lang tid. Se teaser siden UbiSoft har lagt ut her Ubisoft is delighted to confirm the return of the legendary Might and Magic® brand. Credited with the establishment of the heroic fantasy genre since its first release in 1985 on PC, the brand envelops several series including the mythical Heroes of Might & Magic®. No stranger to resurrecting cult licenses, Ubisoft will bring fresh life to the franchise, taking it to a new level while respecting its heritage. The first game to reintroduce the video game legend to the public will be Heroes of Might and Magic® V, the sequel to the universally acclaimed turn-based strategy series with a touch of RPG. The new opus will benefit from the features and characteristics that established the success of the initial saga while offering a wealth of innovations such as a a highly immersive scenario, a variety of appealing factions, modern 3D graphics, a revolutionary tactical combat system and a story-based campaign mode. Developed by a seasoned team at Nival Interactive (Blitzkrieg, Silent Storm, Etherlords), Heroes of Might and Magic® V is scheduled for release on PC in early 2006.
Starscream12 Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Er det som 2'ern med oppgradert grafikk blir jeg UTROLIG fornøyd
Ed Hunter Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 HOMM3 var best! Dette har eg venta på, gleder meg til release, håper det ikkje blir skuff som med 4en.
SirGalrim Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Det blir nok ikke så likt 4'ern. Fabrice (lead producer) har jo sagt at 3'ern er hans favoritt og at det er spillet 5'ern vil bli mest påvirket av. Vi får tro han på det. Det som bekymrer meg litt er 3D graffiken. Den ser bra ut (dog muligens litt vel anime) men den minner mer om et RTS spill enn et TBS spill. Og det har jo vært ymtet frempå at de vil endre stilen litt og ikke ha så striks turn-mode. Hva nå enn som menes med det.
Darth Kjell Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Det blir nok ikke så likt 4'ern.Fabrice (lead producer) har jo sagt at 3'ern er hans favoritt og at det er spillet 5'ern vil bli mest påvirket av. Vi får tro han på det. Det som bekymrer meg litt er 3D graffiken. Den ser bra ut (dog muligens litt vel anime) men den minner mer om et RTS spill enn et TBS spill. Og det har jo vært ymtet frempå at de vil endre stilen litt og ikke ha så striks turn-mode. Hva nå enn som menes med det. 3'ern var nesten på grensen til å bli for mye av det gode. Man skal være forsiktig med å legge inn alt for mye tøffe ting, for til slutt blir det bare rot. 2D grafikk og turn based er nok noe alle HoMM-spillere vil ha, men vi må bare innse at slikt ikke selger lengre. For at det skal være håp om flere framtidige HoMM-spill så må nok serien fornye seg litt, den må nå ut til flere. Så lenge spillet er bra, så driter jeg i real time/turn based etc.
Starscream12 Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Det kan ikke bli RTS. Da kjøper jeg ikke. Det skal være turn based, hvis ikke blir det som millioner av andre RTS. De spillene er jeg lei av
Blue Gene Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 (endret) http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=398772 Hehe, jeg startet en tråd om dette...så ikke tråden til SirGalrim. Så ikke dette før det var for sent...Jaja, modene får slette posten min når de får tid. Håper de klarer å beholde noe av den gamle sjarmen fra de tidligere spillene. Spesielt Heroes 3. Det er altså Ubisoft som har rettighetene til serien, etter at 3DO gikk konkurs. Gleder meg vilt, håper utviklerne klarer å lage et skikkelig spill med godt klassisk "Heroes" gameplay som står i stil med grafikken. Endret 30. mars 2005 av LioKaiser
Ed Hunter Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Utifrå det bildet såg figurane litt kjedelige ut, likte HOMM3, der var dei lekkert laga i 2D. Synes og i 4 at kameravinkelen var litt for langt vekke. Men det demper ikkje hypen hos meg for det, er ganske etterlengta spel frå mi side.
Ed Hunter Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 (endret) SLETTET: Dobbelpost Endret 31. mars 2005 av Ed Hunter
oerhört Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 "a revolutionary tactical combat system" er vel akkurat det jeg for min del ikke ønsker. Kampsystemet fungerte glimrende som det var, vennligst ikke endre for meget, er dere snille. Men med tanke på Nivals tidligere bragder, er det neppe veldig stor grunn til bekymring for at spillet skal bli dårlig.
Kuroneko Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Homm homm, homm-homm, homm homm homm. Nå blei jeg glad. (Har satt stor pris på alle spillene i serien, naturligvis noen mer enn andre, men jeg kan ikke tenke meg at de klarer å ødelegge det fullstendig)
Darth Kjell Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Det er da godt mulig å få til gode taktiske egenskaper selv om det er real time 3D. Jeg kan egentlig se for meg at det blir noe ala Total War-spillene. Selve campaign-modusen er turn based, mens slagene er i 3D. Dette funket bra i TW, og kan derfor funke bra i HoMM. TW på en mindre skala og satt i M&M-universet gjør at jeg får en god følelse i underlivet
Zeph Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 (endret) Er det ikkje sånn det alltid har vert? Fugleperspektiv tur-basert når du går rundt og live kamp. Det kan bli bra med 3D kamper. Ubisoft pleier då å lage gode spel, håper dei klarar å få den gode gamle feelingen som eg hadde i homm2 igjen. Homm3 var OK, mens Homm4 vart for mykje av det gode. Bildet såg litt jalla ut, satser på det er art. Endret 31. mars 2005 av zeph
Blue Gene Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Det blir nok ikke så likt 4'ern.Fabrice (lead producer) har jo sagt at 3'ern er hans favoritt og at det er spillet 5'ern vil bli mest påvirket av. Vi får tro han på det. Det som bekymrer meg litt er 3D graffiken. Den ser bra ut (dog muligens litt vel anime) men den minner mer om et RTS spill enn et TBS spill. Og det har jo vært ymtet frempå at de vil endre stilen litt og ikke ha så striks turn-mode. Hva nå enn som menes med det. 3'ern var nesten på grensen til å bli for mye av det gode. Man skal være forsiktig med å legge inn alt for mye tøffe ting, for til slutt blir det bare rot. 2D grafikk og turn based er nok noe alle HoMM-spillere vil ha, men vi må bare innse at slikt ikke selger lengre. For at det skal være håp om flere framtidige HoMM-spill så må nok serien fornye seg litt, den må nå ut til flere. Så lenge spillet er bra, så driter jeg i real time/turn based etc. Et turn-based HOMM spill vil nok fortsatt selge. Da Heroes 3 kom ut, ( 1998 ) var ikke interessen for tur baserte spill spesielt stor da heller. Men det ble likevel en suksess, det solgte ganske bra mener jeg å huske. Med tanke på at mange vet at HOMM serien er tur basert, så tror jeg ikke at det vil overraske eller skuffe mange at Heroes 5 også blir det. Heroes spillene fungerer kjempebra som turbaserte spill, godt hjulpet av kvalitets gameplay, grafikk, animasjoner, spells, effekter, kule raser med stor variasjon osv... Men klart; hvis Nival klarer å gjøre spillet RTS basert, og samtidig beholde sjarmen og alt som var bra fra de tidligere spillene, så kan det jo funke fint.
Zeph Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 TW på en mindre skala og satt i M&M-universet gjør at jeg får en god følelse i underlivet Jaja..kvar sin fetish
SirGalrim Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Skrevet 31. mars 2005 Jeg kan egentlig se for meg at det blir noe ala Total War-spillene. Selve campaign-modusen er turn based, mens slagene er i 3D. Fabrice gir klart inntrykk av at det er 3D hele veien. Så nok både i slagene og på det strategiske kartet. Om slagene blir real time er det for meg like ille som om campaign modus blir real time. Men det skal bli spennende å se hvordan Nival gjør dette. TW på en mindre skala og satt i M&M-universet gjør at jeg får en god følelse i underlivet I underlivet? Såpass ja... :!:
FJERNET111 Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Flotte greier Synes personlig HoMM IV var det beste (og ja jeg har spilt alle sammen), men hver sin smak. Tror uansett dette blir bra, kan ikke gå så veldig galt med et heroes spill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå