Gå til innhold

hvilket apg skjermkort til counter-strike source ?


Yonaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yonaz, la meg si det sånt: Ikke gå for noe dyrere enn x800Xl, siden da ville resten av systemet ditt ende opp i å være flaskehals. jeg kjenner en fyr med x800XT med bare 40 fps jevnt, og jeg har 6600GT og har jevnt over 60 fps. Cpu og minnehastighet er viktigere enn skjermkort (selv om skjermkortets betydning er stor).

 

Enkelt og greit: X800XL er ditt valg

Lenke til kommentar
Yonaz, la meg si det sånt: Ikke gå for noe dyrere enn x800Xl, siden da ville resten av systemet ditt ende opp i å være flaskehals. jeg kjenner en fyr med x800XT med bare 40 fps jevnt, og jeg har 6600GT og har jevnt over 60 fps. Cpu og minnehastighet er viktigere enn skjermkort (selv om skjermkortets betydning er stor).

 

Enkelt og greit: X800XL er ditt valg

Eni, vis ikke resten av systemet er bra nokk, for f.eks ett X800XT PE kort er det borkastet penger ja :) Kjøp deg X800XL :thumbup:

Lenke til kommentar

oki men har amd 3500 whinchester , 1 gb pc 4000 corshair til 3000 kr , 200 gb harddisk og trenger et super bra skjermkort , men er det sløs og kjøpe ati radeon x850 xt pe? har 180 fps med ati radeon 9800 pro fra før ;o)

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar
oki men har amd 3500 whinchester , 1 gb pc 4000 corshair til 3000 kr , 200 gb harddisk og trenger et super bra skjermkort , men er det sløs og kjøpe ati radeon x850 xt pe? har 180 fps med ati radeon 9800 pro fra før ;o)

Den maskina er så bra at den ikke blir noe flaskehals for et x800xt pe kort, men om ytelsesforskjellen på et xt pe og xl er verdt pengene er en annen sak...

Lenke til kommentar
oki men har amd 3500 whinchester  , 1 gb pc 4000 corshair til 3000 kr , 200 gb harddisk og trenger et super bra skjermkort , men er det sløs og kjøpe ati radeon x850 xt pe? har 180 fps med ati radeon 9800 pro fra før ;o)

Den maskina er så bra at den ikke blir noe flaskehals for et x800xt pe kort, men om ytelsesforskjellen på et xt pe og xl er verdt pengene er en annen sak...

Sant nokk :hmm: Han har ikke noe dårlig system akkurat!! Han trenger ikke ett skjermkort som X800XT PE akkurat :p Men viss han skulle nå ha ett skjermkort til rundt 4800kr så anbefaler jeg PCI-E X850XT PE Extreme kjøling og AGP XFX 6800Ultra.. dette er det du har å velge mellom :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette kan være ett lurt kjøp X800XL Og denne kjøleren Zalman med Ramzinks :D Dette syns jeg er ett flott valg :thumbup: Med den kjøleren er det ikke noe som stopper deg å Overklokke :)

Det som stopper deg er vel at de fleste X800XL kortene overklokker dårlig?

Det jeg har testet gikk ikke lenger en 430Mhz, var fra PowerColor og bråket som et utvær...

 

Xbitlabs kom nylig frem til samme konklusjonen...

 

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...-x800xl_24.html

 

This graphics card will hardly suit to overclockers, since all R430-based cards have a poor overclockability due to the specifics of the manufacturing process employed. Even with the efficient and noisy cooler we couldn’t increase the GPU clock rate above 435MHz.
Lenke til kommentar

Mitt råd til trådstarter er å ikke investere mer enn 3000 kroner på et AGP system idag... AGP er på vei ut nå.

 

For rundt 3000 kroner får han X800XL eller 6800GT, de er omtrent like gode

 

Eventuelt kan du spare enda mer og heller kjøpe et 6600GT kort. De koster rundt 1500 kroner, og gir mer en god nok ytelse for CS:S

 

Og pengene kan spares til en senere oppdatering til PCI Express... :cool:

Lenke til kommentar
når han har pengene, så er vel x850xt (PE) det beste valget (?)

Kommer jo litt ann på hva han ellers har i maskina.

Man bruker ikke atombome til å drepe mygg...

 

Og heller ei X800XT PE til CS:S...

jeg har det skjermkortet der, og synes ikke det yter godt nok til cs:s ;)

Lenke til kommentar
når han har pengene, så er vel x850xt (PE) det beste valget (?)

Kommer jo litt ann på hva han ellers har i maskina.

Man bruker ikke atombome til å drepe mygg...

 

Og heller ei X800XT PE til CS:S...

jeg har det skjermkortet der, og synes ikke det yter godt nok til cs:s ;)

x800xt er meir enn godt nok til cs:s!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...