Gå til innhold

Geforce 6800 Ultra eller Radeon X800XT


Anbefalte innlegg

Personlig ville jeg valgt 6800U kortet. Grunnen er at jeg aldri har hatt nevneverdige problemer med nVidia kort, men sliter nå noe helt forjævlig med å få et X800XT PE kort til å funke optimalt. Det virker, er ikke det. Men jeg MÅ bruke omega drivere for å kunne overklokke. Dessuten liker jeg rett og slett driverene til nV bedre.

med XP PE er det vel bare å slå på overdrive.. så vil kortet klokke seg opp alt etter temperatur.. (men aldri under fabrikkinstillinger)

 

Dersom en vil overklokke permanent er det bare å installere ATI tool..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Personlig ville jeg valgt 6800U kortet. Grunnen er at jeg aldri har hatt nevneverdige problemer med nVidia kort, men sliter nå noe helt forjævlig med å få et X800XT PE kort til å funke optimalt. Det virker, er ikke det. Men jeg MÅ bruke omega drivere for å kunne overklokke. Dessuten liker jeg rett og slett driverene til nV bedre.

med XP PE er det vel bare å slå på overdrive.. så vil kortet klokke seg opp alt etter temperatur.. (men aldri under fabrikkinstillinger)

 

Dersom en vil overklokke permanent er det bare å installere ATI tool..

Den overdrive-funksjonen klokker så og si ingen ting. Jeg har prøvd med alle oc-tools sammen med catalyst drivere. Alle gir meg kraftige artifacts. Selv idle med stock clock gir catalyst meg heftiga artifacts. Men som du ser får jeg overklokket meget bra, uten problem, med omegadriverene. Her er det bare minor bugs som plager meg. Som at jeg MÅ ha texture og mipdmap-level på full for at ting skal fungere.

Systemet mitt er reinstallert 3 ganger, så det er ikke noe med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...