Gå til innhold

Feil med directx eller skjermkort!


FilipW

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem med directx og skjermkortet generelt. Jeg har amd athlon xp 2000+ cpu, abit nf7-s2 hovedkort, 512mb ram (pc3200) og 256 (pc2700), gainward 6600gt http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306283 og directx 9.0c.

Problemene begynner når jeg kjører de nyeste spillene (bf vietnam, sims 2) og 3dmark 01, 03, 05. Spillene bare fryser etter ca noen sekunder og man kan ikke gjøre annet enn å dra ut stikkkontakten. Det samme skjer i 3dmark. I everest står det at 32 bit z-buffer ikke er støttet under directx video, kan det være et problem?

Aner ikke hvordan man reinstallerer directx.

Noen forslag om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir rarere og rarere. Jo mer jeg stiller ned core og memory settings på kortet jo lengre tid tar det før det fryser i 3dmark 03. Kan kortet rett og slett bli for varmt? satt det helt ned til 425\700. Kan det være en produksjonsfeil i kortet?

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Du kommer neppe lenger med slike antydninger FilipW.

Sansynligvis har Aurgjelme selv vært borti noe slikt, og kan dermed konstatere at kortet ditt sansynligvis blir for varmt, og da kan du selv trekke egne slutninger om det er produksjonsfeil, eller om det har skjedd noe i etterkant som har ført til at kjøleløsningen ikke er i orden.

 

Ta ut kortet, sjekk om alle fester sitter godt. Sjekk at ikke noe støv og annet blokker vifta fra å spinne riktig.

Lenke til kommentar

Tror du at folk er interessert i å hjelpe noen som kaller folk for dritt?

 

Styr språkbruken, eller vent til morrakaffen har slått inn før du gjør noe slikt igjen, så slipper jeg å rapportere deg.. Vanskelig å få svar på spørsmålene i en stengt tråd skjønner du..

 

Men du var vel innpå det, selv, kortet blir kanskje for varmt..

 

Sjekk følgende:

 

Går vifta på kortet?

Er den full av støv?

Er ribba varm, sånn at du brenner fingrene?

 

Ellers kan det være at du har for liten strømforsyning til alt du har i maskinen, fortell hvilket merke det er, størrelse (antall W), og hva du har i maskina ellers.

 

Når du har sjekket disse tingene, kan du svare igjen, så skal vi se nærmere på det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...