Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor kan jeg få jusshjelp


Bogan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mange inboforsikringer dekker fri rettshjelp/advokathjelp. Sjekk dette. Advokaten din kan hjelpe deg med det.

Dette er ofte de dyrere innboforsikringene, er han student eller ikke kommet dit at han har kone, barn og golden retriver, så er det stor sjanse for at han ikke har denne typen.

Hadde han hatt egen advokat hadde han vel sannsynligvis ikke spurt her?

 

Finnes også "gatejurister" i oslo og trondheim. Hvor lett det er å huke tak i en aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Mange inboforsikringer dekker fri rettshjelp/advokathjelp. Sjekk dette. Advokaten din kan hjelpe deg med det.

Dette er ofte de dyrere innboforsikringene, er han student eller ikke kommet dit at han har kone, barn og golden retriver, så er det stor sjanse for at han ikke har denne typen.

Hadde han hatt egen advokat hadde han vel sannsynligvis ikke spurt her?

 

Finnes også "gatejurister" i oslo og trondheim. Hvor lett det er å huke tak i en aner jeg ikke.

I følge min far, både norsk og amerikansk advokatbevilling, dekker nesten alle innboforsikringer dette. Det er et skjema advokaten har, som du må fylle ut, så sender han det til forsikringsselskapet. Det er bare noen få som ikke har det. Er han student, så bor han kanskje hjemme, og kan få hjelp på den måten.

 

Jussbuss og gatejuristen gir kun en halvtime gratis hjelp. Mamma var med i jussbuss da hun studerte.

Lenke til kommentar
Tusen takk jarmo :thumbup:

 

Har ikke rota meg oppi noe. Meget kort fortalt: Vi har mistet jobben her jeg jobber på 1 ukes varsel

vist du mista jobben pga en konkurs. så er det fult lovlig.

det gjorde jeg.. fikk beskjed kl 12.00 og etter en kort breefing fra bobestyrer var det på en laang ferie gitt.

men skylles det bare en "vanlig" oppsigelse så skal den være godt begrunnet for at dem kan sparke deg med 1 ukes varsel.

så få en advokat til å ta saken..tviler på at du taper den der. da skal du ha oppført deg veeeldig stygt og påført firma ubotelig skade, grovt uaktsomt.

er inne i en tvist selv, som har vart i 6 mnd nå. så bare vær oppmerksom at det kan trekke ut i tid.

Lenke til kommentar

Skal være møte denne uken så få rnemere beskjed. Kort fortalt Vekter firmaet jeg jobber hadde kontrakt med et firma som skule voktes.. Det firmaet har sagt opp kontrakten. Foreløbig ser det ut ti at vi som jobbet fast der bare blir tilbudt andre jobber... og det er jobber som ikke er like og dekker det samme behovene kravene våre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...