Gå til innhold

Hvordan optimalisere instillinger og programmer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det behøver ikke være noen motsetning mellom sikkerhet og systemslanking. Snarere tvert i mot - en god del av tjenestene i XP anbefales det jo faktisk å deaktivere, nettopp pga sikkerhet - se BlackViper.

 

Jeg vil helst ikke ofre sikkerheten selv ved spilling, og online-seanser foregår derfor med både antivirus og brannmur kjørende. Jeg skrur av antispyware.

 

Ved vanlig PC-arbeid - internett, office, chat, billedbehandling, skal du fint kunne greie deg med omkring 15 tjenester gående (Kontrollpanel/Administrative verktøy/Tjenester) - betydelig mindre enn de 40-50 som er aktivert som default, i 2000/XP.

 

Blackviper-siden tilbyr forresten en bitte liten registry-fil som øker den informasjon du får opp for den enkelte tjeneste, så kan du sitte i ro og mak og lese om akkurat de tjenestene du selv har gående. Du finner det her:

http://www.blackviper.com/WinXP/Archive/registry.htm

 

Scroll til

"BV's Windows XP Services Descriptions: (View the complete Windows XP Service Pack 1a Services Information)

 

* Download the XP Home File:

BVsHomeDescriptionsSP1a.zip ~ Size - 13,360 bytes ~ Version 1.0 ~ 05SEP2004

 

* Download the XP Pro File:

BVsProDescriptionsSP1a.zip ~ Size - 13,684 bytes ~ Version 1.0 ~ 05SEP2004"

 

Last ned, unzip, dobbeltklikk. Ingen endringer i ditt oppsett gjøres. Det er kun infotekstene i Tjenester som får mer informasjon.

Endret av zjulik
Lenke til kommentar

zjulik.. thanks alot azz... du er min helt :p

 

hehe..

 

Seriøst.. sykt mye bra info her..

 

Skal se på det meste bare jeg får skikkelig tid og en real format in ^^

 

Da skal det nok bli andre saker.. ikke det at pc'en min er super treig nå da men blir ikke dumt å få den enda raskere :D

 

Thanks again!

 

 

Og seff takk til dere andre oxo som er med på å hjelpe til :D

Endret av Amo Aka Eagle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...