Gå til innhold

DVD spilleren og DVD brenneren gikk i stykker


Anbefalte innlegg

.. på samme tid :cry:

 

Dette skjedde:

 

- Dag 1: Jeg var på LAN, og brukte både DVD spiller og brenner, begge fungerte helt fint.

 

- Dag 2: DVD spilleren og brenneren leser ikke DVD'er lengre.

Putter jeg en DVD plate inn i spillern, klikker dataen fullstendig, og jeg må restarte den med å dra ut strømkontakten. Putter jeg en DVDplate (som jeg har brent noe på) inn i DVDbrenneren kommer det opp melding om at jeg har satt inn en tom DVDplate.

 

Jeg er HELT sikker på at jeg har satt riktig "master, Slave" greier bak. Jeg prøve også å oppdatere programvaren, men det gikk ikke :(

 

Jeg har forsåvidt MSI D16 DVDspiller og ms-8404a DVDbrenner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det virkelig ingen som vet hva jeg skal gjøre? Jeg har aldri opplevd noe liknende :ermm:

 

I dag virus/spyware søkte/defragmente jeg datamaskinen, for andre gang.. så prøvde jeg å uinstalere brenneren, og så intallere den igen. det gikk heller ikke...

 

Skal jeg klage til komplett?

Endret av bobjan
Lenke til kommentar

Har hatt et slikt problem med min 6!!!!x DvD Rom (merk Rom :D ). Den nektet å lese alle cder, dvder osv. Problemet var slik at alt "funket" bortsett fra at når cden skulle leses så ville den ikke lese plata.

 

 

Jeg har den samme dvden i dag faktisk :)

 

Edit:

Muligens legge til løsningen også hehe.

Ganske enkelt så kjøpte jeg en laser rense cd til spillern (50-100Kr) og spillte den 4 ganger lenger enn bruksanvisningen.

 

Etter dette kunne jeg spille alle cd/dvder som IKKE var brente. Hvorfor aner jeg ikke, men logisk sett har det nok noe med at brenne platene, de jeg prøvde i alle fall, er av dårligere kvalitet enn "ferdig" plater som spill, filmer osv kommer på.

Endret av LOBOS
Lenke til kommentar

Har du prøvd noe så enkelt som å skjekke at IDE-kabelen er skikkelig festet til hovedkortet? Jeg har hatt problemer med det samme.

 

Sannsynligheten for at både brenner og leser konker ut samtidig er heller liten.

 

Altså: Sjekk kabler (både IDE og strøm), se i windows om begge IDE-kanaler er i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...