Gå til innhold

Reparasjon av hardware for en billig penge?


Anbefalte innlegg

Skjermkortet mitt har plutselig sluttet å fungere :(

Det er et Hightech Excalibur 9800 PRO IceQ, og ikke noe jeg bare vil kaste og kjøpe noe nytt. Finnes det et sted hvor jeg kan sende inn skjermkortet og få det reparert for en billig penge?

 

Har ikke nok penger for øyeblikket til å kjøpe et nytt skjermkort, så må bruke et gammelt Sapphire Radeon 9600 AIW som jeg har liggende :(

 

Please svar :cry:

 

Jon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan fremdeles reklamere på det. Du har 3 års reklamasjon på det. Og når et kort "plutselig" dør uten noen logisk grunn er det en reklamasjons sak!

Nei!

 

Ingenting som heter tre års reklamasjon. Enten to eller fem.

 

Ellers så stemmer resten. Ta kontakt med butikken der du kjøpte det.

Lenke til kommentar
Sender jeg bare en mail til netshop og sier at skjermkortet er blitt ødelagt og at jeg vil få det fikset da eller?

 

1-2-3 guide? :p

1 : Send mail til returavdelingen på webshoppen din, si at skjermkortet streiket helt plutselig og spørr hvordan du skal gå fram for å returnere det for garantirep, eller for å få nytt skjermkort på garantien.

 

2 : Når dette er gjort, så sender du kortet inn til webshoppen, pakk det godt inn (IKKE glem antistatisk pose, da all garanti har en tendens til å ryke tvert hvis det ankommer uten) Du må sikkert legge ved en eller annen form for info når du skal returnere kortet, men dette kan du også spørre returavdelingen om.

 

Husk å få med avsender av kortet, du får kanskje en returkode som du skal bruke.

 

3 : Sett ned rævva og vent på at kortet enten skal komme tilbake reparert eller på erstatningskort.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Nei!

 

Ingenting som heter tre års reklamasjon. Enten to eller fem.

Det var veldig bastant uttalt...

og det er feil. ;)

 

Sitter akkurat nå og ser på esken til mitt ASUS-skjermkort...og det står "3 year warranty" på den, så "enten 2 eller 5" stemmer nok ikke

2 eller 5 års garanti er lovfestet, mens det du ser på pakka er hva produsenten gir deg av garanti..

Lenke til kommentar

Nei!

 

Ingenting som heter tre års reklamasjon. Enten to eller fem.

Det var veldig bastant uttalt...

og det er feil. ;)

 

Sitter akkurat nå og ser på esken til mitt ASUS-skjermkort...og det står "3 year warranty" på den, så "enten 2 eller 5" stemmer nok ikke

Og warranty er garanti, ikke reklamasjon.

 

Så enten to eller fem stemmer nok det.

Lenke til kommentar

Nei!

 

Ingenting som heter tre års reklamasjon. Enten to eller fem.

Det var veldig bastant uttalt...

og det er feil. ;)

 

Sitter akkurat nå og ser på esken til mitt ASUS-skjermkort...og det står "3 year warranty" på den, så "enten 2 eller 5" stemmer nok ikke

2 eller 5 års garanti er lovfestet,

Nei, det er feil.

Det er lovfestet enten to eller fem års reklamasjon. Garanti gis frivillig av produsent eller selger.

Lenke til kommentar
Det er lovfestet enten to eller fem års reklamasjon. Garanti gis frivillig av produsent eller selger.

:yes::yes:

 

Viktig å skille Garanti og reklamasjon.

 

Men enkelt forklart er Reklamasjon 2 år eller 5 år vist varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år...feks. en vaskemaskin..

 

Loven finner du på www.lovdata.no

 

Garanti er som nevnt over noe produsent/selger gir og er ikke lovpålagt.

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...