Delvis Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Har aldri skjønt helt hva dette betyr , noen som kan forklare det?
Tandamram Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 (endret) Min definisjon: Å konfontrere seg selv med sine problemer. Endret 25. mars 2005 av Shio
TAAB Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 (endret) Og plutselig innse/få en erkjennelse av at man har handle feil i en gitt situasjon, eller at man blir møtt av sine egne fordommer/holdninger. Endret 25. mars 2005 av TAAB 1
ilpostino Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Og plutselig innse/få en erkjennelse av at man har handle feil i en gitt situasjon, eller at man blir møtt av sine egne fordommer/holdninger. dette er også "min" deifinisjon av dette ordtaket...
Jarmo Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Kan vel sammenlignes litt med å "kaste stein i glasshuset" eller ?
ilpostino Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Kan vel sammenlignes litt med å "kaste stein i glasshuset" eller ? på mange måter; ja. tror utrykket om å møte seg selv i døren brukes mer i sammenheng om noe du har gjørt selv mens det med glasshus brukes mer i større sammenhenger (hvis jeg kan bruke et sånn utrykk her.... eksempler: hvis du tidligere har sagt at alle som bor i Oslo vest (for eksempel) er noen klyser og flytter dit selv (for eksempel) 10 år etterpå.. da møter du deg selv i døren. Hvis du for eksempel bor et sted og sier at alle fra det stedet er teite kaster du litt stein i glasshus fordi denne uttalelsen også rammer deg selv. (vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre enn med disse eksemplene; de er bare eksempler på bruk av det og jeg håper du skjønner poenget).
Neophus Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 Å gå på dørstokken, evt. plassere et speil på andre siden av døren.
Delvis Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Skrevet 26. mars 2005 Kan vel sammenlignes litt med å "kaste stein i glasshuset" eller ? på mange måter; ja. tror utrykket om å møte seg selv i døren brukes mer i sammenheng om noe du har gjørt selv mens det med glasshus brukes mer i større sammenhenger (hvis jeg kan bruke et sånn utrykk her.... eksempler: hvis du tidligere har sagt at alle som bor i Oslo vest (for eksempel) er noen klyser og flytter dit selv (for eksempel) 10 år etterpå.. da møter du deg selv i døren. Hvis du for eksempel bor et sted og sier at alle fra det stedet er teite kaster du litt stein i glasshus fordi denne uttalelsen også rammer deg selv. (vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre enn med disse eksemplene; de er bare eksempler på bruk av det og jeg håper du skjønner poenget). Jo, tror jeg skjønner det litt bedre nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå