Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan hacke meg inn i min egen router?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en router med web basert interface. Den er ikke laget av noen kjente produsenter, ei heller er det med noen manual (med standard passord etc.). Problemet er at innstillingene er ekstremt "basic", og åpenbart beregnet for mest mulig enkel bruk. Jeg trenger bl.a. å få slått av DCHP-serveren i denne pluss legge inn flere gateways.

 

Etter å ha testet litt, ser jeg at jeg kan koble meg til med en Telnet klient. Problemet er at den på død og liv skal ha et brukernavn og passord.

 

Noen som har et forslag til hvordan i huleste jeg kommer inn i den?? Fins det noen passordknekker av et eller annet slag som jeg kan sette til å søke på den eller noe sånt? Jeg er ikke så inne på sånne greier, men som sagt skulle jeg gjerne få endret konfigen på den.

 

 

 

 

TIps mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579
Hvordan kan man påstå at standard pass = admin når jeg også vet at dette ikke stemmer :p

 

Irony mode off .

Alle 3Com sine routere leveres med "admin" som standard-passord :)

 

Sjarmerende med folk som kommer med ironi overfor andre, når de selv ikke _vet_ hvor lite de kan. Ironien svinger!

 

@trådstarter :

har du forsøkt "enter"/"enter"?

 

Synes det er søkt at produkter kommer uten manual?

Lenke til kommentar

Her var det altså snakk om ett ikke kjent merke og da kan jeg påstå at standard pass ikke er admin siden f.eks DLink kjører user:admin pass:nothing/blank .

 

Altså ikke noe mer galt en @Hetland sier at standard pass =admin .

 

Og til folk som starter slike tråder kan det lett bli litt mistenkelig når man ikke engang vil si hva produktet heter ... whatever

Lenke til kommentar

ta ut strømkabelen. hold inne av/på-knappen mens du setter strømkabelen inn igjen... Violà, du har reseta ruteren og nå kan du gå inn på ruteren ved å skrive 192.168.2.1 elns i IE... Hvis du må bruke telnet, så skal det gå å bare trykke enter når den spør om "username"... funka hos meg nå nettopp det i alle fall...

 

Telnet (hvis du ikke visste det fra før da):

åpne ledetekst, skriv telnet, type inn ruter IP. GO!

Lenke til kommentar

Hei, dere. Kan forsikre dere om at det ikke er noe muffins. Problemet er at ruteren er helt anonym. Men jeg kjøpte den brukt for en billig penge og den har vært brukt i et firma. Den har 16 porter. Visstnok er det en managed enhet, dvs. at man kan styre portene separat på hastighet etc. Og det er det jeg er ute etter....

 

Har prøvd å laste ned manualer fra 3com, dlink, smc for å prøve deres standard passord. Men nei. Og webinterfacet er ikke laget for annet enn overfladisk info.

 

Routeren er ikke merket med noe, det eneste som står på den er en enkelt nummer:

NC2080. Har søkt på google, men finner den ikke der heller. Under den står det bare en

masse EC-godkjent pluss at den er made in taiwan.

 

Skal se om jeg får tatt et bilde av den og lagt ut.

 

Nå skal jeg forsøke "root" og "admin" via telnet. Det virker som det er måten å kommunisere

med den i alle fall.

 

 

 

 

 

-S

Lenke til kommentar

Niks. Ikke no trådløse greier. Helt vanlig, lys brun boring med 16porter.

 

Menmen, det var jo en tjangs å ta. Kjøpte den dritbillig på gefühln, og den virker

jo forsåvidt, får bare den ikke til å gjøre som jeg vil. Nemlig slå av DCHP og styre

portene.

 

Får arkivere den sammen med de andre TDK-enhetene mine (Temmelig Dårlig Kjøp).

 

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...