Gå til innhold

Billigst salgsted BEST ?


Anbefalte innlegg

Hei

Leser mye her på AKAM, men jeg kan ikke oppsummerer hvor jeg bør kjøpe mitt nye kamera, enda litt usikker :hmm: hva jeg skal ha, men det står mellom flere Digitale Speil, fra CANON EOS 350D og NIKON D70 til Panasonic Lumix DMC-FZ20.

 

Er det noen som har god kjøpserfarning fra nettet, så tips meg gjerne! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har god kjøpserfarning fra nettet, så tips meg gjerne!  :yes:

Pr. 24.03.05 er XD billigst på 350D-hus. Kjøper du 350D med Canon EF-S 18-55/3.5-5,6 er også XD billigst. Men det skiller lite mellom XD, fotomagasinet og Lømork.

 

Prisene endres fra dag til dag.

 

Har selv handlet fra XD, B&H, Komplett og PSData. Handlet fotoutstyr på de tre førstnevnte og datautstyr på sistnevnte. Litt avhengig om varen er lagervare, men erfaringsmessig kan det gå kjappere å få varer fra USA enn fra Sandefjord og Arendal.

Endret av TBSkippy
Lenke til kommentar

Ta det ikke for gitt at nettbutikkene er det billigste alternativet.

Jeg kjøpte mitt D70 18-70kit med utstyr hos Fotohuset, Karl Johansgt 21, Oslo.

Det var billigst, grei betjening pr tlf, hurtig ekspedering, kunne spørre om råd og tips, har en disk og gå til om noe skal være ille ute, er sikker på at det ikke er EU-modell/import fra utlandet som selges som norsk, 2 dager i posten og vips: Kanonkjøp!

Lykke til, fint å orientere seg på nettet og kjøpe på den billigste butikken - over disk. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Ta det ikke for gitt at nettbutikkene er det billigste alternativet.(...)

 

,kunne spørre om råd og tips, har en disk og gå til om noe skal være ille ute, (...)

Kjøpte selv mitt over disk, ca.5-700,- kr mer enn i en nettbutikk. Men, jeg fikk mitt apparat der og da. Før dette måtte jeg vente 1 mnd,- før jeg tilslutt gav opp nettbutikken.

 

Ja, så langt kunnskapene rekker og servicegraden strekker til, vil det være fordelaktig å handle over disk,- såfremt man da ikke bor på bygda. Touch and feel effekten før en evt. handel er viktig, noe som fremgår flere steder i dette forumet samt "no.fritid.foto". På den andre side får man mer ro over seg i et handleforløp via internett, - man slipper en selger som henger over skuldra.

Lenke til kommentar
Pr. 24.03.05 er XD billigst på 350D-hus. Kjøper du 350D med Canon EF-S 18-55/3.5-5,6 er også XD billigst. Men det skiller lite mellom XD, fotomagasinet og Lømork.

 

Prisene endres fra dag til dag.

Merkelig, jeg synes det har sett ut som om ITButikken har vært billigst på 350D en stund nå. Blant de norske butikkene er heller ikke XD/mpx billigst, selv om det ikke skiller mye.

Lenke til kommentar
Merkelig, jeg synes det har sett ut som om ITButikken har vært billigst på 350D en stund nå. Blant de norske butikkene er heller ikke XD/mpx billigst, selv om det ikke skiller mye.

Det har du forsåvidt rett i. Men, ser vi for oss "rendyrket" fotoforretninger så kom XD billigst ut den 24.03.05 på 20D og 350D-hus. Egentlig kommer cybephoto.se billigere ut med sitt 350D-hus.

 

Hvis vi ser på kitløsninger:

20D med Canon EF-S 17-85/4-5.6 USM IS er Fotomagasinet billigst.

Øvrige tangerende kitløsninger ser ut til å komme prismessig likt ut.

 

350D-kitløsninger finnes i svært mange varianter. Noen løsninger har ingen motkonkurrenter. Noen kitløsninger kan XD være billigst i andre tilfeller kan Lømork være billigst.

 

For å gjøre bildet komplett umulig, forandrer disse prisene seg relativt ofte.

 

Mellom den billigste av såkalte "rendykede" og ITButikken skiller husprisen for 350D på hele kr. 8-900,- i favør ITButikken,- og da fikk du antagelig det svaret du ønsket deg... :p Selv ville jeg kjøpt IT-produkter i ITButikken (eller tilsvarende :D ) og fotoutstyr hos XD, fotomagasinet, Fotovideo, Lømork - you name it (evt. over disk for dem som er mer urbane).

Lenke til kommentar
Er ikke ITbutikken Dansk?? Må man ikke slenge på litt toll og avgifter på disse prisene?

Ja og Nei ;)

Ja den er vel i utgangspunktet dansk, men det er veldig greitt å handle der, postgangen går minst like raskt som f.eks. frå komplett.

Og nei, visst du går inn på itbutikken sine norske sider får du oppgitt norske prisar, kun frakt kjem i tillegg, på lik linje med andre web-shops.

Lenke til kommentar

:roll:

Men.....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Er det EU modell eller norsk utgave?

That's the question!

 

Forøvrig er tlf bestilling, samtale, oppkrav m 2 dg postsending å foretrekke.

Ikke minst når ekspeditøren/selgeren hos Fotohuset er moderator på denne siden.

Er ikke det en trygghet mot dårlig service så vet ikke jeg!

Og så lenge de har de billigste prisene so what?

Lenke til kommentar
Er det EU modell eller norsk utgave?

That's the question!

 

Veit ikkje, har ikkje sett på det som eit stort poeng. Men sidan danmark er i EU, så er det vel EU-modell tippar eg....

 

Forøvrig er tlf bestilling, samtale, oppkrav m 2 dg postsending å foretrekke.

 

Tja, eg brukar visa/diners, så slepp eg diverse oppkravsgebyr ;)

 

Ikke minst når ekspeditøren/selgeren hos Fotohuset er moderator på denne siden.

Er ikke det en trygghet mot dårlig service så vet ikke jeg!

 

 

Er han det? Hmm, vart litt betenkt over akkurat det då....

Får håpe han veit kva hatt han har på til ei kvar tid ;)

Lenke til kommentar
Det har du forsåvidt rett i. Men, ser vi for oss "rendyrket" fotoforretninger så kom XD billigst ut den 24.03.05 på 20D og 350D-hus. Egentlig kommer cybephoto.se billigere ut med sitt 350D-hus.

 

Hvis vi ser på kitløsninger:

20D med Canon EF-S 17-85/4-5.6 USM IS er Fotomagasinet billigst.

Øvrige tangerende kitløsninger ser ut til å komme prismessig likt ut.

 

350D-kitløsninger finnes i svært mange varianter. Noen løsninger har ingen motkonkurrenter. Noen kitløsninger kan XD være billigst i andre tilfeller kan Lømork være billigst.

Hva gjør XD til en "rendyrket" fotoforretning? De har da mobiler, scannere, bærbare PC-er, skjermer og skrivere, som de fleste andre nettbutikker. I tillegg har de samme adresse, priser og antall på lager(!) som mpx, og de selger det meste av datautstyr.

 

For en stakkars forbruker er det jammen ikke lett å vite hvor mange, og hvilke forskjellige nettbutikker det egentlig er.

 

Dermed blir det (for meg i hvert fall), noe kunstig å lage seg skiller på rendyrket fotoforretning og "de andre". Jeg tror faktisk ikke det finnes en eneste rendyrket fotoforretning lenger. :)

 

For meg var det aldri noe alternativ å kjøpe kamera fra ITButikken, siden de har fått en del "skraper i lakken" gjennom diverse erfaringer andre har gjort når det gjelder reklamasjoner og returer.

 

Finnes det egentlig mer enn én kitløsning som kommer fra Canon? Er ikke de andre løsningene pakketilbud satt sammen av den enkelte nettbutikk?

Lenke til kommentar
Hva gjør XD til en "rendyrket" fotoforretning? De har da mobiler, scannere, bærbare PC-er, skjermer og skrivere, som de fleste andre nettbutikker. I tillegg har de samme adresse, priser og antall på lager(!) som mpx, og de selger det meste av datautstyr.
Det var derfor jeg satte "tødler" i orden "rendyrket" kamerat :) XD og MPX har et og samme lager. Mens MPX i første rekke profilerer seg som databutikk, profilerer XD seg som fotobutikk.

 

For en stakkars forbruker er det jammen ikke lett å vite hvor mange, og hvilke forskjellige nettbutikker det egentlig er.
Helt enig. Derfor er jeg også litt engasjert i dette - se f.eks. mine erfaringer med eBay, se her.

 

Dermed blir det (for meg i hvert fall), noe kunstig å lage seg skiller på rendyrket fotoforretning og "de andre". Jeg tror faktisk ikke det finnes en eneste rendyrket fotoforretning lenger.
Der er jeg litt uenig med deg. Jeg ville ikke kjøpt 350D hos ITButikken, rett og slett p.g.a begrenset fotosortiment. Da ville jeg følt meg tryggere med XD. Jeg vil karakterisere Lømork som rendyrket og FotoVideo/Fotomagasinet som delvis rendyrket.

 

Helt på siden:

Skulle ønske Lømork gjorde mer ut av sin hjemmeside - mer profosjonell, det tror jeg de hadde vunnet litt på.

 

 

Finnes det egentlig mer enn én kitløsning som kommer fra Canon? Er ikke de andre løsningene pakketilbud satt sammen av den enkelte nettbutikk?
Ja, det vil jeg anta. Kitløsningen er med Canon EF-S 18-55, mens resterende antas å være pakkeløsning. Regner du litt på det, kan differansen (mellom hus, objektiv og pakkeløsning) faktisk være større på pakkeløsningen enn på kitløsningen, f.eks. Canon EF-S 17-85/4-5.6 USM IS.
Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte mitt Olympus C-765 UZ i juli 2004 var det hos FotoVideo på grunn av to ting.

 

1. Jeg var tilfeldig innom og fikk god veiledning.

 

2. Prisen var 180 kroner billigere enn billigste nettbutikk.

 

 

Personlig har jeg ingen ting i mot webshops, men det og få kameraet rett i hånden når du kjøper det er bare herlig :D

 

NB: ITbutikken anbefales ikke fra min side da det tok 42-50 dager per retur jeg hadde med dem. Tilfellene var med et skjermkort da.

 

Mvh

Rune

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...