Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

> Jeg opplever for treg internettilgang med NGT!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bruker NGT som bredbåndsoperatør. Vanligvis kjører jeg i en hastighet på 1500 kb/s. De siste dagene derimot har ikke internettilgangen min vært raskere enn rundt 600 kb/s og noen gang helt ned i under 200 kb/s. (tok sånn "hvor rask internett"-test på itavisen.no). Noen som opplever samme problem? Dette går for tregt. Opplever samme problem både på den bærbare pcen som bruker WLAN og på den stasjonære som det ikke er WLAN på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Telenor Online ADSL, har i disse opplevd tregt internett.

Det tok meg lengre tid å komme inn på alt slags side.

Vanligvis får eg 50KB+ på Bit Clienter. 20KB reservert til søstera mi si pc.

Og resten til gaming og surfing.

Men nå får eg rundt 15KB+.

Ser ut som Internett Influensa,LOL?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg bruker NGT som bredbåndsoperatør. Vanligvis kjører jeg i en hastighet på 1500 kb/s. De siste dagene derimot har ikke internettilgangen min vært raskere enn rundt 600 kb/s og noen gang helt ned i under 200 kb/s. (tok sånn "hvor rask internett"-test på itavisen.no). Noen som opplever samme problem? Dette går for tregt. Opplever samme problem både på den bærbare pcen som bruker WLAN og på den stasjonære som det ikke er WLAN på.

Lær deg forskjellen på kilobyte og kilobit. Regner med du ikke har 1500kb/s fra ngt. I såfall har du adsl2.

Lenke til kommentar
Betalt regningen? Høres veldig ut som om det kan være problemet...

Setter NGT automatisk ned hastigheten hvis man ikke betaler regningen? Tror uansett ikke det er det som er problemet (nå skal det sies at det ikke er jeg som betaler regningen her i huset).

Lenke til kommentar

Hallo..

Hva med å ringe ISPen din og spørre den?

 

Er trolig snakk om linje støy eller feil på utstyr hos deg...

No stress.. bare ring ISP før du klager her ;)

 

Når du har fått svar hos de så kan du få klage så myyye du vil :)

 

 

NGT dude: Du må nok vente til over påske

Du med Telenor: Døgnåpen kundeservice.. Så istedet for å sikrive her.. ring de! :D

Lenke til kommentar
Betalt regningen? Høres veldig ut som om det kan være problemet...

Setter NGT automatisk ned hastigheten hvis man ikke betaler regningen? Tror uansett ikke det er det som er problemet (nå skal det sies at det ikke er jeg som betaler regningen her i huset).

Japp.. det gjør de vet du :)

Lenke til kommentar
Hallo..

Hva med å ringe ISPen din og spørre den?

Hei! Dette er min tråd og jeg har ikke mulighet (av åpenbare grunner) til å ringe de i dag!

 

XereX2: Jeg tviler på at det er grunnen, men får ta en dobbeltsjekk med pappa. Tror uansett det er slik at det er jobben hans som betaler for bredbåndet her i huset :hmm:

 

edit:

 

ITavisen.no speedometer resultat:

 

IP-adressen [ip-adresse] lastet ned 954990 Bytes

på 205.255 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 37 kbit/s.

Endret av INGaR
Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg bruker NGT som bredbåndsoperatør. Vanligvis kjører jeg i en hastighet på 1500 kb/s. De siste dagene derimot har ikke internettilgangen min vært raskere enn rundt 600 kb/s og noen gang helt ned i under 200 kb/s. (tok sånn "hvor rask internett"-test på itavisen.no). Noen som opplever samme problem? Dette går for tregt. Opplever samme problem både på den bærbare pcen som bruker WLAN og på den stasjonære som det ikke er WLAN på.

 

Lær deg forskjellen på kilobyte og kilobit. Regner med du ikke har 1500kb/s fra ngt. I såfall har du adsl2.

Hm.. han brukte da kb/s og ikke kB/s eller KB/s... Så det du kommenterte blir nok feil.

 

KB/s = kilobyte/s

Kb/s = kilobit/s

 

og siden det for såvidt jeg vet ikke er noe benevnelse "k" så er det naturlig å se at det skal være "K".

Endret av Demolish
Lenke til kommentar

sliter med hastigheten med ngt jeg også, her i norge går det fort, men i europa og usa går det ganske tregt, rundt 200 kb/s, og jeg har 1800 linje ffs.

 

Ringte support men han fyren der fant ikke ut noe, sa han skulle sende det videre til en "senior konsulent", dette var for ca en uke siden, går like sakte enda........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...