Gå til innhold

viktig att kjøle pasta er bra smurt?


Anbefalte innlegg

jeg lurer på om en cpu kan bli ustabil hvis jeg ikke har vert flink med kjølepasta'n men den alikevell holder seg ett godt stykke under kritisk temp. (55c amd xp2800athlon) dataen fryser når jeg prøver å kjøre en film... utrolig iriterende, for det er det eneste jeg bruker pc'n til

 

ver vennlige å bare legg igjen seriøse svar... byner å bli spinnvill her...

 

edit: har kansje ikke vert så flink med kjølepastaen med andre ord..

Endret av kjellthore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en helt lik prosessor som deg sjøl jeg.. har merket at når jeg kommer over ca 53C på prosessoren, så begynner maskinen å ta kvelden... er vel egentlig det at hele kabinettet er for varmt og at skjermkortet ikke vil mer men alikevel.

 

Akkurat nå kjører jeg med 1,775 vCore, og ligger på 50C. har pgså klokka den litt... trur du har litt dårlig kjøling... jeg kjøpte i alle fall ny vifte...

 

meneh du, når du fikk prosessoren så var det allerede goop på den da vettu...

Lenke til kommentar
haha jeg har nokk ikke dorlig kjøling når jeg kjører vann.. =) MEN jeg fant problemet til ustabiliteten !! det var lydkortet mitt... nå henger den seg ikke mer =) ... synd jeg må bruke det intrigrerte!!

Har du opptil 55 grader på vannavkjølt system ? . Da har du gjort noe feil med oppsettet.

Lenke til kommentar
ok.. har er rekkefølgen jeg har satt det i 1pumpe 2vannblok 3radiator så er vi tilbake til pumpa.. men jeg har også forklart att jeg kansje ikke har vert flink med kjølepastaen.. IKKE sant.. =)

Husk at for mye kjølepasta er like dårlig som for lite, du får en høyere temperatur.

Kjølepastaens jobb er å dekke de mikroskopiske ujevnhetene en CPU og en CPU-kjøler har, samtidig skal den hjelpe slik at varmen overføres bedre vekk fra CPUen.

 

Det er anbefalt å starte med 2-3 dråper kjølepasta for så å jobbe den utover til ett tynt lag som dekker coren (Kjernen) eller heatspreaderen(Beskyttelse over coren) om bare den "vises", kredittkort e.l er finfint til den jobben. ;)

Lenke til kommentar
ok.. har er rekkefølgen jeg har satt det i 1pumpe 2vannblok 3radiator så er vi tilbake til pumpa.. men jeg har også forklart att jeg kansje ikke har vert flink med kjølepastaen.. IKKE sant.. =)

Ja men 50 grader på vannavkjølt system, det høres ikke bra ut. Å så mye utgjør ikke med eller uten for lite eller for mye kjølepasta. Ha selv en xp 3000+ luftavkjølt å den ligger på 39 grader upresset å max 55 grader presset. Å da går vifta bare på 1200 rmp.

Endret av Fixer'n
Lenke til kommentar

jeg var nede på pcstyling en tur.. fikk besjed om å lage en liten dråpe på kjernden med kjølepasta etter att jeg har vasket den med noe greier.. husker ikke hva de kalte det :p så skulle jeg la bloka smøre det utover.. gidder ikke å forklare det så bra :p mer enn nokk folk vet ossen det gjøres alikevell..

Lenke til kommentar
jeg var nede på pcstyling en tur.. fikk besjed om å lage en liten dråpe på kjernden med kjølepasta etter att jeg har vasket den med noe greier.. husker ikke hva de kalte det :p så skulle jeg la bloka smøre det utover.. gidder ikke å forklare det så bra :p mer enn nokk folk vet ossen det gjøres alikevell..

Kjølepasta fjernes lett ved bruk av Isopropanol som da er kondensfjerner, det får du kjøpt på din nærmeste bensinstasjon for kr 15-20.

Kombinert med en Q-tips, sånne som du rensker ørene med.

Dypp Q-tipsen i Isopropanolen, for så å fjerne kjølepastaen med Q-tipsen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...