Gå til innhold

Nec 3520, dukker ikke opp i Min Datamaskin!


Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp min nec 3520 dvd-brenner og bigwater+stæsj. Men probemer er at dvd-brenneren ikke vil reagere. Den ser ut til å fnke helt fint, men jeg får liksom ikke brukt den, ikkeno autokjør, ingenting. Bortsett fra det er den veldig stille. Jeg har sjeket to ganger at alle kabler er skikelig i, Har også et annet prob som har vart lenge. Master og slave bytter plass, den nederste(slave) er E: og den opperste(master) er F:, hva kan det skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du ikke får brukt den.. men det er litt uklart det du sier:)

 

Dukker brenneren din opp under bios post'en? Hvis den gjør det så finner jo pcen din den. Det neste du må sjekke da er om den får en stasjonsbokstav i windows (antar du bruker det siden du ikke sa noe annet).

Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med min NED 3520. Den vises riktignok i WinXP, men bare som cd/dvd-spiller, ikke som brenner. Fikk beskjed av supportservice hos NEC at jeg trengte brennerprogramvare med støtte for denne brenneren. De anbefaler Nero 6. Er det noen der ute som bruker en annen brennerprogramvare som fungerer bra for denne brenneren? Har selv prøvd CDBurnerXP Pro og Intermedias programpakke som fulgte med ASUS-hovedkortet. Ingen av disse fungerer.

Lenke til kommentar

Den jeg tok vekk for å bruke dvd-brennerenvar slave, jeg ahr nå to brennere, en cd-r/rw og en dvd-brenner. Jeg skal prøve å bare bruke dd-brenneren på flatkabelen nå. Btw, skal ha en dvd-spiller som skal kunne spille det min nec brenner. Billigst mulig. Er en på obs til 399,- som kan det, tror dere den er noe tess? Eller bare skikelig drit? Hvis du har fått den obs avisa står den der.

Lenke til kommentar

Ok, det funker nå. Ser ut som nec+nec=kræsj- For når jeg tok vekk den gamle enc brenneren funka alt helt fint, det med master slave også. Men er vel nesten likegreit, for da kan jeg ha dvd i begge, den gamle encen kunne ikke bruke dvd. Og 8x cd-r ekke noe å skryte av. Så nå er det samsung dvd-spiller og nec dvd-brenner. :thumbup:

Btw sånn firmware greier, kan det skade brenneren, som bios update kan skade hk. Hva er egentlig forskjellen på original og modifisert? Er den modifiserte bedre?

Lenke til kommentar
Jeg har også problemer med min NED 3520. Den vises riktignok i WinXP, men bare som cd/dvd-spiller, ikke som brenner. Fikk beskjed av supportservice hos NEC at jeg trengte brennerprogramvare med støtte for denne brenneren. De anbefaler Nero 6. Er det noen der ute som bruker en annen brennerprogramvare som fungerer bra for denne brenneren? Har selv prøvd CDBurnerXP Pro og Intermedias programpakke som fulgte med ASUS-hovedkortet. Ingen av disse fungerer.

Ja - du må hå et brenneprogram for å kunne brenne med den.

 

Anbefaler Nero Burning ROM 6

 

En OEM lisens koster ikke mer enn rundt en femtilapp.

Lenke til kommentar

Har samme problem her!

Kobler Nec brenneren der den gamle cd brenneren var og da blir det bare tull.

Verken Nec brenneren eller Cd rom'en virker da, alt blir borte.

Har funner firmware på disse sidene http://www.micheldeboer.nl/firmware/3520.html

Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal installere de? :) Har ikke peil på sånne bin filer og slikt.

Har testet litt, og hvis jeg bare kobler Nec brenneren til, så kommer den opp, men ikke sammen med cd rom'en.

Kan noen hjelpe meg med firmware installasjonen? Kanskje det vil funke da?

 

Takker på forhånd for all hjelp :roll:

Lenke til kommentar

Høres ut som et jumper problem med master/slave... (bak på enheten)

Ville satt NEC'en som Master, og CD-Rom'en som slave...

 

...og så den samme leksa, sjekk alle kabler!

 

I de de filene du nedlastetet vedrørende firmware, skal det være en readme.txt fil eller tilsvarende, der skal det meste stå forklart.

 

mvh

Pål K.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...