Gå til innhold

YMDb - legg ut din liste


Ceaucescu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også laget en *uoffisiell liste* over mine favorittfilmer i null rangering.

Helt til noen få sekunder tilbake så ville jeg aldri klart å lage en 'offisiell' beste liste etter perfekt rangering, men så fant jeg LarsP sin "Worst Of" liste og der fikk jeg svaret. Takk Lars. Det kunne bare vært deg.

 

Min liste sånn ca. *uoffisielle liste* nu for tiden.

 

Legg merke til at denne listen er lagd før jeg så How To Make Love To A Negro Without Getting Tired da. (Ikke at den filmen ville vært på listen uansett, men jeg bare sier det i tilfelle noen er interessert. Noe jeg vet dere er.)

 

EDIT: Har forresten brukt lang, lang tid på å samle sammen "worst of"-listen min. Håper noen verdsetter det harde arbeidet mitt. :fun:

 

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar

Hehe, det er veldig viktig å huske på at jeg ELSKER filmene som jeg har skrevet opp på min worst of-liste.

 

Hmm, prøvde å oppdatere lista mi litt. Jeg slettet to filmer fra lista, men da jeg skulle legge til en ny film (slot 19) så la den seg oppå en annen film, dvs at den andre forsvant fra lista. Så nå sitter jeg her med 18 filmer istedet for 20. :(

Lenke til kommentar

Jeg ble også inspirert til å lage en slik liste.

Min Liste

 

Men det ble mer 20 minneverdige filmer, enn en top 20 liste. Når jeg først begynte å skrive kom jeg på den ene etter den andre, og slik blir det mange av. Men kanskje det blir mer ordning senere.

 

EDIT: redigerte litt på lista i dag

Endret av bOMS
Lenke til kommentar
Jeg har også laget en *uoffisiell liste* over mine favorittfilmer i null rangering.

Eraserhead syns jeg egentlig er ekstremt oppskrytt. Jeg hadde kanskje for høye forventninger men følte at den ikke nådde opp siden David Lynch er en av mine store favoritter.

 

Lost Highway er utrolig bra. Jeg ble nesten sjokkert når jeg så den da jeg tidligere hadde hørt at den var en av de svakere Lynch filmene.

 

Naked Lunch likte jeg godt og egentlig er det vel på tide den får seg et nytt gjennomsyn.

 

Ellers er det en haug av filmer jeg ikke kjenner på listen din men faces of death er da ikke noe spesielt vel? Lenge siden jeg har sett den men det er jo bare en samling med blod, gørr, obduksjoner og apehjernespising er det ikke?

Lenke til kommentar

EDIT: skrev først, sjekket kilde etterpå.

Vel Ereaserhead er ihverrtfall en av de første filmene til Lynch, og er en film som er verd å se, men som kanskje ikke har like mye i seg til at den er verd å se mange ganger. Slik som historien er i Lost Highway, hvor den går i sirkel må man nesten se den mange ganger for å like den.

Er selv glad i Lynch, glemte kanskje å putte noen på listen min, men synes Blue Velvet og Wild at Heart også er glimrende. Og så liker jeg A Short Story selv om den er litt sær.

Endret av bOMS
Lenke til kommentar

Neh.. Eraserhead er kanskje ikke så bra sånn egentlig nei... rent bortsett fra at det faktisk er tidenes beste film og at alle som ikke synes det burde få seg en real omgang med buksevann.

Og herregud, den kan ses en million ganger! Minst. Jeg er faktisk seriøs. Har aldri sett en film som når en slik perfeksjon.

Men du er på riktig snor med Lost Highway og Naked Lunch da. Synes jeg.

 

Faces Of Death er en dokumentar om ulike måter å dø på. Vist på opptak. Mye ekte, mye ikke. Med smakløse Dr. Gross på kommentatorbenken. Jeg finner det interessant.

Men hver sin smak antar jeg. Noen liker f.eks Spielberg sine filmer, mens andre liker filmer som faktisk er bra... folk er forskjellig. Og godt er det. :)

 

S,

Lenke til kommentar
Neh.. Eraserhead er kanskje ikke så bra sånn egentlig nei... rent bortsett fra at det faktisk er tidenes beste film og at alle som ikke synes det burde få seg en real omgang med buksevann.

Ja det er bare å prøve. :p

 

Hvis du virkelig syns eraserhead er tidenes beste film syns jeg litt synd på deg faktisk ;) Men mest av alt syns jeg synd på deg fordi du føler at du må gå fysisk til verks mot dem som ikke ser ting som deg. (Ja jeg er ikke veldig alvorlig når jeg sier dette)

Lenke til kommentar
Neh.. Eraserhead er kanskje ikke så bra sånn egentlig nei... rent bortsett fra at det faktisk er tidenes beste film og at alle som ikke synes det burde få seg en real omgang med buksevann.

Ja det er bare å prøve. :p

 

Hvis du virkelig syns eraserhead er tidenes beste film syns jeg litt synd på deg faktisk ;) Men mest av alt syns jeg synd på deg fordi du føler at du må gå fysisk til verks mot dem som ikke ser ting som deg. (Ja jeg er ikke veldig alvorlig når jeg sier dette)

Det skal antakelig ikke mer til enn at man har veldig sær filmsmak :)

Endret av hdx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...