Gå til innhold

POV GeForce 6800 Ultra


F1_4

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp kjøpt et Point of View GeForce 6800 Ultra *AGP* av en venn (meget god pris) som bytter over til PCI-ekspress formatet i disse dager. Det er visst et kort etter referansedesignet med stor og støyete kjøler og to molex kontakter.

 

Jeg har lest en del tester o.l. og "nVidias PR-stund" vedrørende 480w psu må vel sies og være ganske drøyt. Har en MIST 350w PSU med 120mm vifte, og denne bør vel holde mer enn nok for følgende system?

 

P4 Northwood 2,8ghz @ 3,08ghz

Asus P4P800 Deluxe

2x 512mb DDR400 Twinmos

Radeon 9800 Pro@XT (Snart POV 6800 Ultra som sagt)

120gb Maxtor IDE-133 7200rpm harddisk

NEC 3520a

4 kabinettviften av typen Enermax (om jeg husker rett)

 

 

Hvilken driver vil dere anbefale meg? Er en dreven kar innenfor flightsimulator miljøet og folk mener 71.84 er den beste. Har ikke hatt et grafikkort fra nVidia siden GeForce 2 GTS 32 mb, så jeg vet ikke.

 

Håper på noen innspill her :)

 

 

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk karer!

 

Jeg skal først og fremst prøve 71.84 da denne anbefales av de fleste Flightsimmere i miljøet. Tror ikke forskjellen på bildekvalitet eller ytelse er formidabelt større eller mindre med andre drivere heller.

 

Jeg har sett rundt på såkalte "PSU 12v+ rail tester og de fleste anbefaler 300w for 6800 GT og 350w for Ultra. Jeg har sjekket med merkingen på min PSU og har følgende informasjon:

 

Spenning    Min. strøm  Max. strøm  Lastreg.  Linjereg.  Max. ripple 

+3.3 V  0.3 A          28.0 A  ±5%          ±1%          50 mVpp 

+5 V  1.0 A          30.0 A  ±5%          ±1%          50 mVpp 

+12 V  0.2 A          18.0 A  ±5%          ±1%          120 mVpp

 

18A er vel godkjent? Har en Chieftec 360w PSU med 22A (tror jeg) liggende i såfall. Ellers ligger speningene på:

 

+3.3 V på 3.33 V

+5 V på 5.05 V

+12 V på 11.98 V

 

 

 

Beklager om jeg virker litt forfjamset. Synes det er bedre og spørre et par ganger for mye enn å vite i ettertid at kjøpet har vært helt på bærtur. :D

 

 

God påske til alle sammen!

 

Mvh

Rune

Lenke til kommentar

Har selv brukt en Chieftek 360 watt på mitt forrige system som den gang var en Pentium 3.2 Northwood @ 3.7.

 

Det systemet klarte ikke å kjøre med mitt POV 6800 GT kort før jeg hadde klokket ned igjen cpuen..

 

Chieftek er noe ustabilt jallamekk etter min mening. Jeg tror en for svak PSU vil kunne gjøre systemet ditt noe ustabilt.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

Er systemet stabilt så er det jo ingen vits å bytte ut PSU. Men av erfaring så vet jeg at når man overklokker så har PSU veldig mye å si. Merka faktisk forskjell fra en Enermax 431W til en Antec 480W på det Pentium4 systemet jeg hadde. Nå på mitt Athlon64 system har jeg en OCZ 520W og er storfornøyd. Kan anbefale den :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...