Gå til innhold

Linux til gamel PC! Hvilken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva bruker du PC`en til da Olear?

Bruker den til utvikling av webløsninger og drift av servere (og ser et par filmer eller to).

 

Maskinen er en P-II 300mhz med 64MB.

 

Kjører:

 

Fluxbox

Alle nettleserene (Mozilla/Firefox, Opera, GTK-Webcore(KHTML) og IE6)

GIMP

MPlayer

XMMS

Inkscape

Gaim

+++

Lenke til kommentar
Hvis man velger stage3 installasjon med gentoo, så burde det vel ikke ta så veldig lang tid..(?)

Men kvifor vil ein i det heile tatt ha Gentoo på ein slik PC? Og kva er vitsen med Gentoo

om du velger ein stage3 install? Då foretrekker eg Arch på aboslutt alle punkt framfør

Gentoo...

Lenke til kommentar
Hvis man velger stage3 installasjon med gentoo, så burde det vel ikke ta så veldig lang tid..(?)

Men kvifor vil ein i det heile tatt ha Gentoo på ein slik PC? Og kva er vitsen med Gentoo

om du velger ein stage3 install? Då foretrekker eg Arch på aboslutt alle punkt framfør

Gentoo...

Hva er ille med gentoo stage3?

 

Det beste er faktisk å starte fra stage3...

 

Any Gentoo installation that is performed with anything other than a Stage 3 tarball suffers from two problems: They suffer from circular dependencies within the base system, and they have the potential to leave behind unwanted files from the stage tarball because /var/db/pkg is incomplete.
Lenke til kommentar
Hvis man velger stage3 installasjon med gentoo, så burde det vel ikke ta så veldig lang tid..(?)

Men kvifor vil ein i det heile tatt ha Gentoo på ein slik PC? Og kva er vitsen med Gentoo

om du velger ein stage3 install? Då foretrekker eg Arch på aboslutt alle punkt framfør

Gentoo...

Hva er ille med gentoo stage3?

 

Det beste er faktisk å starte fra stage3...

 

Any Gentoo installation that is performed with anything other than a Stage 3 tarball suffers from two problems: They suffer from circular dependencies within the base system, and they have the potential to leave behind unwanted files from the stage tarball because /var/db/pkg is incomplete.

Kvifor skal ein då bruke Gentoo? Trudde heile vitsen med Gentoo var optimalisering.

 

Vel, Arch kan gjere akkurat det same - berre at du slepper kompileringa. -- Så kva skal

ein då bruke Gentoo til når ein like godt kan bruke Arch?

 

Arch har eit mykje raskare pakkesystem enn Gentoo, enkelt rc-system, og det finnes

binærfiler for alle pakker. Går utruleg raskt å installere ting, -- vil du heller kompilere din

egen pakke av ei spesiell fil? -- Vel, då bruker du berre srcpac.

 

Same kva, dette var diskusjon om distro til gamal pc, - ikkje andre ting (sjølv om det var

eg som drog det ut ;] Skal ikkje fortsette distrowar :p )

Lenke til kommentar
Her er det snakk om å prøve ut Linux. Dykk som bruker Ubuntu, korleis vil Ubuntu på live-CD vere? Eg hadde tilrådd Knoppix, hadde det ikkje vore for det tunge KDE.

Ubuntu sin LiveCD er som alle andre LiveCD'er: seine. Men hvis du bare vil se hvordan Ubuntu er før du evt. installerer den er den perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...