Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min Golf GTi '85


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin bil. du kan jo ta på deg spanderbuksene og gi den et et nytt sjikt med lakk, den var en tanke matt. Nå er ikke hvit noe farge og ha på en bil,mener eg da.(bare for eg er billakker,så må du ikke hørre på meg :p ) men golf er god bil det.Har selv en golf rallye g60,så kjenner til følelsen :love:

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Forslag til utbedringar mottas med takk!

På oplene eller golfen? ;)

 

Du kan jo starte med å legge ned bakruteviskeren.

Få hvite baklykter og sideblinkers.

Slippe den ned 40-60mm skader jo heller ikke. ;)

 

Pen bil. :thumbup:

Hehe... Hånei du! Kadetten skal vera orginal, ikkjeno tukling med den! :D:p

 

Hadde faktisk tenkt å legge ned bakruteviskaren idag, men så måtte eg fixe litt på takluka istaden. Den eine kanalen som drenerer vekk vatnet var tett... Ein wire gjorde susen så no verkar det fint :) Tar viskeren i morgon el. søndag tenker eg!

 

Kvite side blinkere og baklykter hadde nok ikkje skada! Blir notert :)

 

Har tenkt på å senke den men har liksom aldri blitt noko... hadde sikket gjort seg selfølgelig. Er det noko ein klarer å gjere sjøl?

Senkesett u/dempere koster jo ikkje allverden heller... Hmmm :hmm:

 

 

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Pris på senkesett varierer mye.

 

Ang. baklyktene så kan også sorte eller glassklare/røde bli bra... de siste spesiellt.

.html]Slike kanskje?

 

 

Ang. senkesett så koster .html]dette 1200 penger. Men så må man vel kanskje ha nye dempere i tillegg... Hmm.. kanskje ikkje noko for meg dette her, kan jo ikkje ein drit om det :cry:

 

rallyeraider: Jepp den ser litt matt ut på bildene, men egentlig så er den ikkje så galen. Etter å ha vaska den og bont den så kjem det seg! Men ulempen med kvit bil blir man fort påmint på. Tar ikkje lang tid før den ser like skitten ut igjen...

Lenke til kommentar

HTML kongen smokejumper slår til igjen... :thumbdown:

 

http://www.autospar.no/goxdb002[00129].html

 

http://www.autospar.no/goxdb001[01153].html

 

 

Klipp og lim må vel funke!

 

 

Redigert: Noen eller noe vil ha det til at eg ikkje skal skaffe meg lykter og senkesett... smokejumper gir opp. Prøvde å linke til autospar.no. De som måtte være interesert finner det der :p

Endret av smokejumper
Lenke til kommentar

Hjelp! Har kjørt i heile natt og kom heim nettopp (gidder ikkje sove, døgner den heller..) med ein liten klump i halsen. Bilen har begynt å stoppe av seg sjøl på tomgang og når eg kløtsjer for å skifte gir inn mot kryss o.l Turtalet synker gradvis ganske fort og så dauer den heilt av. Kva er galt? og kordan kan eg fixe det? Anyone?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Heisann!!

 

Bringer opp ein gammal tråd igjen. Det har, pga pengemangel, ikkje skjedd serlig mykje med denne bilen sidan tråden vart oppretta. Men no kan eg iallefall sei at eg har kjøpt senkesett (Fjører + demperar) :w00t:

Så viss alt går etter planen er bilen 40 mm lågare framme og bak i morgon!

 

Andre ting eg har gjort er å bygge opp golvet på bagasjerommet slik at forsterkaren og alle kablar ligger 'under' golvet. Så har eg trekt det i same typen filt som hattehylla!

 

Trur også eg kjem til å kjøpe ny lydpotte.

 

Kva trur dåke blir best?

 

Denne eller denne?

 

 

 

Skal også få tak i baklyktene som er vist tidlegare i tråden samt kvite sideblinkers!

 

Har forøvrig lakkert lista som er under grillen i same farge som bilen også. Er det andre ting eg burde gjer?

Ønsker mest ein litt diskre styling, viss eg kan sei det på den måten... Og det trur eg eg får viss nevnte ting kjem på plass! :)

 

 

Feriepenger er ein fin ting!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det vanskeleg å skifte hjullager?

Trur eg har eit gåent hjullager på høgre side framme. Det lager ein sånn dure lyd når eg kjører i 60 km/t og fortare... Tyder ikkje dette på slitte hjullagre trur dåke?

 

Isåfall, er det berre å skifte det som er gåent eller må eg skifte begge framme eller kanskje alle?!?

 

Nokon som har peiling? for eg har ikkje :)

Lenke til kommentar

DTM-potta er stygg, rett stuss er mye penere imo.

 

Hjul-lager skiftes på 2-3 timer forutsatt at du har peil på hva du gjør og riktig verktøy.

Regn med å bruke en halv dag+, uforutsette problemer kommer til å stå i kø.

 

Kan være greit å skifte begge lagrene samtidig, ryker det ene kan man anta at det andre ryker snart det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...