Gå til innhold

Pc tar inn radio..


Anbefalte innlegg

Har jo hørt om folk som får inn radiolyd i kjeven / tennene pga "feil" i plomber, "syngende" strykejern etc etc.

Off-topic: Er dette virkelig sant? Utrolig bra :!:

Myhtbusters testa vel dette. Konklusjonen ble vel at det var bullshit...

 

edit: Meen så har vel ikke mythbusters alltid de mest vitenskapelige testmetodene heller da..

 

Var forresten Lucille Ball (kjent amerikansk komiker på 60-tallet) som påsto at hun tok inn radiosignaler fra noen japser på 60-70 tallet

Endret av razer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg tror 1-100nf kond. blir for mye, gå heller i PF(10-500pf) klassen da det er jo rundt 100mhz. Men dette vil kun dempe antenne effekten du har i kablen. Du vil fortsatt ha HF svigningene i kretsen, men det tror jeg ikke du skal gjøre noe med.

 

OT: Mythbuster sa "Busted" på feil grunnlag. Grunnen? Jo, de brukte en liten signal generator med noen få mw, godt nok til kammeret, men de som fikk syngene plomber, kasseroller(Dette kan papsen skrive under på! Han bodde i nærheten av en LB sender.) osv var i nærheten av en sender og dermed var det en stor felt styrke der. En annen ting var om utstyret hadde lav eller høy frekvens. Det er lettest å få det til å svinge ved lav frekvens. Om de skulle ha testet ut myten skulle de hatt en mye større felt styrke enn det signal generatoren kan gi. Det er felt styrken som teller ved sære motakere!

 

Mvh

Magnus

Lenke til kommentar

Gitarforsterkeren min tar også inn p1... Noe som er sinnsykt irriterende når de spiller musikk i radioen samtidig som jeg spiller noe helt annet på gitaren, ender oftest med at jeg prøver å spille sammen med radioen ;)

btw: Skrue: Det høres ut som det er tett før du kaster inn håndkleet =)

Endret av icer
Lenke til kommentar
btw: Skrue: Det høres ut som det er tett før du kaster inn håndkleet =)

LOL!

 

Neida, har ikke tenkt å gjøre det. Men Makofoed kunne jo bekrefte at de rareste ting kan intreffe mtp radiosignaler, noe razer / Mythbusters ikke var helt overbevist om.

Da har jeg vel for min del rulla ut det lille jeg kan om slike ting! :yes:

Lenke til kommentar

Var da godt å høre, vi har nok bruk for deg en god stund til *KeepItUp* :thumbup:

btw: det mythbusters testet var jo at det ikke gikk an å få inn radio med plomber i tennene eller?, det er jo snakk om tilfeldigheter, du går liksom ikke til tannlegen for å få plomber å automatisk så får du inn radio så tenna hakker...

OffTopic: Tenk dere da om du får inn "Visjon Norge" eller noe sånt, eller kanskje et russisk talkshow program, hadde ihvertfall jeg blitt gal :wallbash:

Endret av icer
Lenke til kommentar

Jeg har også fått inn radio i merkelige apparater, som f.eks CD-spilleren (plugga phones rett i spilleren og skrudde volum på fullt, hørte noe fremmedspråklig langt i bakgrunnen. Hadde det vært innebygd radio hadde jeg skjønt det, men det var en ren spiller.

 

Noen ganger skrur jeg frekvensene helt borti natta til jeg finner noe russisk, nederlandsk eller annet og sampler det. Bruker det så i låter og har det moro. Sær hobby.

Lenke til kommentar

Jeg har noe so kalles Media Hub (har sett det er mange andre og som har dette)

Det er ein liten ting fra biltema som gjør at du kan switche mellom Hodetelefoner

og høytalere, i mitt tilfelle datahøytalere som er tilkoblet hodetelefoner og forsterker.

Jeg kan av og til få inn radiosignaler når jeg skrur på volumet og kan søke etter kanaler osv.

dette oppstår heldigvis bare når jeg bruker forsterkeren og den brukes til film og

da hører jeg ikkje noe radio... :hmm: merkelig...

Lenke til kommentar
Husker ikke helt, en gammel Peavey tror jeg?

Hei,

 

Peavey er jo en "billig" forsterker og det er ikke uvanlig det du beskriver. I rør forsterkerne er det mangel på gitter motstander, i transistor mangel base motstandene. Sett inn motstand på ca 100ohm på basene til driverene på utgangs transistorene, eller om det er en rør forsterker så setter du inn 500ohms motstand i serie med gitteret til hvert rør som går til til Fase splitteren. Har gjort dette hos folk som har hatt problemer med disse og det har kurert problemet helt.

 

Mvh

Magnus Kofoed

 

Skrue: SELVFØLGELIG så er jo det du sier brukbart, har vi vært borti noe annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...