Gå til innhold

Tips ang. inst. av WINXP (omskrevet 14.01.07)


Anbefalte innlegg

  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Newsflash!

 

Da har jeg akkurat funnet ut en metode for å få oppdatert norsk versjon også. Altså integrere oppdateringer i installasjonen, slik at man slipper "hundre" runder med Windows Update, og påfølgende omstarter.

 

Man må ha en norsk Windows XP CD med Service Pack 2 integrert. Denne kopieres til harddisken.

 

Så bruker man programmet Windows Updates Downloader til å laste ned de kritiske oppdateringene som er sluppet siden SP2. I skrivende stund er det 59 filer i denne kategorien på 76,4MB.

 

Disse kan så integreres med nLite!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hei tusen takk for ein flott guide helder på og skal lage til ein cd no.

Hadde eit litt spørsmål går det ann og legge in java, flash, shockwave osv på cden luret på om det gikk an og legge inn exe fila (setup) inn der du legge inn "Hurtigfiks Integreing"?

Er ikkje det omtrent det samme du gjerd når du skal legge inn WMP 11?

 

Edit: testa det ut og det gikk ikkje so bra likevel, men viss det er noken so veit om ein måtte e det berre å slenge det ut

Endret av Neddo
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Helder på og lagger ein ny cd no har hatt inn alle Critical Updates men får opp ei melding når eg pøver på windows update eller setter inn ein usb penn foreksempel

 

Her er meldinga:

 

Filbeskyttelse for Windows

 

Filer som kreves for at Windows skal kjøre skikkelig har blitt erstattea av versjoner som ikke gjenkjennes. Windows må gjenopprette de opprinnelige versjonene av disse filene for å beholde... (ser ikkje det siste orde)

 

Sett inn CD-ROM for Windows XP Pro SP2 nå.

så får eg opp "Prøv på nytt", "Mer informasjon" og "Abryt"

 

Noke som veit kva feilen kan være og korleis ein kan fikse den

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei!

 

Har fått meg en splitter ny PC, dvs fikk satt den sammen på mandagen, men har fått problemet med Operativsystemet mitt.

Jeg har nå hw: Q6600 Go-Stepping (Kjøres på 3.5 GHz, 1.45 Volt), Crucial BallistiX Pc8500 (Kjøres kun på 970 MHZ), 8800 GTX (Kjøres på 2200/630, med thermaltake kjøler, altså ikke Boxed kjøleren), Antec P190 (Montert ned den store 200 mm vifta, for å få plass til CPU-vifta, Thermaltake Big Typhoon VX).

Men det er ikke noe av utstyret som er feil, klokkingen er veldig stabil, og har ikke fått bluescreen eller lignende, jeg kan også nevne at det var Lars Skogmo som klokket den opp, da han har stor erfaring og vet hva det er.

Jeg kjører MS XP Professional 64-bit. Det er nettopp dette som er problemet.

Jeg har altså ikke SP2-utgaven, men har senere oppgradert dette, så nå kjører jeg SP2-utgaven. Jeg kan også nevne at jeg har absolutt alle "updtes" som MS har gjort tilgjengelig via deres såkalte "Updates"-program.

 

Mitt problem:

 

Jeg kommer inn på maskinen fint, og det går lynraskt, men når jeg kommer inn og trykker på en nettleser (samme om det er explorer eller firefox), og begynner å taste med tastaturet klikker programet og må legges ned, får da den berømte "No responding" - på programet. Dette skjer uansett, om det er en nettleser eller noe annet. Jeg kan dog ikke skrive noe i nettleseren, men kan skrive helt fint på "Notisblokken". Dvs at tastaturet funker fint.

Problemet er da at jeg ikke kan skrive på tastaturet når jeg åpner programer, og programen klikker.

 

Problemet mitt er da ganske ukjent, og har spørt flere og de vet rett og slett ikke hva som er problemet. men spørr like greit igjen.

 

- Hva er problemet mitt?

- Hva kan jeg gjøre?

- Evt. Hvilket program/Update/oppdatering kan jeg gjøre? Link til siden?

 

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Har nå skrevet om hele den tidligere installasjons-guiden. Håper dere syns det ble til det bedre... innocent.gif

Vell synes det så veldig bra ut. Men personlig synes jeg den er helt håpløs for meg som er litt nooob...

altså, i vær link jeg kommer inn på, er det titusen valg, hvem skal jeg velge? Må jeg laste ned alle?

 

Burde kanskje beskrevet hvilken fil man skulle lastet ned....

 

Jeg har somsagt problemer med XP'en min.

Og fikk ikke åpnet den ene, etter at jeg hadde lastet den ned....fordi jeg ikke hadde adobe 9, kun 8...og lastet det ned, men fikk det fortsatt ikke til.

 

Hva skal jeg laste ned? i hvilken rekkefølge?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...