Gå til innhold

Gjenopprette mistet .doc-fil

morra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sittet i mange timer og skrevet på en temaoppgave som skal leveres på skolen imorgen. Jeg har jobbet på MS Word 97, mens dokumentet ble opprettet i Office XP. Jeg åpnet fila over nettverket uten å lagre på lokal disk. Så da det kom litt utpå kvelden slo broren min av pc-en jeg åpnet fila fra slik at 3 timers arbeid gikk i dass.

Jeg lurer på om det er noen som helst mulighet for å åpne fila slik den var før "server"-pcen ble slått av. Jeg er veldig takknemlig for hjelp. (Mangler info? Spør!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første: Jeg håper du har lært to ting av dette: Lagrer du ikke ofte kan du skylde deg selv, og alltid jobb på en lokal fil på din egen harddisk i Word!

Men: Word oppretter alltid en midlertidig fil som du jobber på i stedet for originalen. Hvis maskinen ble slått av "the hard way" kan det hende den midlertidige filen ligger igjen. Gå inn i mappen hvor originalen lå og se etter en ~*.tmp fil eller liknende og forsøk å åpne den i Word eller om nødvendig i notisblokk.

Skrevet

Og pc-en ble ikke slått av "the hard way". Den ble avsluttet på vanlig måte.

Jeg trodde Word lagret backup-filer hvert 10. min. Kan ikke de bli åpnet i senere tid (Hvis ikke har MS enda et sted å forbedre seg på), uten at pcen er slått av brutalt. Er det slik at backup-filer blir lagret på "server"-pcen eller "klient"-pcen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...