Gå til innhold

Hva er ScrollLock?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Well.. En ting er.. la oss si oppstarten til feks en linux-distro.. Plutselig oppdaga du noe der du ville se, men siden den starter opp, så forsvinner all tekst oppover. Du kan da bruke shift+pgup for å finne det igjen, MEN pga ny tekst hele tiden kommer nederst, går skjermbildet tilbake dit nede igjen. DER kommer scroll-lock inn, trykk inn scroll-lock, og scroll deg opp til det du vil se.. :) uten at du blir auto-scrolla ned.

 

ble du klokere?

 

Dette er det eneste jeg har funnet scroll lock brukenes til :)

Lenke til kommentar
Genialt. Jeg har lenge lurt på hva den brukes til og prøvde nå å scrolle med den i Exel uten å røre meg kanten på vinduet. :D

Fikk lyst å gi deg en god klem nå, har aldri prøvd å bruke scroll lock i Excel, men der var det bare _genialt_ til mitt formål.

Glad at jeg orka å lese denne tråden ;)

Lenke til kommentar
Well.. En ting er.. la oss si oppstarten til feks en linux-distro.. Plutselig oppdaga du noe der du ville se, men siden den starter opp, så forsvinner all tekst oppover. Du kan da bruke shift+pgup for å finne det igjen, MEN pga ny tekst hele tiden kommer nederst, går skjermbildet tilbake dit nede igjen. DER kommer scroll-lock inn, trykk inn scroll-lock, og scroll deg opp til det du vil se.. :) uten at du blir auto-scrolla ned.

 

ble du klokere?

 

Dette er det eneste jeg har funnet scroll lock brukenes til :)

Hvorfor ikke bare klikke pause da? ;)

Lenke til kommentar
Well.. En ting er.. la oss si oppstarten til feks en linux-distro.. Plutselig oppdaga du noe der du ville se, men siden den starter opp, så forsvinner all tekst oppover. Du kan da bruke shift+pgup for å finne det igjen, MEN pga ny tekst hele tiden kommer nederst, går skjermbildet tilbake dit nede igjen. DER kommer scroll-lock inn, trykk inn scroll-lock, og scroll deg opp til det du vil se.. :) uten at du blir auto-scrolla ned.

 

ble du klokere?

 

Dette er det eneste jeg har funnet scroll lock brukenes til :)

Hvorfor ikke bare klikke pause da? ;)

Fordi.. det ikke har falt meg inn.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...