Gå til innhold

Hard-disk og forholdet Lan party og vekt.......


MoNoXiDe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du sletter filene på hardisken, blir denne plassen på hardisken merket som ledig, og nye filer skrives over de gamle. Etter hvert som nye filer blir lagt på hardisken hele tiden, må jo vekten på hardisken øke hele tiden, siden det blir så mange filer oppå hverandre. :D

Lenke til kommentar

Hihi, spurte skolen data-ansvarlige om en tom harddisk _er_ lettere enn en full en... Dette er noe jeg skulle finne ut (og nå resten av klassen) for ham. Hva er egentlig riktig?

 

Far min mener at det er ingen vektforskjell i det hele tatt, ikke den eneste lille mikroskopiske en gang. Dataene lagres jo ikke fysisk.

 

Mor mi har INGEN peiling, og gidder ikke tenke på det en gang.

Lenke til kommentar
Ikke vet jeg hvordan en tom harddisk ser ut, men hvem sier den er full av nuller?

En ting er iallefall sikkert. en full harddisk består av like mange nuller som 1-ere.

 

Denne tråden var gammel, men men

 

Jeg sier at en tom harddisk er full av 0'er, når du kjøper en harddisk skal denne være lavnivåformatert, ved lavnivåformatering skrives disken full av 0'er

 

Det du sier da, er at en tom harddisk veier mer enn en full en, da en full en består av masse enere, eller?

Lenke til kommentar

For å være seriøs:

En full hardisk er ikke tyngere enn en tom en. Det er absolutt ingen vektforskjell i det hele tatt.

 

Dataene på hardisken lagres magnetisk på en magnetskive, og det blir ikke lagt til eller fjernet noe fysisk som kan føre til vektforskjell.

 

Ved sletting av filer, så skrives bare registerfilene om, slik at plassen som var brukt til den fila du sletta, blir merket ledig for overskriving. Så ingen filer blir slettet for godt, bare overskrevet senere, og da er det umulig å få tak i informasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest mafister
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

Spiff skrev (2002-07-01 14:14):

 

1-tall tar jo mindre plass da og er enklere å stable, så et ark med 1-tall burde veie mest.

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

 

Men du trenger jo like mange 1 som 0.

Da blir det mindre plass og dermed vil det veie mindre.

Arealet av 0 er MYE større en arealet av 1 og derfor regner vi med at vekten pr.cm2 er den samme og da vil en tom hardisk veie mer.

 

 

OMG!! Tenkt litt da. Bly platen inne i Harddisken blir jo ikke tyngre. Skrivehodet har jo ikke noe belegg den legger på som vi må fylle på mauelt. En harddisk vil alltid veie det samme da ikke noe utenfra blir tilført.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...