Gå til innhold

==== Slettet ====


Godfather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig med listen til godfather !

Ivo Caprino er desidert den beste norske regissør. Uno var en god film, men kom igjen da, Aksel blir ikke norges beste regissør av den grunn...

 

Eneste jeg kanskje kunne diskutert (bare bitte-bitte litt) er at Lukas Moodysson kunne joinet Ingmar Bergman. Fucking Åmål og lilja 4-ever er to MEGET gode filmer !

Men når jeg tenker på det, er vel Ingmar Bergman fortsatt den beste svenske regissør...Han er genial :w00t:

 

Aksel Hennie har uansett ikke noe å gjøre på denne lista her :nei:

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Norge: Ingvar Bergmann

:ermm:

 

Uansett, jeg har ikke baller eller erfaring til å gå utenom dere andre.

 

Enig i von Trier, Bergman og Caprino. Jeg har bare sett en film av Liv Ullmann, men den er til gjengjeld en av tidenes beste. Moodysson er også flink. Dreyer og Kaurismäki har jeg ikke sett noe av, men forventningene koker. Men jeg ender altså opp med Ingmar og Lars uansett hvordan jeg ser det. Norge har alltid manglet et sånt nasjonalt filmgeni... *Misunnelig på svenskene og danskene*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hahah, takk for den.. IngMar! :D

Det var ikke meninga å pirke på en bokstav. Sorry. Men er han virkelig norsk?

Fattet ikke det jeg heller. Alle som har beriket seg med andre filmer enn Crossroads og Titanic, vet at Ingmar Bergman er svensk.

 

LarsP falt et par hakk der... :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva med Harald Zwart

Ja, hva med ham? Han realiserer drømmer han har hatt siden barndommen, uten å utfordre seg selv og publikum. Han har sagt selv at han ikke bryr seg om å være betydningsfull osv, men bare lage "no brainers" for øyeblikket. Jeg har ikke så mye til overs for Zwarts filmer.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...