Kazalut Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Hva er det? bugger som reparert og sånt? eller det sånn med konsoller og man gjøre MASSE med dem? hilsen grønnskaling!
Chasseur Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Etter hva jeg forstår, mener man i denne kategorien at det er snakk om modifikasjoner i spill. (Garrys mod tl HL2, Viking Age: Total war til R:TW os.v.) Her kan man da snakke om "modder" og prøve å få igang et modde team!
Zeph Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Patch er det ofte kalt når produsenten av spelet gjer ut oppdateringer til eit spel. Det blir stort sett gjort for å fikse bugger, eventuelt andre problemer og kanske endre på sjølve spelet. Mod - Modifikasjon er "fanmade" som det heiter og går ut på at folk som ikkje har noko med produseringen å gjera lager modifikasjoner av eit spel. Det er vanlige folk på gata som liker å endre spel. Eit spel er vanlegvis versjon 1.0 på original-CDen og ein patch oppdaterer spelet til 1.1, 1.2, 1.3....2.3 osv...mens ein modifikasjon ofte endrer store delar av spelet.
Musty Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 er vel helt modifikasjoner i den forstand at det er gjort noe nytt. Ikke bugfixes og sånt, men ting som gjør at du for eksempel får andre biler i GTA3 o.l..
TRS Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 en modifikasjon kan være en ny player model eller lignende, mens det som folk som oftest kaller modifikasjoner er vel en Total conversion, dvs mer eller mindre et totalt nytt spill på en eksisterende motor.
slash Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Vanligvis kaller man nye models for skins. Vel, det vanligste er vel å kalle det plug-in player model, eller ppm. Skins er ofte bare nettop det, skins. (Eller teksturer om du vil.) Til trådstarter: det beste eksempelet vil nok være counter-strike, som opprinnelig var en fanlaget modifikasjon til half-life. Konseptet er at hobbyutviklere lager et spill basert på en eksisterende 3dmotor og verktøy til denne. Man kan lage en liten modifikasjon, som for eksempel å legge til et nytt våpen i half-life, eller man kan lage et helt nytt spill, med helt egne modeller, teksturer lyder og the works. Man må stort sett alltid ha en versjon av det originale spillet, selv om modifikasjonen ikke deler noen filer med dette. Mod teams kan ikke ta penger for det de lager, hvis de vil det, må de skaffe seg en lisensavtale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå