Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett kobler seg ut etter install av SP2


Anbefalte innlegg

Problem som topic sier. Har clean install av XP proffesional, SP1 og SP2. Problemet er at internett detter ut med ugjevne mellomrom etter at jeg installerte SP2. Problemet oppstår spesielt når jeg har et fildelingsprogram gående. For og få internett til og fungere igjen må jeg reboote modemet. ISP er canal-digital og jeg bruker et Terayon 720x modem. Ellers kan jeg nevne at jeg bruker Abit NF7 v2.0 sitt integrerte nettverkskort med siste nForce driver. Har også fulgt denne prosedyren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv en reprasjon av winsock og ip-stack .

Ofte kan det være noe gammel drit der fra installerte prog/drivere som ikke er komatibelt med sp2 .

 

Sjekk her :

http://www.michna.com/kb/WxSP2.htm#Network..._Service_Pack_2

 

 

 

Disse jeg tenkte på:

 

Reset winsock / LSP

 

One likely cause is Winsock corruption, caused by adware or a virus.

 

A possibly useful new command comes with Service Pack 2, which can repair winsock problems. It may help when otherwise unsolvable or connection problems or spurious disconnections occur. It removes all nonstandard LSP (Layered Service Provider) entries from the Winsock catalog, which are often the dreaded adware or spyware entries.

 

However, if you happened to have a legitimate LSP installed (for example, Palm HotSync Manager), it would also be removed and would have to be reinstalled. In that case you have to reinstall the affected software.

 

If you want to check the Winsock before repairing it, you can use the command:

 

winmsd

 

and select Components, Network, Protocol. The Layered Service Providers in the list should be of the MSAFD or RSVP service provider type. All others are often malevolent and should disappear after the reset command shown above. You can do this before and after resetting the catalog to find out whether any entries were in fact removed and which ones these were.

 

 

Another way to get at the same information is the command:

 

netsh winsock show catalog | more

 

The new command to repair the Winsock is:

 

netsh winsock reset

 

Reset the IP stack

If this is not enough, you can reset the entire IP stack with the command:

 

netsh int ip reset

 

or

 

netsh int ip reset c:\resetlog.txt

 

where you can replace c:\resetlog.txt with a path and filename of your choice, to get a log file of the process. If the path contains a space, add double quotes. Example (type all in one line):

 

netsh int ip reset "C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\resetlog.txt"

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter og ha prøvd alle mulige løsninger uten resultat ,fikk jeg byttet modemet i dag og ting ser ut til og fungere igjen. Supert.

 

Men merkelig at modemet sko gå gaiken akkorat den dagen jeg installerte SP2. Tør man og installere SP2 igjen.......

Endret av Kwesi
Lenke til kommentar
Kan jo hende at det er den innebygde firewallen som blokkerer Internett... det har skjedd med meg at firewaller blokker Internett selv om jeg ikke har bedt dem om det. Har du prøde uten firewall?

Ja prøvde ny install etterpå med bare SP1 og uten firewall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...