Gå til innhold

Bruke et bilde som vannmerke i word

jh_

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å lager en dokumentasjon, og skal ha fimalogoen i høyre hjørne øverst alle sidene i word dokumentet. Jeg tenkte at jeg bare kunne velge et bilde som vannmerke, men når jeg gjøre det så havner det midt på siden, hvor kan jeg spesifisere hvor jeg vil plassere vannmerke?

Eller er det kanskje noe annet alternativ for dette? F.eks. "bruk dette bildet på alle sidene" e.l.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et vannmerke (fra Format -> Bakgrunn -> Trykt vannmerke) settes inn i topp- og bunntekstområdet. For å flytte på det må du klikke Vis -> Topp- og bunntekst og deretter klikke bildet for å flytte det. Du kan også sette det inn direkte i toppteksten, altså uten å gå veien om Format -> Bakgrunn etc.

Skrevet
Et vannmerke (fra Format -> Bakgrunn -> Trykt vannmerke) settes inn i topp- og bunntekstområdet. For å flytte på det må du klikke Vis -> Topp- og bunntekst og deretter klikke bildet for å flytte det. Du kan også sette det inn direkte i toppteksten, altså uten å gå veien om Format -> Bakgrunn etc.

Tingen var at jeg ikke fikk satt det inn i topp/bunnteksten, jeg fikk ikke klikket på bildet. Så det jeg gjorde var å klippe ut bilde, for så å lime inn i toppteksten :)

takk for hjelpen uansett ;)

Skrevet

Og poenget mitt var at du nødvendigvis må ha satt det inn ved hjelp av Format -> Bakgrunn -> Trykt vannmerke og deretter bladd igjennom etter bildet. Da kan du gjenta det som jeg beskrev. For å få tak i bildet må du som sagt klikke Vis -> Topp- og bunntekst.

Skrevet
Og poenget mitt var at du nødvendigvis må ha satt det inn ved hjelp av Format -> Bakgrunn -> Trykt vannmerke og deretter bladd igjennom etter bildet. Da kan du gjenta det som jeg beskrev. For å få tak i bildet må du som sagt klikke Vis -> Topp- og bunntekst.

Ah, der ja :) 2 ways to do it ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...