Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så er ingenting i veien for å kjøpe den fra '87, eller?

 

"The JCM800s made before 1984 all had their pots and tube socket mounted to the chassis. After that, they were soldered directly to the PC board."

Kan det være dette? I så fall har det vel ingenting å si om jeg kjøper den fra '85 eller den fra '87.

 

edit: Får jo 2205 fra '87 til 5000, og kjøper jeg 1922 kab også (som jeg til den prisen mest sannsynlig vil) får jeg alt for 6500, mens han med 2210 fra '85 ikke er sikker på om 6000 for bare topp er nok.

Selv om det med volumpotet ikke er noe stort problem, er det like fullt en feil, og 2210 har nylig hatt service+rørskifte, 2205 har to år gamle rør.

 

Trenger litt hjelp her. =s

"Bump".

 

raid2: Hadde ikke han spons fra ESP i '92 da? Hvorfor gjøre kompromiss når man ikke betaler for gitaren?

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Det med volumpot'et skal ikke være stort problem, da det er et lite hull på baksiden på det hvor du kan spraye litt olje inn i (vekttøy på boks). Er som regel kun støv som har kommet inn.

 

Hvor mange kanaler har de to?

Personlig er jeg mest fan av 50w'er, nettopp for å slippe å alltid spille så høyt. (Selv om du kan legge inn en powerbrak da)

Lenke til kommentar

Bortsett fra effekt er spesifikasjonene like. Det jeg tenker mest på er det med at den dyreste nettopp har vært på full service i tillegg til å ha nesten nye rør, og dette kunne han bevise. I tillegg til dette med at pre-'87 skal være bedre. Om dette stemmer er det jo også en bedre investering mtp. å selge den igen. Selger jeg den til rett tid kan jeg vel faktisk tjene en del på det? Marshall forsterkere har jo slik jeg har forstått det perioder hvor de er "inn", og går for veldig mye.

 

Tror derimot jeg tar den billigste+1922. Ser disse går for over 2k, så kan muligens tjene litt ved å selge igjen, om jeg ikke liker det.

Tror heller ikke 100w blir en fordel. Dyrere, dyrere å bytte rør, og jeg får nok aldri brukt 100w heller. Er uansett ikke noe problem å mikke opp, eller?

 

edit: Takk for svar forresten, satser på å få avgjort dette før helga er omme, slik at jeg har det her asap.

 

edit2: Ang. fiksing av pot; hvor får jeg sånn olje? Jeg bare sprayer litt i hullet, lar det stå litt, og så er alt i orden?

De har to kanaler, men clean-kanalen skal visstnok være dårlig, men har sett folk forsvare den også. Er også en kar på youtube som etter min mening får bra clean-sound utav den.

Er spesifikt ute etter 2205/2210 eller Silver Jubilee pga. dette. Vil ha JCM800, men også to kanaler (noe dagens JCM800 ikke har).

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Skal forsterkeren brukes på øving er 50w mer enn nok. Og på live-jobb så blir den miket opp uansett.

Har ikke testet to topper fra før og etter 87 mot hverandre så kan ikke si noe om evnt forskjeller på de.

 

På potmeteret er det vanligvis et lite hull (har sett pot uten også, men det var på en pedal mener jeg å huske) hvor du sprayer inn litt smøre olje, for eksempel "Verktøy på Boks" spray, eller symaskin olje.

Det er som regel støv som gjør knitringen så med litt smørning får du det som regel vekk.

Spray, og snur litt på knotten rett og slett.

Om det skulle være slitasje, så er det ikke den største jobben å få fikset heller da.

 

Selv liker jeg clean lyden i 800'n. Hadde et 800 stack, 50w, 2 kanaler med et 4x12 v-kab en gang og var kjempefornøyd med det.

Det som faktisk var litt morsom, var at til tross for at det var de råtneste rørerene som stod i, så låt det helt ufattelig bra.

Tror det var en 84/85 utgave.

Hadde det endel på utleie og fikk bare bra tilbakemeldinger på det!

Men la spillingen på hyllen, tenkte det var dumt å ha penger i en trekasse som bare stod der, og solgte det. Angre som en hund i dag!

Lenke til kommentar

Tror rett og slett jeg slår til på Marshall JCM800 2205 50w fra '87+Marshall 1922 for 6500 kr. Fant ingenting på nettet ang. det at pre-'87 var bedre, så er nok i så fall ikke så vanvittig store forskjeller.

Alt skal være i grei stand utenom det med potmeteret, og han er villig til å sende alt med oppkrav, noe som er sjeldent.

 

Hvor får man "verktøy på boks" egentlig? Fant flere treff, hvor det også ble brukt hermetegn, men de sa ingenting om hvor det kjøpes. Er det bare en fellesbetegnelse på en type olje (blanding av løsemiddel og olje?)? Får jeg det jeg skal om jeg stikker innom biltema og sier at jeg skal ha "verktøy på boks"? Bør jeg prøve trykkluft også kanskje? Har en boks liggende, så skader vel ikke å prøve?

 

Føler jeg har klart å bestemme meg nå, så får vi håpe det blir ny forsterker innen neste helg. =D

Lenke til kommentar

Da var Marshall JCM800 2205 50w fra '87+Marshall 1922 kjøpt for 6500 kr+frakt.

Får det vel før neste helg en gang.

Vil bare takke Montgomery for hjelp, var til slutt du som gjorde at jeg klarte å bestemme meg. =)

Kan komme med tilbakemeldinger på det når jeg får det, om det er interessant.

 

edit: Pappa visste hva "verktøy på boks" var, tror vi hadde noe liggende. =p

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Da var Marshall JCM800 2205 50w fra '87+Marshall 1922 kjøpt for 6500 kr+frakt.

Får det vel før neste helg en gang.

Vil bare takke Montgomery for hjelp, var til slutt du som gjorde at jeg klarte å bestemme meg. =)

Kan komme med tilbakemeldinger på det når jeg får det, om det er interessant.

 

edit: Pappa visste hva "verktøy på boks" var, tror vi hadde noe liggende. =p

 

Bare hyggelig, håper og tror du vil bli fornøyd!

 

Hadde vært topp med en tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl
Da var gitaren min ankommet hus! Jeg er rett og slett storfornøyd! :D

 

Skal se om jeg finner noen batterier til kameraet slik at jeg får tatt noen bilder senere!

 

Pics or it didn't happen! :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...