Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Skrevet

12-strenger er uansett ein dum ide. Ein slik gitar er kun til spesielt bruk og vil aldri kunne erstatte ein 6-srenger fullt ut og omvendt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er riktig som du sier. Men det sier vel seg selv at det er litt vanskeligere å trykke ned to strenger samtidig med en finger! Da er det jo lettere og bare trykke ned en!

Når du f.eks. skal ta en D akkord må du trykke ned flere strenger, men med like mange fingre på en 12-strengers gitar...

men de to strengene ligger så nærme hverandre at det ikke har noe å si..? :innocent:

6994734[/snapback]

Det har defintivt betydning.. Å bende på en 12-srengers er vanskelig/umulig, og det å spille soloer er helvete..

Om du ikke absolutt har behov for en 12-strengers (noe jeg ikke tror du har), så er det egentlig bare bortkastede penger..

Kjøp en kurant 6-strengers.. Kanskje en Takamine til rundt 5000.

Skrevet
Høres jo relativt stilig ut da ;)

Forresten, jeg vil ha en slik en .

6997561[/snapback]

Jeg synes Parker-hodene er stygge.. Men hver sin smak :)

6999097[/snapback]

Synes hele gitaren var grell jeg, men hver sin smak :)

Skrevet
Noen som vet om noen greie sanger for kassegitar? Jeg snakker ikke enkle sanger. Men de skal ikke være umulige heller.

6999859[/snapback]

prøv malaguena! den er faktisk nokså enkel, men ser og høres nokså vanskelig ut:P

Skrevet
Noen som vet om noen greie sanger for kassegitar? Jeg snakker ikke enkle sanger. Men de skal ikke være umulige heller.

6999859[/snapback]

Stairway to Heaven - Led Zeppelin

Wish You Were Here - Pink Floyd

Behind Blue Eyes - The Who

Skrevet

ser dette riktig ut! (det i parantesene).. leksa mi..

Am7 Penta

Dm (11, #5, 7, prim., mollters)

Hm (9, 11, 5, 13, prim., 9)

Em (5, 7, prim, 9, 11)

takk for hjelp!

Skrevet

6999859[/snapback]

7000347[/snapback]

metallica - nothing else matther

Skrevet

6999859[/snapback]

7000347[/snapback]

metallica - nothing else matther

7003675[/snapback]

Sweet Home Alabama =)

Mye av Thomas Dybdahl!

Skrevet

Off, er så kaldt om dagene at leddene stivner :no: , så nå har håndkletørkeren på badet blitt min bestevenn. Anbefales også for de som sliter med det samme!

Skrevet (endret)

Nokon som har prøvd den teenyweeny Orange-ampen forresten? Ser etter ein øvingsforsterker til å ha på rommet.

Edit: Orange Crush 15 heiter den.

Endret av Satrucci_
Skrevet
Off, er så kaldt om dagene at leddene stivner :no: , så nå har håndkletørkeren på badet  blitt min bestevenn. Anbefales også for de som sliter med det samme!

7008069[/snapback]

Urk, leddgikt altså? Har vært veldig plaga selv, men går nå på methotrexat (cellegift), og etter at jeg begynte med det plages jeg ikke i det hele tatt. Verdt å nevne hvis du har diagnosen ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...