Gå til innhold

Kveldsbilde fra Romerike


Anbefalte innlegg

Dette ble knipset i halv 7 tiden i kveld og er tatt fra gamleveien på Kløfta og peker mot Nannestad.

 

Det er tatt med Canon 300D+ Sigma 75-300MM med brenvidde på ca 200MM og F2.0 (blendet ned manuelt) og 1/60 lukkertid.

 

Bildet er forminsket med IFranview,ellers urørt

 

Håper det faller i smak :thumbup:

 

 

solnedgang.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det var en fin farge på himmelen, men jeg syns på en måte at bildet ble litt kjedelig. På skjermen min ser jeg litt av landskapet nedom fjellet, syns det forstyrrer litt, men ikke mye, ville vært bedre om hele horisonten bare ble en siluett. Dette kan jo ikke du noe for.

Veldig synd at du måtte komprimere bildet ditt så ekstremt (22,6 kb på harddisken!), man ser nemlig veldig dårlig detaljer osv. Pga. at det er komprimert så mye er det vanskelig å si noen om skarpheten.... Kunne du laste opp et med litt bedre kvalitet?

Ellers syns jeg det ble et litt dårlig bildeutsnitt, laster opp bildet med det utsnittet JEG ville brukt.

Ellers helt ok bilde.

post-209-1110660720_thumb.jpg

Lenke til kommentar

takker for tilbakemeldinger alle sammen :)

 

Det ble nevnt at det var ønskelig med mer lys på bakken. Dette ville "drepe" motivet mitt helt som var ment til å være en åskam i siluett,med slalombakken og rød himmel bak. Idielt sett var planene å ha totalt mørkelagt bakke :)

 

 

Har fler bilder tatt samtidig og disse blir postet ganske snart

 

S A

Lenke til kommentar
Det ble nevnt at det var ønskelig med mer lys på bakken. Dette ville "drepe" motivet mitt helt som var ment til å være en åskam i siluett,med slalombakken og rød himmel bak. Idielt sett var planene å ha totalt mørkelagt bakke
Å ha mer lys nede på bakken syns jeg er en dårlig ide. Er enig med deg om at man burde ha mørklagt bakke :yes: . Har prøvd å få til noe i photoshop, altså mørklagt bakken. Ble det bedre nå?

post-209-1110999833_thumb.jpg

Lenke til kommentar

"brenvidde på ca 200MM og F2.0 (blendet ned manuelt)"

 

Bra bilde med fine farger og flott stemning.

Men denne blenderen må du forklare meg.

200mm og F2.0?

 

regner med at du ikke har 75-300 men

Sigma 70-300mm F4-5.6

Og da er jo minste blender 4.0 og om du har brukt 200mm brennvidde er vel blenderen rundt F5 eller noe?

 

F828

Lenke til kommentar
Scanor!!!

Hva er de lysene på bildet ditt? er det en slalombakke eller lignende.

jeg og min svigerfar lurte litt på dette i vinter. vi ser de lysene fra Blaker i Sørum om kvelden

Det er en slalombakke ifølge samboersken, Den skal være inærheten av Nannestad en plass, jeg vet bare at den ligger der borte :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...