Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tenk på hvor kort en pvp duel i wow varer!

Noen gang sett en Druid duelle mot en annen Druid? :tease:

Noe jeg digger i WoW er mulighetene en god gruppe kan ha i instances, det er veldig gøy hvis gruppa sitter på VT og har det gøy sammen. Jeg kan ikke uttale meg mer ettersom jeg bare har spilt WoW, ikke GW.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
.

WoW = 30% Morro, 30% Løping, 30% Grinding for å nå høyere level og 10% Andre ting, for det meste kjedelig.

GW = 90-95% Morro, 10-5% Trading osv.

Man kan komme til lvl 60 uten å grinde, så at det er 30% grinding er jo heilt feil. Vil heller sei at wow er 100% morro, siden eg plages slett ikkje med at det er for masse løping, eg flyr der eg skal.

Skrevet
Guildwars er best!!11111111

Argumentene dine er sakelige må jeg si!

Men ihvertfall, jeg liker Guild Wars bedre enn WOW, fordi jeg syntes faktisk det er for mye Grinding (som i de fleste andre MMMORPGS). Det er rett og slett kjedelig i lengden.

Guild Wars skiller seg ut ved at du aldri strengt tatt trenger å kjede deg! Du trenger ikke gå i en time for å komme deg noe sted, du trenger ikke grinde i flere timer for å komme opp i levels osv. Dette gjør at Guild Wars skiller seg utifra massen, + at det ikke har noen månedlige avgifter gjør at Guild Wars kommer ut på topp i min mening!

Er også veldig stor fan av teamplay osv, og i Guild Wars må man rett og slett bite i og spille sammen med andre, dette skaper et veldig vennelig commity!

Syntes forøvrig at grafikken er bedre i GW enn i WOW. En del av landskapet i Guild Wars er så pent at jeg stopper opp midt i missionet eller questet og bare ser på det :)

PS: Jeg fikk lyst til å slå fyren som kommenterte at GW var en teit forkortelse men at WOW var en fin forkortelse.. :ermm:

Skrevet

I guildwars må du grinde for å kunne konkurrere i PvP på høyt nivå. Så å si at du ikke må grinde i GW blir feil. Men det er sant at det er mye mindre grind enn i WoW.

Skrevet

Jeg vil ikke kalle det grind! Jeg har aldri gått ut av en by med mål om å bare tusle rundt og drepe ting for å få Experience. Det er alltid muligheter for å spille PVP etter Presearing Ascalon på Gladiator Arenaene, og at man er en level høyere enn motstanderen har ikke nødvendigvis mye å si! Taktikk og ferdigheter, og ikke minst lag-sammarbeid har mye mer å si på hvem som vinner til syvende sist!

Igjen må jeg få lov til å utdype dette:

Jeg har aldri gått ut av en by i Guild Wars med mål om å drepe ting for å få XP

Skrevet

Han som sa at dere kunne sammenligne GW med pong skulle hatt nobels gamer pris.

WoW er et spill som krever 30-40 dagers playtime før du har fått en "UBER 1337" character. Vil du ha en bra PvP tittel så kreves det også mange timer per dag. Ihvertfall hvis du vil kjempe i topp 50. Hvis man synes det er mye grinding i WoW, så burde man prøve EQ.

GW derimot krever ikke mange timene! Har ikke spilt det så mye ganske enkelt for at det er kjedelig. Å si at GW er basert på "skills" blir litt rart. Så fort de beste guildene begynner å dele sine strategier, så begynner mange andre ganske enkelt å kopiere dem(min teori ihvertfall). Kall det hva dere vil, men "skills" er det ikke!

Man løper også ekstremt mye i GW, og man kan miste litt RPG feelingen når man bare trykker på en plass så er man der. Eneste jeg har gjort hittil er å gjøre uorginale missions, ensidige PvP kamper i arenaen, og løping kombinert med å drepe monster.

Jeg sitter med begge spillene, men spiller ingen av dem! Hadde spilt WoW hvis jeg hadde hatt 2liv.

Skrevet (endret)

Tenkte jeg skulle skaffe meg et av disse spillene. Er helt n00b på denne typen spill og kritikerene sier GW, men... Online-faktoren som thomanil snakker om høres utrolig kult ut. Diablo 2 (som GW sammenlignes med) har jeg spilt og tøft spill det, men jeg vil oppleve skikkelig MASSIVE-mmorpg. Tror det vil hjelpe veldig på realisme følelsen. Og jeg vil fly, åhh herregud som jeg vil fly!

Når det gjelder grafikken så er jeg jo enig at GW har 'bedre' grafikk, men WoW har mye mer sjel. På samme måte som Spider-Man har 'bedre' effekter, hvor mer penger har blitt brukt. Så liker jeg mye bedre effektene i f eks Braindead og Bad Taste.

Hvor mye koster det i måneden å spille WoW forresten?

Endret av Scarface^
Skrevet
Tenkte jeg skulle skaffe meg et av disse spillene. Er helt n00b på denne typen spill og kritikerene sier GW, men... Online-faktoren som thomanil snakker om høres utrolig kult ut. Diablo 2 (som GW sammenlignes med) har jeg spilt og tøft spill det, men jeg vil oppleve skikkelig MASSIVE-mmorpg. Tror det vil hjelpe veldig på realisme følelsen. Og jeg vil fly, åhh herregud som jeg vil fly!

Når det gjelder grafikken så er jeg jo enig at GW har 'bedre' grafikk, men WoW har mye mer sjel. På samme måte som Spider-Man har 'bedre' effekter, hvor mer penger har blitt brukt. Så liker jeg mye bedre effektene i f eks Braindead og Bad Taste.

Hvor mye koster det i måneden å spille WoW forresten?

12.99€ One-Month Subscription

35.97€ Three-Month Subscription

65.94€ Six-Month Subscription

det koster wow.. så må man tenke på kurs å greier.. er ikke så ille egentlig for den supporten man får da :yes:

Skrevet
to andre ting jeg vil si ved gw er at det er en veldig liten "world" man befinner seg

i

Hva baserer du dette utsagnet på Destructionz? Jeg har selv spilt masse GW, og har ikke sett en brøkdel enda.

Vell har sett kartet til gw, det er ikke veldi stort. Du må sammenligne med andre

online-rpg spill, og de fleste er vell fire sånne kart minst. Ikke for å være negativt,

liker gw men er enkelte ting jeg er usikker på.

jeg syns ikke det er lite. men Guildwars er jo mest basert på PvP og ikke RP delen.

Skrevet
to andre ting jeg vil si ved gw er at det er en veldig liten "world" man befinner seg

i

Hva baserer du dette utsagnet på Destructionz? Jeg har selv spilt masse GW, og har ikke sett en brøkdel enda.

Vell har sett kartet til gw, det er ikke veldi stort. Du må sammenligne med andre

online-rpg spill, og de fleste er vell fire sånne kart minst. Ikke for å være negativt,

liker gw men er enkelte ting jeg er usikker på.

jeg syns ikke det er lite. men Guildwars er jo mest basert på PvP og ikke RP delen.

:ermm: synest jo det var HUGE jeg da....iu for hold til WoW..

har ikke spilt WoW så mye da men :p

Skrevet
Jeg vil ikke kalle det grind! Jeg har aldri gått ut av en by med mål om å bare tusle rundt og drepe ting for å få Experience. Det er alltid muligheter for å spille PVP etter Presearing Ascalon på Gladiator Arenaene, og at man er en level høyere enn motstanderen har ikke nødvendigvis mye å si! Taktikk og ferdigheter, og ikke minst lag-sammarbeid har mye mer å si på hvem som vinner til syvende sist!

Igjen må jeg få lov til å utdype dette:

Jeg har aldri gått ut av en by i Guild Wars med mål om å drepe ting for å få XP

Skal vi se hvor vi skal begynne.

1. den vertse grinden i gamet:

For å unlocke skills til alle characterene må du enten spille gjennom hele spillet 3 ganger eller, du kan farme masse skill points ved å grinde XP.

2.

Når du skal cappe elite skills, må du ofte først gjøre oppdraget før du finner ut det er en boss der. Så må du gjøre oppdraget igjen og igjen, helt til den riktige bossen spawner, siden bosser er random. Og etter det må du selvfølgelig passe på at du capper den riktige elite skillen.

3. (eneste PvE-spiller grinden så langt):

Infusion runs i Iron Mines i southern Shiverpeaks. Vet ikke om du har kommet så langt (siden du trodde jeg snakket om å grinde levels), men la oss bare si at her må du løpe gjennom et langt EA 3-5 ganger for å ha sjangse til å gjøre missionene som kommer senere.

4. Rune/item runs:

Å måtte grinde runes eller items til PvP chars er kjedelig. Ikke bare det, men de få spesielle stedene man kunne farme lett (Hillgiants i Riverside, wreckages i Arid Sea) bestemte Anet seg for å rett og slett fjerne, så det ble enda vanskeligere å farme items/runes.

Skrevet

Det du beskriver nå OleR er helt unødvendig. Hvis det er sånn man velger å spille GW så er det iåforseg greit nok, men det er ikke noe man trenger å gjøre for å få glede ut av spillet og alikevell føle fremskritt.

Og siden Guild Wars er laget for å spille med andre i Guilds osv, er det stor sjangse for at du kan få items og annet fra dem istedet for å traske rundt i ødemarken for det! OleR, hvis det er sånn du spiller GW så er det fint og flott, men det er helt unødvendig!

Skrevet
Det du beskriver nå OleR er helt unødvendig. Hvis det er sånn man velger å spille GW så er det iåforseg greit nok, men det er ikke noe man trenger å gjøre for å få glede ut av spillet og alikevell føle fremskritt.

Og siden Guild Wars er laget for å spille med andre i Guilds osv, er det stor sjangse for at du kan få items og annet fra dem istedet for å traske rundt i ødemarken for det! OleR, hvis det er sånn du spiller GW så er det fint og flott, men det er helt unødvendig!

Det er nok helt nødvendig hvis man skal spille PvP på høyt nivå. Man må når som helst kunne skifte til nesten hvilken som helst annen character, og selv en liten skill du mangler kan forandre hele kampen.

Skrevet

Det er nok helt nødvendig hvis man skal spille PvP på høyt nivå. Man må når som helst kunne skifte til nesten hvilken som helst annen character, og selv en liten skill du mangler kan forandre hele kampen.

Det er en liten forskjell på det å måtte skaffe seg XP for å perfeksjonere skillsene sine enn det å grinde i flere timer for å i det hele tatt komme seg noen vei i spillet!

Skrevet (endret)

Har aldri testet GW, men WoW war verdt pengene, men er ganske lei det spillet nå.

Guildwars blir det utvilsomt, virker utrolig fett!

Meg og noen kompiser skal starte opp SWG nå, får jo An empire devided, jump to lightspeed og rage of the wookies for 269kr.

Endret av Bio
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...