Gå til innhold

Angående signaturer...


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Mange på dette forumet, meg selv inkludert, bruker signaturer etter innlegg.

Men problemet i mine øyne er at mange har så utrolig lange signaturer:

Mange ramser opp alt av innmat som de har i PCen. Må man det? Holder det ikke å skrive hva slags CPU, HK, Skjermkort og eventuelt HD man har, istedet for å nevne "alt"?

For meg er det et fett hva slags skjerm, kjøler, DVD-rom, CD-brenner og lydkort folk har. Tipper at det er slik for andre også.

 

En annen ting; Man trenger ikke å legge til signaturen etter hvert eneste lille korte innlegg(på én linje).

 

Eksempel på dårlig og unødvendig signatur kan se slik ut:

 

" AMD XP1800+

Thermaltake "Silent Viking"

MSI KT3 ULTRA

512MB PC2700 DDR

Asus GF4 TI4400 tv-out

40GB IBM Deskstar 7200rpm

SB Live! Value

Unex 10/100Mbit NIC

Pioneer DVD105F 16x/40x

REALmagic Hollywood+

Samsung 16x/10 "

 

(Om eieren av denne signaturen føler seg truffet, så var ikke det meningen, men du burde kanskje forkorte den en smule)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-26 13:57, C. Alshus skrev:

Jepp, er det ikke det vi gjør her på forumet da, spør, svarer, debatterer og kverulerer.


 

Jo, det er jo det vi gjør. Jeg for min del har kanskje en lang signatur i antall kb, men jeg tror ikke den virker plagsom slik som den du nevnte over, da den er smort utover i bredden og ikke nedover (man slipper å scrolle den liksom)

 

Greit nok, jeg er en liten skrytepave. La meg nå være det. (ikke at alt er noe å skryte av men...)

 

Jeg er også enig i at man ikke trenger på død og liv å integrere signaturen i alle meldinger. F.eks hvis man bare skal skrive en uhyre kort melding på en linje eller noe, så er det jo teit at signaturen skal ta litt over ti ganger så stor plass som det du prøver å formidle.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-26 21:51, boy2star skrev:

Jeg legger bare til signaturen min hvis jeg har et problem og spørr om pc'en min eller hvis jeg hjelper noen og de trenger å se hva min pc består av. Gidder ikke ellers.


 

At ikke alle kan gjøre som deg...?

Å på død og liv ha med specs på den nye PC`en sin i alle innlegg (også ting under "søppel") er INGENTING annet enn skryting. Det tar så mye plass, og det er så skjeldent relevant.

Lenke til kommentar

Men hva er egentlig vitsen med en signatur om det som nevnt over ikke har relevans for det man skriver? Om man på død å liv skal ha en bør det i tilfelle være en som erstatter alle "Hilsen" meldinger, som egentlig også er unødvendige da alle uansett kan se hvem meldingen er fra...

 

Mulig jeg er vel rasjonell her, men det finnes faktisk de som fremdeles sliter med dårlige forbindelser...

 

Med unntak av de som inneholder svære bilder og animasjoner takler jeg imidlertid de fleste uten større problemer, så dette er på ingen måte ment som et oppgulp... :smile:

 

Har forståelse for de som ønsker en liten snutt som vi andre kan nikke gjenkjennende til hver gang de dukker opp, men lag de minst mulig...

 

Bedre liten og kjapp en stor og slapp :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...