Gå til innhold

120mm vifter - Mest stillegående?


nilberg

Anbefalte innlegg

Dette skulle ikke være en diskusjon om 120mm er de mest stillegående viftene, men HVILKEN av de 120mm viftene som er tilgjengelige idag er den mest stillegående? Jeg har en modell som er på ca. 35db i front, og ønsker å skifte denne med en mer stillegående modell.

 

Noen tips? Hvilken 120mm vifte er den mest stillegående?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

18 dB utgaven til papst flytter 70m³ i hvert fall og kan ikke måle seg med spesifikasjonene til silentX viftene. Papstvftene er jo omtrent de samme viftene med litt forskjellige viklinger, så luftmengden står vel omtrent i forhold til dB.

 

En løsning kan være å koble til viftestyring på viften du kjøper, så får du det så stille som temperaturen i kabinettet etc. tillater.

Lenke til kommentar

Jeg vil også si at du heller bør kjøpe en viftestyring, i stedet for evt flere vifter... Billigere... Også kan du stille hastighet ved behov.. :)

 

Synes selv viftene som fulgte med CM stacker er for stillegående, så da vil jeg heller ha noen turbovifter som jeg kan stille opp og ned på... :)

Lenke til kommentar

Ut i fra tallene jeg finner overalt, er SilenX klart bedre enn Papst på både støynivå og ytelse. Men de kostet flesk, slik som det ofte er med skikkelig utstyr.. ;)

 

Har allerede viftestyring, så jeg skal gjøre et forsøk på å montere viften som sitter i front på Lian Li PC6277 i denne. Den bak støyer ikke på langt nær så mye som den i front. Det er faktisk kaldere inne i kabinettet enn det er i rommet..!

 

Koster nok på meg et par SilenX 120mm når vannkjølingen skal kjøpes inn. Modellen som har 14db i støy flytter jo 98,5 m3/t, mens Papst sin modell som flytter 94 m3/t har hele 26db! :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...