Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Heller litt mot ny sykkel selv også. Jeg kjøper nok så fort som jeg får studielånet (litt sent ute med søknaden...), å vente til januar blir nok uaktuelt.

 

Skal gå rundt å kikke og prøve litt sykler i uka som kommer. Noen spesielle hybridsykler til omtrent 6000 jeg bør holde øyene åpne for? Holder til i Stavanger, så jeg tror utvalget av merker er mer enn tilstrekkelig. Det er mulig jeg får rabatter på Merida og DBS, men tar imot alle anbefalinger.

 

Det jeg har resonnert meg frem til er at jeg ikke trenger dempegaffel, da jeg kommer til å sykle mest på asfalt og tilnærmet ingenting i terreng. En forholdsvis lett sykkel med 28" felger. Best mulig girsystem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heller litt mot ny sykkel selv også. Jeg kjøper nok så fort som jeg får studielånet (litt sent ute med søknaden...), å vente til januar blir nok uaktuelt.

 

Skal gå rundt å kikke og prøve litt sykler i uka som kommer. Noen spesielle hybridsykler til omtrent 6000 jeg bør holde øyene åpne for? Holder til i Stavanger, så jeg tror utvalget av merker er mer enn tilstrekkelig. Det er mulig jeg får rabatter på Merida og DBS, men tar imot alle anbefalinger.

 

Det jeg har resonnert meg frem til er at jeg ikke trenger dempegaffel, da jeg kommer til å sykle mest på asfalt og tilnærmet ingenting i terreng. En forholdsvis lett sykkel med 28" felger. Best mulig girsystem.

9367167[/snapback]

Denne er lett, har ikke dempegaffel og godt girsystem. Hva hjulene anngår vet jeg ikke, men det er da et forslag=)

Lenke til kommentar
Har inntrykk av at Nakamura gir mye for pengene, men jeg hadde nok funnet meg en sykkel med skivebremser.

9370503[/snapback]

Ja, av det jeg har sett så tilbyr nakamura som regel en del mer enn andre merker fra andre store sportskjeder.

 

Vil ha lett sykkel med bra gir, uten demper.

9367167[/snapback]

Denne er ikke -så- lett, og den har dempere. Men der har du veldig mye sykkel for pengene og en veldig behagelig kjøretur. En venn av meg har den sykkelen og jeg har prøvd den selv. Demperene har lockout, så du kan slå den av hvis du kjører rett asfalt. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men i Bogstadveien i Oslo sentrum får du 20% på alle Nakamura-sykler ut August hvis du kjapper deg=)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nå kan det hende det er ting jeg ikke skjønner, men det ser da ut som om Nakamura'en er mye mer for penga?

9371438[/snapback]

 

Hvorfor det? Fordi den veier mindre?

Lenke til kommentar
Nå kan det hende det er ting jeg ikke skjønner, men det ser da ut som om Nakamura'en er mye mer for penga?

9371438[/snapback]

 

Hvorfor det? Fordi den veier mindre?

9371614[/snapback]

Ja, det også trodde jeg SRAM var enda heftigere enn XTR. Men igjen, jeg vet ikke, bare en påstand ut fra det blå. Kan absolutt ikkeno om hjul og bremser og slikt, kansje det ligger noe der, og kansje noe i ramma. Gjerne forklar om du orker!=)

Lenke til kommentar
gikk for diamant mixed cut 40.00 carat

 

dårlig eller bra kjøp? Skal kjøpes imorgen

9380672[/snapback]

Kan ikke si jeg er noe fan av Diamant, og etter det jeg ser er det ikke så mye for pengene heller. Hvis du fortsatt kan ombestemme deg, så er det en hel del flotte tilbud rundt omkring hvor du kan få mye ut av pengene dine=)

 

Diamant Mixed Cut 40.00 Carat

9381054[/snapback]

 

 

 

Jeg fann den på gigantisk tilbud og derfor tenkte jeg og kjøpe den! den var fra 4000 til 999 siden det er åpning av ny butikk! noe å satse på?

Lenke til kommentar
Jeg fann den på gigantisk tilbud og derfor tenkte jeg og kjøpe den! den var fra 4000 til 999 siden det er åpning av ny butikk! noe å satse på?

9382616[/snapback]

 

 

Dersom du egentlig hadde tenkt å finne mest mulig sykkel for 4-5000, vil ikke denne være bedre, til tross for prisen.

 

Skal du ha en billigst mulig sykkel, er jo dette masse sykkel for en tusenlapp.

Lenke til kommentar

Diamant og Nakamura er samme sykkel. Samme fabrikk og sykler, bare forskjellige merker. Begge selges kun på Inter sport og G-sport som jo har samme eiere.

 

Gekko blir produsert av Hard Rocx. Jeg kjøpte meg en ny sykkel mandag og gikk for en slik en (ikke syklet så mye enda, men veldig fornøyd sålangt):

 

Hard Rocx Cross machine c4 sl

 

Ps. ikke kjøp på Oslo sportslager. De er dyre. Denne koster 7500 på Oslo sportslager, jeg betalte 6500 for min på Røa Sykkelservice.

Endret av husgutt
Lenke til kommentar

Ofte når jeg er inne på nettbutikker og ser etter utstyr kan jeg aldri helt finne det jeg ser etter. Jeg tror det kan være fordi man ofte deler inn sykler i "terreng/cross" og "racer", men aldri "hybrid". Hvilken kategori hører f.eks hjul til en hybridsykkel hjemme i? Ser man det på bredden?

 

F.eks på http://www.cyclecomponents.com har man kategoriene Mountainbike, Road/Cross og BMX. Vel og bra, men hvor skal en som ikke hører hjemme i noen av disse kategoriene lete?

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Står nå mellom to sykler. Enten blir det denne Merida'en, eller denne sykkelen fra BROS. På tilbudet jeg har fått, er det 2000 mellom syklene, er BROS verdt 2k ekstra?

 

Uansett, det jeg egentlig skulle spørre om omhandler min gamle DBS Intruder LX 3000. Vill tippe den er rundt 10 år+. Mesteparten av utstyret er Deore LX. Tenkte det ville vært synd å la denne stå å mygle, så jeg har tenkte på å bruke denne som et oppussingsprosjekt. Har lyst til å lære litt om å skru på sykkel også, så hvorfor ikke.

 

Mitt spørsmål er da om nåværende LX utstyr passer sykkelen min? Jeg har f.eks. noen gamle V-bremser (ser slik ut). Kan jeg bytte disse ut med disse bremsene?.

 

Tenker at jeg også vil bytte ut kranklageret, og lurer da hvordan jeg finner et som passer?

 

Sette pris på svar, både angående den nye sykkelen, og oppgradering av den gamle. Om dere trenger mer informasjon for å gi svar, hyl ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Står nå mellom to sykler. Enten blir det denne Merida'en, eller denne sykkelen fra BROS. På tilbudet jeg har fått, er det 2000 mellom syklene, er BROS verdt 2k ekstra?

 

Har syklet Bros selv og trodde før jeg trykket på linkene at det skulle være den beste sykkelen. Og det er det kanskje, men (og det er et stort ett) Merida-sykkelen har skivebremser og det veier (for min del) tyngre enn det faktum at det øvrige utstyret på Bros-en er litt bedre.

 

Mitt spørsmål er da om nåværende LX utstyr passer sykkelen min? Jeg har f.eks. noen gamle V-bremser (ser slik ut). Kan jeg bytte disse ut med disse bremsene?.

 

Det går fint, vettu.

 

Sleng opp et bilde av Intrudere, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...