Gå til innhold

Har jeg drept skjermkortet til kompissen?


Anbefalte innlegg

Heisan.

 

Jeg monterte en Zalman ZM80D-HP kjøler på mitt kort forleden. Det var ingen lett jobb for en fersking, med gikk til slutt. En kompiss av meg likte det han ikke hørte for å si det sånn, kortet blir jo som kjent lydløst. Han ba meg montere en Zalman på hans kort også. Litt motvillig gikk jeg i gang..gikk litt lettere denne gang...men da vi skulle starte maskinen med kortet i, nå med Zalman...ikke tegn til liv fra skjermen.

 

Så hva kan være galt?

Sikkert et dumt spørsmål, men kan man sjekke om et skjermkort har tatt kvelden på noen måte? Det er ingen synlige tegn til skade. Eneste er at jeg kan ha sølt bittebittelitt kjølepata. Testa kortet på tre maskiner uten hell.

 

Er svært takknemlig for hjelp, kanskje noen har hatt liknende problem.

Men skjønner at det kansje ikke er noe håp.

 

 

 

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fiklet nettopp med skjermkort og greier på min PC og den ville heller ikke starte. Etter litt feilsøking så fant jeg ut av minnet ikke var satt skikkelig inn i hovedkortet(Jeg måtte ta det ut for å kunne ordne litt på strømkontakter).. Det er verdt å sjekke ihvertfall.

Lenke til kommentar
Prøvd å montert på originalkjøleren igjen? sjekka at Zalmannen sitter som han skal?

Ikke rart kortet ryker når den gærningen bruker det til word vutt, den bindersen, eller "gpu-molester" som han kalles, har krevd mangt et offer.

Jepp. Prøvd det.

 

Og ja...det er det jeg frykter at jeg har dratt med meg dings eller to med binderssaken.

Men som sakt ikke noen synlige tegn.

Lenke til kommentar
Ville først sjekka at AGP-clip er grundig låst, deretter koblet den gamle vifta til kortet. Vet ikke om Slike kan ha en sperre om kortet ikke detekterer rpm på vifte ...?

 

Hadde selv et 9600 pro som ikke ville starte grunnet mitt daværende Via kt400 hovedkort. Testa det på Intel eller nVidia HK ?

hmmmmm...det høres jo ut som noe..

AGP-clip..hva er det? :blush:

Lenke til kommentar
prøv å ta ut alle komponenter så å sette de inn igjen. det kan være noe som ikke står slik det skal eller ikke får nok strøm.

 

Skal gjøres :thumbup:

 

Siden du har svart skjerm, er det noen "beepkoder" under oppstart? Hva de betyr finner du her Beepcoder

 

 

Glimmrende :thumbup:

 

 

Mye fornuftig her...takker!

Lenke til kommentar
prøv å ta ut alle komponenter så å sette de inn igjen. det kan være noe som ikke står slik det skal eller ikke får nok strøm.

 

Skal gjøres :thumbup:

husk å ikke ha på klær som flease geneser etc når du gjør det da. kan skape statiskelektrisitet som kan kverke pc komponenter!

Og selv om det er vanskelig å motstå, prøv å ikke moonwalke i raggsokker på gulvteppet før du skal legge dine klamme hender på datakomponenter. :thumbup:

 

Det går kanskje bra i 95% av tilfellene når folk bytter komponenter o.l. selv om de i utgangspunktet kanskje ikke er sikker på hva de holder på med. Det er uansett kjedelig når slike ting skjer, men det kunne vært verre enn et 9600 pro kort som tross alt ikke er så veldig dyrt.

Lenke til kommentar
prøv å ta ut alle komponenter så å sette de inn igjen. det kan være noe som ikke står slik det skal eller ikke får nok strøm.

 

Skal gjøres :thumbup:

husk å ikke ha på klær som flease geneser etc når du gjør det da. kan skape statiskelektrisitet som kan kverke pc komponenter!

Og selv om det er vanskelig å motstå, prøv å ikke moonwalke i raggsokker på gulvteppet før du skal legge dine klamme hender på datakomponenter. :thumbup:

 

Det går kanskje bra i 95% av tilfellene når folk bytter komponenter o.l. selv om de i utgangspunktet kanskje ikke er sikker på hva de holder på med. Det er uansett kjedelig når slike ting skjer, men det kunne vært verre enn et 9600 pro kort som tross alt ikke er så veldig dyrt.

:D Prøver alltid å ta på noe metall..men gjorde jeg det denne gang..hmm.

Men er det nok til å kverke et kort altså..då bli r det sjerpings til neste gang.

 

"veldig off topic" P.S. han prøver nå å imponere dere med at han har x-box

Lenke til kommentar
:D Prøver alltid å ta på noe metall..men gjorde jeg det denne gang..hmm.

Men er det nok til å kverke et kort altså..då bli r det sjerpings til neste gang.

det akn kverke kortet, men pleier å ta litt tid, altså at det blir mer og mer defekt etter som tida går.

"veldig off topic" P.S. han prøver nå å imponere dere med at han har x-box

:!: hvorfor?! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...