Gå til innhold

Final Fantasy XI


Anbefalte innlegg

Er noen stunder der jeg har vurdert å skaffe meg FFXI for å teste det, men har istede kjøpt andre spill istede...

Men nå er jeg på et punkt igjen der jeg er frista til å teste et nytt MMORPG spill, og da ligger FFXI høyt oppe på lista.

Så ja, lurer rett og slett på om dere kan annbefale meg dette spillet?

Hva liker dere og hva misliker dere med spillet?

Har aldri vært noe sikkelig FF fan, men har heller aldri hatet det.

Vis dere har noen fine linker til sider som handler om dette spillet så gjerne kom med de å :)

 

 

Edit: Noen fler spørsmål...

Hjemmesiden playonline.com har de ikke noe form for forum eller noe? og hvordan lager man account egentlig? er det noe man gjør ingame når man først har kjøpt spillet?

Og hvem har lagd spillet og hvem har gitt det ut?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skaffet meg spillet nå, driver å oppdatere, så er jeg klar til å spille ^^

Men det hadde vært fint om noen kunne sakt hvilken server jeg burde starte på... er nemlig altid fint å bli kjent med noen som snakker samme språk som deg, og som kansje har lyst til å hjelpe litt..

Så ja si ifra :)

 

 

Edit: Worldpasses, kunne noen forklart meg hva det er? og hvorfor man trenger det for å joine verdenene?

 

Edit2: Er det mulig å bytte på hvordan man styrer? eller må jeg enten bruke musen eller keypaden?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jupp takker, tror at jeg begynner å skjønne litt mer av spillet nå, samtidig som det blir litt artigere å spille har jeg merket.

 

Men er det noen som hadde hatt lyst til å skaffe meg worldpass til Titan servern? har nemlig hørt at det holder til en god del norske der, og det liker jeg ^^

Hadde værtfall vært veldig snilt av den som gjør det :)

 

 

 

Edit: En liten ting, hva heter .exe fila til FFXI? har nemlig lyst til å lage en profil til spillet, slik at jeg kan bruke instillinger fra grafikkkort driverne mine, kansje spillet blir seendes ut enda litt penere, pluss at jeg kansje får brukt AF og AA også...

Noen som vet? har et geforce 7800gtx vis det hjelper.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Lagde en ny character igjen og til min forventninger ble den lagd på Titan servern ser det ut som ^^

 

Men en ting, har funnet instillingene, men har lyst til å få på AA og AF(Anti aliasing eller hva det heter) slik at kanter ikke blir så kornete... men er ingen krise.

 

Er et lite problem jeg har støtt på nå, og det er at vis jeg kjører PlayOnline Viewern i windowed mode, så hakker det som bare det, programmet greier nesten ikke å bli starta, så jeg må kjøre i full screen for at jeg i det hele tatt skal få starta FFXI... noen aning om hva dette er?

 

 

Edit: En ting, Sub classes eller support jobs, er det slik at når du kommer til en vis lvl så kan du lære så mange suuport jobs du vil? slik at du en dag, vil være lvl 75 i alle mulige klasser? "75 Monk, 46 Ninja, 40 White Mage, 40 Ranger, 37 Warrior, 37 Samurai, 35 Thief, 20 Summoner, 17 Black Mage, 9 Bard, 6 Dark Knight…" det her f.eks, han hadde jo en god lang liste...

For Monk og Ninja hørtes veldig kult ut værtfall ^^

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

huh, playonline viewer er kun kjørt i windowed, du kan ikke kjøre den i full screen...

 

de instillingene har ikke AA, så det må du sette på manuelt fra skjermkortets meny, i egenskaper på skjerm, instillinger, avansert, geforce blablabla osv

 

det med subjobs, det får du muligheten til når du er level 18, da må du gjøre et quest i valkurm dunes, som du vil levle i fra level 10-20.

Etter at du har gjort dette får du muligheten til subjob, men dette har ikke noe med hvor mange jobber du kan være, du må velge en subjob som passer mainjobben din. For eksempel, black mage/warrior er ingen god kombinasjon. Siden da blir strengthen på warrior kappet til halvparten av det levelen på main er (siden main er maks 75, og subjob blir halvparten av main, altså 37) så da er det liten vits og sloss med warrior skills mot level 30 fiende, når du er blm 30 og warrior 15, siden man klarer seg ikke som level 15 mot level 30 fiender.

 

Uansett, du starter med 5 mulige jobber, hvis du sjekker i moghouset ditt, så kan du skifte til en hver job når du vil, du er ikke låst i det hele tatt. Men de andre jobbene, som summoner, paladin, dark knight, dragoon, ranger, samurai, ninja.... osv osv osv, de må du hver og enkelt åpne opp med et quest. Og de questene er lange altså. Så du kan bare skaffe deg dem, men det tar tid. Og det å levle alle jobber til 75 kan du egentlig bare glemme. Kjenner folk som har brukt over 1 år, som er gjennomsnittet, på å komme til 75, så da må du bruke en god del tid lol hvis du vil ha hver job på maks.

Jeg anbefaler når du nærmer deg level 18, og finne ut hva du vil ha som mainjob, så satser du på det. Og spør deg litt rundt på serveren, jeg kan svare jeg og men vet ikke hva du foretrekker osv osv, om hva slags support job du må ha.

 

Og forresten, hvis jeg ikke har sagt det alt lol, nei, du kan kun ha en support job.

 

Og han som hadde mange levler der på forskjellige jobber, det er egentlig ikke så uvanlig, med tanke på at hvis man vil farme crystals lett må du starte en ny jobb, så er det piece of cake på low levels, så når du en viss level der det blir vanskligere, så da starter man bare en ny jobb fra bunn, og sånn skaffer man seg mange crystals. Men ikke begynn med dette før du har funnet en craft du skal satse på,

Lenke til kommentar

Først, takk for et godt svar :)

 

PlayOnline Viewer kan kjøres i windowed og full screen, fins en slik config greie til playonline greia på "Start" også.

Men kjørte i windowed før, men nå når jeg prøver å starte den når instillingene er satt til windowed så lagger programmet som bare det å bruker flere år før den loader, du høre musikken hakker og slikt, vet ikke hvorfor det ble sånn :/ så nå må jeg kjøre den i fullscreen vis jeg i det hele tatt skal få gjort noe...

 

Men over til jobs og slikt, Kombinasjonen Monk/Ninja f.eks er den så værst? eller er f.eks Thief/Ninja bedre? jeg fikk værtfall veeldig lyst til å bli Ninja en gang ^^

 

Jeg er værtfall sikker på en ting, og det er at jeg ikke skal være White Mage, men er veldig usikker ellers på hva jeg vil være, er vel mest Monk som frister..

Lenke til kommentar

Gidder ikke å lese alt i denne tråden som er skrevet nylig, men trenger du kontakt med nordmenn på Titan må du bare si ifra! Vi begynner å bli noen som har spilt der en stund nå som holder godt sammen. Jeg har selv snart 100 døgn playtime så det begynner å bli litt :p

 

Edit: Trenger du worldpass til en spesiell server? Sjekk dette forumet for hjelp: http://ffxi.allakhazam.com/forum.html?forum=12

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...