Gå til innhold

Final Fantasy XI


Anbefalte innlegg

Slaktet over alt? Godt mulig det, men jeg har aldri sett noe slakting av dette spillet. Grunnen til dette tror JEG kan være at spillet krever mye tid og er på langt nær like lett som f.eks. WOW, ellers kan jeg ikke forstå hvorfor det skulle bli slaktet. Dette spillet kom ut som beta i 2001, og final i 2002 og har fortsatt mange spillere. I tillegg er det grafisk sett mye bedre enn WOW som på langt nær er så gammelt. Noen setter grafikk foran spillbarhet osv. Hva som er bra spillbarhet er også til en viss grad opp til spilleren selv. Det er opp til hver enkelt å vurdere hva man vil spille, og hva man liker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nordmenn, eller folk generelt sett? Prøv en /sea all du, så finner du ut hvor mange som er på serveren totalt sett... på Titan ligger det på rundt 3000-4000 til enhver tid. Minste jeg har sett tror jeg er 1900, og meste er nesten 5000. Er nok folk for min del, får gjort det jeg skal fordi om det kan være litt "venting" en gang i blandt

Lenke til kommentar

Jo, det funker fint det. Bildene ligger i en eller annen mappe der du har lagt spillet. Personlig brukte jeg kun dette helt i begynnelsen, altså lenge siden, nå bruker jeg Fraps. www.fraps.com Genialt program, og svært god kvalitet på bilder/filmer!

 

Edit: Før du trykker print screen må du tømme skjermen din for all info slik at kun selve bildet av landskapet/personen din vises. Jeg har compact tastaturinstilling, og har derfor denne knappen som Q.

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar

Da er det bare å spille i party i Dunes, så får du fort LVL 18 og mulighet for subjob. Dette spillet er så sinnsykt stort, så ikke levle fra kunnskap du bør ha inne før du når den og den levlen. Det finnes dessverre en del idioter som er LVL 75 - et tydelig tegn på gilsellers eller folk som bare har levlet hele sin spilletid.

Lenke til kommentar

Du er ikke uheldig. Husk på at Dunes er den første plassen folk går i PT hvis de nettopp har begynt å spille. Og hvis man har spilt mye før er det også første plassen man går i PT med sin nye jobb. Synes det er artig der jeg. Driter i om jeg dør, er så nært HP uansett, og man mister nesten ingen EXP :D

Lenke til kommentar

Å få høy fame koster masse penger og tid. Begynn med å gjør enkle og greie quests. Etterhvert kan du booste opp famen din ved å kjøpe masse av en ting, og gi til personer/NPCer som trenger det. Å hjelpe deg med dette vil med andre ord si å gi deg en del penger til å kjøpe ting de trenger. Noen ting kan ikke kjøpes, men må fåes som drop. Dette være seg mobs fra LVL 1 til 90. De mobsa du ikke klarer å ta selv alene, er det godt mulig å få hjelp til å ta for å fullføre en quest.

Lenke til kommentar

jeg importerte FFXI fra usa når det ble gitt ut der,spilte det i 2 år før jeg gikk for til WOW,det er et supert spill kosa meg skikkelig meg thief'en min men det er et stort minus her og det er at det er helt SYKT mye ventlig på partys,jeg kunne sitte og vente i 3-4 timer for og endelig spille i 2 timer,og solo er helt umulig når man kommer opp i lvl!det er det største grunnen til jeg gikk over til wow!

Lenke til kommentar

Så du mener at du ikke spilte så lenge du ikke var i EXP PT? Hehe, jaja... Da har du ikke klart å se mulighetene i dette spillet på de 2 årene du spilte det. Spillet er så sykt stort, og det er så mye å gjøre at selv jeg som har spilt det nå med en playtime på snart 65 dager lærer noe nytt hver dag. Jeg sier ikke at det du sier ikke stemmer, for å få EXP PT kan ta litt tid til tider. I alle fall når man er high LVL. Med et et greit LS, gode "venner" og litt fantasi er det alltid mye å gjøre på dette spillet :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har spillt FFXI i en god stund men ikke nå for øyeblikket, grunnet WoW.

 

Men det jeg kan si så langt er at FFXI er ett fantastisk spill, jeg liker det veldig godt, grafikkmessig, historiemessig og gameplay. Jeg er enig i at FFXI krever veldig mye tid for å bli noelunde "god". Men at det tar ett år er helt feil. Jeg ble lv. 40samurai etter 2uker, det er også inkludert å levle meg gjennom warrior og subclass igjen, for så å levle samurai. :p

 

Men uansett, sammenlignet med WoW tar det litt lenger tid, og krever også mer tid. At du ser du blir mektigere er også vanskeligere sammenlignet med WoW. Å samle penger er vanskeligere i FFXI, siden du får inn mest penger ved å ha ett/flere yrke® i noelunde over 50 for å begynne og tjene penger på det. Du kan også gjøre det ved å få rare drops, som da også er rimelig sjelden. For å si det enkelt og greit, det dropper ikke flere ganger til dagen som mange ting gjør i WoW.

 

Men det jeg egentlig vil fram til er at hvis du er en utålmodig person med lite tid til å sette deg ned å spille FFXI, da er WoW ett bedre alternativ. Men er du glad i mye teamwork, da ville jeg satset på FFXI. For det er egentlig det FFXI dreier seg om. Etter du har jobbet deg gjennom lvl. 1-10, er omtrent alt du kommer til å gjøre videre party-basert. Om du så kommer deg til noelunde høy level, rundt omkring 65+, så vil du nok merke at party invites blir en god del treigere, men det kommer også ann på hvilken jobclass du har, og om du har ett godt inntrykk fra andre spillere. Har du det, så burde ikke party være noe problem. :)

 

PS: Noen som spiller på Kujata ? Simply wondering.^^

Lenke til kommentar
hvordan får man ninja, samurai, sumoner og ranger questene?

For å svare på spørsmålet ditt, det du må gjøre er:

 

Levle en character opp til minst lv.30 med en eller annen jobclass. Derifra starte på quest som gir deg muligheten til å velge mellom disse 4 jobbene som du nevnte. Den som er absolutt lettest og få tak i uten hjelp er "Ranger". Ninja, Samurai og Summoner kan være litt vanskelige og få tak i med ett fullt party på lv.30-33, men med litt høy level hjelp dvs. 50-60, burde det gå rimelig greit. :)

 

Og ett tips med Summoner jobben, hvis du vil ha den, prøv og få den fiksa raskest mulig. Pga. etter høyere din mainjob er når du prøver og få den, jo tøffere monstre må du slåss mot.^^ (når du skal ha tak i den ruby'en, husker jeg rett.)

 

Hvor du får tak i de:

 

Samurai - I Norg, NPC: Jaucribaix

Ninja - Port Bastok i ett hus nærme entrance til N.Gustaberg

Summoner - I Windurst, hvis jeg husker rett.

 

Håper det hjalp. :)

 

PS: Jeg skrev en guide til LS'et mitt på Kujata, anngående SAM class, ta en titt hvis det virker interessant. :p

 

trykk her

Endret av NaruChan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...