Gå til innhold

Final Fantasy XI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du finner ganske mange forskjellige folk i FFXI. Men en grunn til at det er så mange japanere er vel stort sett pga. det ble gitt ut i Japan 2år før det kom til US, og 1år til før det kom til EU. Det jeg har merka iløpet av min spilletid med japanere er at de har en annen "game etiquette" som de følger i forhold til oss "andre". Jeg for min del liker den bedre. De er generellt sett mer seriøse, men de forventer også at du kan din rolle i party ut og inn. Feiler du så er det ikke så stort problem, de prøver og gi deg tips på hva du kan gjøre bedre osv. (det gjelder de som kan snakke engelsk, som uheldigvis ikke er alle.) Men selv om de har hatt spillet lengre enn oss "andre" betyr ikke det at det ikke er idioter der heller. :) Du vil alltid dukke borti en eller annen.

 

Jeg som etterhvert har begynt og kunne litt japansk har fått ganske mange end-game venner derifra som hjelper meg hele tiden. Det forundrer dem alltid når du skriver japansk til dem som kan være ganske morsomt.^^

Fin måte og lære nytt språk på, for de er mer enn villige til å hjelpe. :)

Lenke til kommentar
Det kommer også veldig an på hvilken server man spiller på. Remora, hvor jeg spiller, er en ganske ny server, som ble lagd når spillet kom ut i Europa, så der er det en del europeere ;)

Hm, det visste jeg faktisk ikke. Men trives godt på Titan jeg. Liker at det er noen japser der. De er som regel svært seriøse, og det får ting til å gå unna :thumbup: Var nettopp i et PT med noen japser, fikk 15k EXP...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Godt å se at det er endel folk som spiller FFXI, spilte selv 9 mnd i fjor, men så quitta jeg. Begynte igjen i sommerferien og på 4 uker har jeg nå 37war/18mnk/20nin og 22 thf... ikke spør meg hvorfor jeg lvler så mange jobs, har vel med at jeg vil utnytte tiden min mest mulig når jeg spiller..

 

Men det jeg lurte på var: er det noen folk på shivaservern? jeg valgte ett lame svensk nick bare for å tiltrekke meg nordiske folk som jeg kan bli kjent med, men hittil har jeg bare kommet borti en svenske.. føler meg så ensom ; ;

 

kaller meg salsapojken, knis

Lenke til kommentar

Jeg er mega ff fan og spiller FFXI såklart. Hvilken server er det linkshellen dere snakker om er på? Jeg er på diabolos, har ikke tenkt til å bytte akkurat. Level 45 blm / level 20 summoner.

Vil bare si til folk som ikke vet, at FFXI er søren meg det vanskligste mmorpg spillet av dem alle altså. De som sier de er utlært etter 30 dager driter seg så jævlig ut. Det blir noe helt annet når du må ha allianser hele tiden og fungere riktig mot bcnm hnm osv osv.

For å være ærlig, så gjør det meg litt trist å si at jeg er litt lei av det, det er så vansklig ffs, har ikke tid til det liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...