morra Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Slik boks kommer opp når jeg prøver å sende mail i IncrediMail fra en Gmail-konto. Noen som har peil på hvordan jeg skal fikse problemet? De detaljene forstår jeg ikke så veldig mye av (kanskje litt noob på området), kanskje noen kan oversette til forståelig norsk? Takker for tips
Chasseur Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Så vidt jeg husker, fungerer ikke gmail med noen tredjeparts programmer (office, thunderbird etc). Det var ivertfall slik før.
Gronz Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Så vidt jeg husker, fungerer ikke gmail med noen tredjeparts programmer (office, thunderbird etc). Det var ivertfall slik før. GMail fikk et POP-interface for noen måneder siden. Trådstarter: Har du aktivert POP på GMail-kontoen din? Kan du motta mail?
Dell_Inspiron Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Som Gimper sier, i tillegg bruker Gmail pop3 med SSL, og kun det. Man kan altså ikke velge pop3 uten SSL (kryptering).
miCro Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Er det noen som vet om Gmail har planer om å tilby IMAP etter hvert?
Dell_Inspiron Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 I følge denne siden er IMAP den mest etterspurte featuren i Gmail. Mulig det får en fortgang på det hele. Det er jo helt meningsløst med pop3 når man har 1GB.
miCro Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Å intigrere IMAP vil være mest logiske for utviklingen av gmail framover, i alle fall i følge den oversikten. Så vi får håpe de hører på ønskene til sine brukere. Overgangsprosessen til IMAP, er den stor? Hvis de f. eks. bestemmer seg for å tilby IMAP-støtte, hvor lang tid vil det ta før ting er på plass? miCro, som skriver dette på flunkende nytt tastatur!
mandela Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 (endret) I følge denne siden er IMAP den mest etterspurte featuren i Gmail. Mulig det får en fortgang på det hele. Det er jo helt meningsløst med pop3 når man har 1GB. hvorfor mener du at pop3 er meningsløst? jeg mener det er veldig nyttig for offline bruk er det meningsfult med imap når man har 1gb? et spørsmål uten sarkasme . Endret 7. mars 2005 av modellmakt
Dell_Inspiron Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 hvorfor mener du at pop3 er meningsløst? jeg mener det er veldig nyttig for offline bruk er det meningsfult med imap når man har 1gb? et spørsmål uten sarkasme . Ja, pop3 laster ned mailen din, unødvendig når man har 1GB på serveren. Man selvfølglig legge igjen en kopi på serveren, men da blir det dobbel lagring. En annen ting, dersom du da sletter den i mail-klienten, vil du jo neste gang laste den ned fra mail-serveren igjen. Den viktigste grunnen til å bruke pop3 er å laste ned mailen fra mail-serveren, slik at den ikke opptar plass for nye mail. Dette er ikke veldig nødvendig på en mail med 1GB.
morra Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Skrevet 7. mars 2005 Trådstarter: Har du aktivert POP på GMail-kontoen din? Kan du motta mail? Jeg har aktivert POP på kontoen, ja. og jeg kan både sende og motta mail. Kan problemet mitt ha noe med at IncrediMail støtter kun SSL både for inn- og utgående post, og at Gmail krever SSL for innkommende og TSL for utgående (Gmail Config for klienter)? Noen som kan be-/avkrefte dette (at IncrediMail ikke støtter TSL). Her er tre bilder tatt fra configen til IncrediMail: Håper noen får noe ut av dem.
mandela Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 En annen ting, dersom du da sletter den i mail-klienten, vil du jo neste gang laste den ned fra mail-serveren igjen. hm, dette har jeg aldri opplevd i thunderbird, det forutsetter vel en helt fresh install og resetting av pop3 i gmail såvidt jeg vet. jeg bruker dessuten ofte thunderbird offline, både til innhenting av info og mailskriving
morra Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Skrevet 7. mars 2005 Ok, jeg fikk det til å funke ved å endre utg. port til 465 og hake av for SSL. Takk for forsøkene iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå