Gå til innhold

komplett.no eller komplott ?

XolFx

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk for en stund siden et MSI K8N Platinum hovedkort fra Komplett.no og det funket nogen lunde. Problemet var at det greide bare å kjøre 512mb Twinmos rammen, mens min Corsair PC-2700 CMSD72 1024RLP- rambrikke ikke funket.

Det står jo på siden til Komplett.no at de går sammen, men de gjør jo ikke det ?

må jeg laste ned drivere eller noe fra corsair eller msi ? nei tror ikke det.

Det funket på mitt eldre MSI athlon xp hovedkort.

Er det for mye å forlange at alt står om produktet og hvis jeg tar feil angående det her så si ifra. Dette er ikke kritikk mot komplett.no, men de kommer garantert til å sjekke det her. Jeg synes at komplett.no har blitt en profosjonell bedrift i løpet av de senere året. Litt hjelp hadde vært ønskelig =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du klar over hvor mye arbeid det hadde blitt for komplett.no hvis de skulle prøvd alle delene for å se hva som passer sammen og hva som ikke passer?

Hvis du ikke klarer å finne ut hva som passer sammen er nok Elkjøp, dell, expert osv et bedre alternativ for deg! Kom i allefall ikke å skyld på webshoppen....

Skrevet (endret)
Er du klar over hvor mye arbeid det hadde blitt for komplett.no hvis de skulle prøvd alle delene for å se hva som passer sammen og hva som ikke passer?

Hvis du ikke klarer å finne ut hva som passer sammen er nok Elkjøp, dell, expert osv et bedre alternativ for deg! Kom i allefall ikke å skyld på webshoppen....

Hvis det står at det skal passe sammen på komplett sine sider så forventer man vel at det funker også? Ikke alle som har like mye peiling på ting vet du.

Hvis du tar en telefon eller sender en mail til komplett så kommer de sikkert til å ordne opp i dette.

Endret av magio
Skrevet

P-in-P siden du er så smart skjønner du vel at FORBRUKER, altså oss blir styrt av et kynisk marked som gjør alt for å tjene penger. Tror du ikke komplett.no får raporter tester osv. Der alt står forklart om et nytt produkt ?

Tror du ikke de vet hva de har på lager ?

Dessuten var det ikke kritikk mot dem i det hele tatt, jeg laget bare et innlegg som lett ville få oppmerksomhet.

Skrevet

Ok det var litt feil da. Du skjønner vel hva jeg mener når det står at MSI K8N platinum støtter PC2100, PC2700, PC3200 og RAMMEN likevel ikke er støttet. Det står ikke direkte at det skal passe sammen, men i mine øyne står det inndirekte.

Skrevet
Ok det var litt feil da. Du skjønner vel hva jeg mener når det står at MSI K8N platinum støtter PC2100, PC2700, PC3200 og RAMMEN likevel ikke er støttet. Det står ikke direkte at det skal passe sammen, men i mine øyne står det inndirekte.

Brikkene bør helst være av samme type og produsent ;)

Skrevet (endret)
Hvor står det at det passer sammen?

Lurer jeg også på. Hvis man ser i listen med tilbehør er det KUN listet opp PC3200-minne, ikkenoe PC2700.

Videre kan enkelte hovedkort være kresne på minne, uten at webshoppen kan klandres for det i det hele tatt. Det er slikt man har angrerett for, når deler som i utgangspunktet er OK, ikke fungerer sammen.

Tror du ikke komplett.no får raporter tester osv. Der alt står forklart om et nytt produkt ?

Nei, det tror jeg ikke. De holder seg nok temmelig oppdatert på hva som er nytt av produkter, hvilke spesifikasjoner det har, og om det er kjente feilproduksjoner ute og går. De får nok ikke en 10-siders lang liste til hvert hovedkort om hvilke type minne som passer. Slik informasjon er tilgjengelig hos MSIs hjemmesider, til en viss grad. Det er ikke alle minnetyper som er listet opp der, selv om det er drøssevis av andre merker som passer fint til dette kortet.

Skal da Komplett på egen oppfordring sjekke om Corsair PC-2700 CMSD72 1024RLP passer til MSI K8N Neo Platinum, i tilfelle en kunde kjøper dette?

Edit: Hvis det virkelig er dette minnet du har, har du ingen andre å klandre enn deg selv, da dette er registrert minne, som er tiltenkt server-hovedkort, og ikke vil passe på et "vanlig" desktop-hovedkort.

Endret av Playmofetish
Skrevet

Lurer jeg også på. Hvis man ser i listen med tilbehør er det KUN listet opp PC3200-minne, ikkenoe PC2700.

Når det står under spesifikasjoner at kortet støtter PC2700 da er det ganske så

naturlig at man forventer at kortet støtter PC2700? Eller hva?

Skrevet (endret)

Videre kan enkelte hovedkort være kresne på minne, uten at webshoppen kan klandres for det i det hele tatt. Det er slikt man har angrerett for, når deler som i utgangspunktet er OK, ikke fungerer sammen.

Støttet RAM-hastighet PC2100, PC2700, PC3200

edit: skriveleif

Endret av mrKROVEL
Skrevet

JAJA menmen... Isåfall når SERVER rammen er støttet av HOVEDKORT som er faktisk fra en Komplett pc ifra 200(1/2/). Er det et TYAN hovedkort neie, men isåfall syns jeg at det burde stå at dette produktet kan tenkes at ikke funker i sammen med dine komponenter eller noe. JUST A THOUGHT

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...