Gå til innhold

6800Gt GS GLH 3dmark + spill hakker på enhanted m


Anbefalte innlegg

Når jeg enabler "enchanted mode" hakker det så mye at det ikke går ann å spille! mens i safe mode går det helt greit.

Jeg får 5500 poeng når jeg kjører på enchanted mode (når den klarer å gå gjennom testen uten å fryse)

Jeg har formatert 3 ganger, og ifølge 3d05 scoren på 5500 så er jo kortet raskt, men som sagt så hakker det i spill(real life)

 

Det er akkurat som om det ikke klarer enchanted mode?

 

Er det andre plasser en nummerkoden på kortet kan man se at det virkelig er et GS GLH?

Står bare 6800GT overalt

 

Jeg som hadde tenkt på muligheten til å kunne klokke det til kanskje 440x1300 :no:

 

nyinstalert xp med 75.90 drivere

xp64 3000

1024mb Geil 2.5

raptor disk

520 aspire psu

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et 6800 Ultra GS og det går langt over det som er garantert på standard luftkjøling.

 

Foreslår følgende:

-Sjekk at kjøleren er korrekt montert og at temperaturen på kortet er normal

-Oppdater bios (har vært noe krøll med de tidligere biosene på GS-kortene)

 

Dersom ikke dette hjelper ville jeg vurdert å reklamere på kortet.

 

Og det heter vel forresten "Enhanced mode"?

Lenke til kommentar
Hvis du har et Gainward 6800GT GS, og det ikke klarer 400/1200, så har du krav på et nytt kort.

så sant! mitt leadtek 6800gt klarer jo 430/1250 dønn stabilt så...... ;)

er det ikke gainward korta som klokker så sinnsykt bra??? har ikke denn følelsen når jeg leser overalt at dem ikke klarer og klokke den høyere en 410/1170(eksempel)

gainward er no overprisa tull... kjøp heller fra club3d eller xfx så klokker du bare til ultra for en mye biligere penge :yes:

Lenke til kommentar

Kjøleribba til GPU var litt løs, så jeg tok forsiktig noen omdreininger på hver skrue. Etter dette gikk 3dmark score fra 4000 til ca5210 (390x1175)uten overklokking av cpu. Ser at det noen hvite "puter" under ramsinks skal det være det?

Har siste bios til kortet også.

 

Ps: lånte pc til leieboeren, koblet av alle disker dvd o.l på den slik at den kun brukte psu til å svive. Kjørte så strøm til skjermkortet mitt direkte fra hans pc.

Tenkte at ved å kjøre en ca 350/400w psu kun til skjermkortet, kunne jeg iallefall se om det var det den manglet.

Men samme symtomene kom :no:

 

Edit: Enhanced :whistle:

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar

Kortet skal kjøre på 430@1200. Gjør det ikke det, send det tilbake. Du skal kunne klokke det kortet høyere enn den verdien. Oppdatering av bios er heller ikke å se bort ifra. Er ikke vits å bytte merke fordi du har fått ett Mandagskort. Kan skje akkurat det samme med andre produsenter.

Lenke til kommentar
Kortet skal kjøre på 430@1200. Gjør det ikke det, send det tilbake. Du skal kunne klokke det kortet høyere enn den verdien. Oppdatering av bios er heller ikke å se bort ifra. Er ikke vits å bytte merke fordi du har fått ett Mandagskort. Kan skje akkurat det samme med andre produsenter.

http://www.bleedinedge.com/forum/showthrea...15&page=1&pp=15

 

etter å ha lest denne interesante linken, skal jeg ikvelg sjekke ut den biosen her: GTU13

 

EDIT: funket ikke, kortet ble bare varmere og tålte enda mindre :no:

Nå reklamerer jeg...

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...