Gå til innhold

bra kvalitet på fragmovie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å lager en fraggmovie. Og bare for å teste lagde jeg en liten film med 2 klipp. filmen varte i 40 sek og var på 120 mb, og enda sugde kvaliteten. Jeg brukte fraps og vegas. Når du ser på noa sine filmer er det mye bedre kvalitet og filene er heller ikke så store... hva gjør jeg feil? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

NOA bruker sannsynligvis MYE bedre redigeringsprogrammer enn deg ;)

OT: POST NR. 100 :w00t::p

Endret av Rodney Mullen
Skrevet

Pinnacle er noob prog :p

For optimalt bilde bruker startmovie navnpåbilder 30 og videomach.

Vegas er et tipptopp redigeringsprogram til formålet.

Les sticky for eksakt oppskrift på fragmovie.

Skrevet
Pinnacle er noob prog :p

For optimalt bilde bruker startmovie navnpåbilder 30 og videomach.

Vegas er et tipptopp redigeringsprogram til formålet.

Les sticky for eksakt oppskrift på fragmovie.

Pinnacle er nok noe av det dårligste du kan få av "seriøse" redigeringsprogrammer ja. aKa n00bprog.

Vegas funker veldig bra til fragmovies.

Laget 2 der selv.

Eneste problemet er å rendre da, siden den blir SVÆR

eller liten med sugen grafikk.

(Sant sies så har jeg ikke prøvd så mye med forskjellige codecs :) )

Bare test forskjellige video options

Skrevet

Pinnacle er ganske sugent, men nå har jeg aldri lagd en fragmovie "seriøst", jeg har bare tulla rundt og prøvd meg fram.

Tenker jeg skal få tak i et bedre prog. hvis jeg skal lage fragmovie som skal legges ut her eller noe sånt.

Skrevet

Altså, det er ikke forskjell på fraps uregistrert / registrert, forskjellen er bare et watermark såvidt jeg vet. Har testet endel, og har aldri lagt merke til forskjell på kvaliteten.

Bruk fraps 2.0 og oppover, eller 1.9D om du får det til. (640*480 og vanskelig å få riktig framerate)

Hvis rawklippa dine er gode, så har det ikke noe med fraps å gjøre. Blir den dårlig etter vegas rendring, så:

Rendr til .avi uncompressed og bruk Dr.DivX eller noe lignende til å komprimere med. Det gjør jeg. :thumbup:

Lykke til!

Skrevet
Altså, det er ikke forskjell på fraps uregistrert / registrert, forskjellen er bare et watermark såvidt jeg vet. Har testet endel, og har aldri lagt merke til forskjell på kvaliteten.

Bruk fraps 2.0 og oppover, eller 1.9D om du får det til. (640*480 og vanskelig å få riktig framerate)

Hvis rawklippa dine er gode, så har det ikke noe med fraps å gjøre. Blir den dårlig etter vegas rendring, så:

Rendr til .avi uncompressed og bruk Dr.DivX eller noe lignende til å komprimere med. Det gjør jeg. :thumbup:

Lykke til!

Hmm, når jeg bruker uregistrert fraps får jeg elendig kvalitet, skjer dette bra til meg eller?

Skrevet
Pinnacle er ganske sugent, men nå har jeg aldri lagd en fragmovie "seriøst", jeg har bare tulla rundt og prøvd meg fram.

Tenker jeg skal få tak i et bedre prog. hvis jeg skal lage fragmovie som skal legges ut her eller noe sånt.

Hørt om Pinnacle Liquid edition pro?

Skrevet

Lykke til!

Var egentlig det jeg prøvde å si litt opp i denne tråden.

Dette er uten tvil den beste måten å lage fragmovies av høy (bilde)kvalitet.

Skrevet

når du gjør om alle bildene til et enkelt klipp kjører du på standard, uten å velge codec. Da blir filene veldig store, men når du skal sette de sammen i vegas, velger du xvid codecen der, det blir ganske bra! Lykke til ! :thumbup:

Skrevet

Bah, tar jo sykt lang tid å "rendre" filmen. :(

Hva med å ikke lage filmer i det hele tatt?

Sitter her å lager en CS-film (ikke fragmovie), men bare 1 minutt tar jo flere år å "rendre". :dribble:

Får vel la den jobbe over natta, da - eller når jeg sover (om dagen). :p

Skrevet
Bah, tar jo sykt lang tid å "rendre" filmen. :(

Hva med å ikke lage filmer i det hele tatt?

Sitter her å lager en CS-film (ikke fragmovie), men bare 1 minutt tar jo flere år å "rendre". :dribble:

Får vel la den jobbe over natta, da - eller når jeg sover (om dagen). :p

Det er vel pga du har valgt uber god kvalitet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...