Gå til innhold

Vedr. tilsettnings stoffer i vannkjøling


Anbefalte innlegg

Heisann!!!

 

Jeg har to vannkjølins systemer på hver sin pc. Den ene er en sånn Zalman reservator 1 som kjøler ned en P4 3,4 GHz 775 processor og skjermkort ABIT X600 Pro HDTV. Det er jeg meget fornøyd med, ingen støy. Det andre er sammensatt sett av AC deler på HDD, CPU , NB & GPU. Noe som trengs en oppgradering på. Men jeg har merket i det siste etter jeg tok opp i

AC korrosjonsbeskyttelse, "ACfluid" (fra Microplex) at det har begynt å lukte vondt. Jeg har funnet ut at det er det stoffe men er det noen andre her inne som også har merket det og hva kan man gjøre. Vil ha vekk lukten. Må man ha det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!!!

 

Jeg har to vannkjølins systemer på hver sin pc. Den ene er en sånn Zalman reservator 1 som kjøler ned en P4 3,4 GHz 775 processor og skjermkort ABIT X600 Pro HDTV. Det er jeg meget fornøyd med, ingen støy. Det andre er sammensatt sett av AC deler på HDD, CPU , NB & GPU. Noe som trengs en oppgradering på. Men jeg har merket i det siste etter jeg tok opp i

AC korrosjonsbeskyttelse, "ACfluid" (fra Microplex) at det har begynt å lukte vondt. Jeg har funnet ut at det er det stoffe men er det noen andre her inne som også har merket det og hva kan man gjøre. Vil ha vekk lukten. Må man ha det?

batterivann (80-85%) og frostveske (20-15%) som fåes kjøpt på bensinstasjoner skal vel fungere bra. har enno ikke hørt noen klager på dette

Lenke til kommentar
Heisann!!!

 

Jeg har to vannkjølins systemer på hver sin pc. Den ene er en sånn Zalman reservator 1 som kjøler ned en P4 3,4 GHz 775 processor og skjermkort ABIT X600 Pro HDTV. Det er jeg meget fornøyd med, ingen støy. Det andre er sammensatt sett av AC deler på HDD, CPU , NB & GPU. Noe som trengs en oppgradering på. Men jeg har merket i det siste etter jeg tok opp i 

AC korrosjonsbeskyttelse, "ACfluid" (fra Microplex) at det har begynt å lukte vondt. Jeg har funnet ut at det er det stoffe men er det noen andre her inne som også har merket det og hva kan man gjøre. Vil ha vekk lukten. Må man ha det?

batterivann (80-85%) og frostveske (20-15%) som fåes kjøpt på bensinstasjoner skal vel fungere bra. har enno ikke hørt noen klager på dette

Bruker det selv, vet ikke akkurat hvor mye det er av hvert. Men har ikke hatt noen problemer!

Lenke til kommentar

Rust er "folknavnet" på oksidert jern. Aluminium og kobber oksiderer også, men det er ikke hovedproblemet og grunnen til at man bruker tilsetninger i vannet. Hovedgrunnen her er bakterievekst. Så sant du ikke setter opp vankjølinga di i et "renrom" kan du ikke klare å la være å introdusere urenheter i vannet dermed vil det begynne å gro over tid. Ville ikke anbefalt å bruke kin vann. Som flere nevner her; har enda ikke hørt om noen som har hatt problemer med en dæsj frosvæske, men i PC-vannkjølingens barndom ver det mange som prøvde seg på å bruke "rent" vann og det er vel få som anbefaler det i dag.

Lenke til kommentar
Hei noen som vet om det går ann og helle frostvæska oppi tanken mens det er batterivann som sirkulerer eller må jeg blande vannet og frostvæska først ?

 

takk for alle tips og svar ;)

Samma det. Du kan selvsagt helle den i i ettertid, selv om det er lettere og blande først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...