Gå til innhold

Våkn opp folkens! 6600GT i SLi suger...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det ikke to 6800 kort i SLi jeg fraråder, men to middelmådige kort (6600GT) i SLi..

 

Hvorfor skriver du SLI suger som overskrift hvis du mener 2*6800 er det beste man kan få.Det er en fatal feil.

SLI har akkurat kommet på markedet og vil nok utvikle seg mye fremover,er fortsatt på barnestadiet.

Hvorfor har du forresten ikke sendt et brev til Nvidia siden de tydeligvis ikke har peiling på hva de driver med.De kunne trenge en proff som deg i teamets sitt så tjener de mer penger. :p

Lenke til kommentar
Nå er det ikke to 6800 kort i SLi jeg fraråder, men to middelmådige kort (6600GT) i SLi..

 

Hvorfor skriver du SLI suger som overskrift hvis du mener 2*6800 er det beste man kan få.Det er en fatal feil.

SLI har akkurat kommet på markedet og vil nok utvikle seg mye fremover,er fortsatt på barnestadiet.

Hvorfor har du forresten ikke sendt et brev til Nvidia siden de tydeligvis ikke har peiling på hva de driver med.De kunne trenge en proff som deg i teamets sitt så tjener de mer penger. :p

Nå står det riktignok:

Våkn opp folkens! 6600GT i SLi suger...

 

Prøv å være litt mer seriøs fra nå av... Å lage et kvalitetsprodukt og å tjene penger/markedsføring er to helt forskjellige ting... Synes også mangen her innehar en enormt naiv tro på at nvidia skal gjøre sli tusen ganger bedre med en driver oppdatering...

Lenke til kommentar
Nå er det ikke to 6800 kort i SLi jeg fraråder, men to middelmådige kort (6600GT) i SLi..

 

Hvorfor skriver du SLI suger som overskrift hvis du mener 2*6800 er det beste man kan få.Det er en fatal feil.

SLI har akkurat kommet på markedet og vil nok utvikle seg mye fremover,er fortsatt på barnestadiet.

Hvorfor har du forresten ikke sendt et brev til Nvidia siden de tydeligvis ikke har peiling på hva de driver med.De kunne trenge en proff som deg i teamets sitt så tjener de mer penger. :p

Vel... skal du absolutt bruke fra 7-10000kr på to skjermkort for å få den beste ytelsen kommer du deg ikke utenom 6800Ultra i SLi.. d.v.s. at du ikke har noe annet alternativ. Om det er smart å bruke så mye penger på skjermkort skal jeg ikke gå så mye inn på, men skal du ABSOLUTT ha det beste så må man bare pent måtte ta konsekvensene (varme/strøm/støy..)

 

2x6600GT er ganske langt fra det råeste man får kjøpt, så derfor blir det feil.

Hvis du studerer overskriften nøye klarer du kanskje å se at det står 6600 og ikke 6800

 

SLi er kommet for å bli en stund, og det er et faktum, ATI kommer også "diltende" etter.. Jeg husker godt da 3dfx lanserte voodoo2, men tror ikke jeg på den tiden hadde tatt meg bryet å sette 2 voodoo1 kort i SLi for å oppnå voodoo2 ytelse.. hva ville poenget vært? oppgradering.. vel, syns det er feil vei å gå isåfall

 

PS! vet godt at voodoo1 ikke hadde SLi mulighet, men det var bare brukt for å trekke paraleller til 6600@SLi problematikken

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Ok,det var 6600 GT du skrev.

Men det i det hele tatt å ha muligheten til å sette inn to GT6600 er jo heller en gevinst enn en "suger".

Man kan kjøpe et kort til når det faller i pris,et brukt et feks,så har man omtrent samme ytelse som GT6800 uten å kjøpe et nytt kort og hive det gamle i skraphaugen.

Minuset jeg ser er støy så de kunne hatt noen mer stillgående vifter.

 

PS! vet godt at voodoo1 ikke hadde SLi mulighet, men det var bare brukt for å trekke parraleller til 6600 problematikken

 

Dette er jo noe helt annet enn det veterankortet.SLI er nok godt gjennomtenkt.Nå ser vi de føste SLI kortene,tenk hvordan de vil utvikle seg i løpet av et par år.

Kanskje det vil bli mulig etterhvert å sette inn to ulike kort og mikse og trikse litt?

Alt som er helt nytt vil jo utvikles slik at det det blir bedre og bedre med tiden,GT6600 er jo nytt.Hvorfor er du negativ til å ha denne kule og økonomiske muligheten?

Lenke til kommentar
Ok,det var 6600 GT du skrev.

Men det i det hele tatt å ha muligheten til å sette inn to GT6600 er jo heller en gevinst enn en "suger".

 

PS! vet godt at voodoo1 ikke hadde SLi mulighet, men det var bare brukt for å trekke parraleller til 6600 problematikken

 

Dette er jo noe helt annet enn det veterankortet.SLI er nok godt gjennomtenkt.Nå ser vi de føste SLI kortene,tenk hvordan de vil utvikle seg i løpet av et par år.

Kanskje det vil bli mulig etterhvert å sette inn to ulike kort og mikse og trikse litt?

Alt som er helt nytt vil jo utvikles slik at det det blir bedre og bedre med tiden,GT6600 er jo nytt.Hvorfor er du negativ til å ha denne kule og økonomiske muligheten?

Vel, skjønner hele oppgraderings greia! Men to vifter "suger" jo bokstavelig talt mer enn en ;)

 

Jeg er glad for at SLi eksisterer, det gir mulighet for ganske spektakulære systemer med enorm ytelse. Sånt liker vi hardware folk, men to melloklasse kort sammen er langt ifra spektakulært. Syns det høres litt bakvendt ut når man tenker på ulempene.

 

Det som bekymrer meg er at mange vil gå for denne løsningen uten å stille seg kritisk til det som følger med. Det er en gjennomgående trend med at folk ønsker seg stillegående/kjøligere maskiner, dette kan vanskelig kombineres SLi. Den totale prisen på et SLi system blir ofte mer enn det selve skjermkortene koster.. man må jo også helst ha:

- kraftig strømforsyning

- dyrt hovedkort med SLi støtte

Lenke til kommentar
Ok,det var 6600 GT du skrev.

Men det i det hele tatt å ha muligheten til å sette inn to GT6600 er jo heller en gevinst enn en "suger".

Man kan kjøpe et kort til når det faller i pris,et brukt et feks,så har man omtrent samme ytelse som GT6800 uten å kjøpe et nytt kort og hive det gamle i skraphaugen.

Minuset jeg ser er støy så de kunne hatt noen mer stillgående vifter.

 

PS! vet godt at voodoo1 ikke hadde SLi mulighet, men det var bare brukt for å trekke parraleller til 6600 problematikken

 

Dette er jo noe helt annet enn det veterankortet.SLI er nok godt gjennomtenkt.Nå ser vi de føste SLI kortene,tenk hvordan de vil utvikle seg i løpet av et par år.

Kanskje det vil bli mulig etterhvert å sette inn to ulike kort og mikse og trikse litt?

Alt som er helt nytt vil jo utvikles slik at det det blir bedre og bedre med tiden,GT6600 er jo nytt.Hvorfor er du negativ til å ha denne kule og økonomiske muligheten?

du kan jo se på hvor lang tid det har tatt.. NVidia kjøpte jo opp voodo sin "SLI"-teknologi for evigheter siden, og har arbeidet med det siden.. De burde ha ventet ihvertfall til "barnesykdomene" var borte..

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Skal vi se.. 6600GT idag, og et om ca. 6 måneder. Om 6 måneder koster det kansje 1,000kr eller litt over.

Tar vi da et 6800GT, som er betydelig dyrerer idag, vil det koste mer enn 1,000kr om 8 måneder. ( om ikke mye mer. ) 

 

For studenter osv. som sjeldent har så utrolig mye penger å rutte med, høres det ut som et ganske godt alternativ med 6600GT i SLI. ( Selvfølgelig da hvis de ikke krever å kjøre alle spill med max, AA/AF osv.. )

..og så glemmer man bare alle de andre negative sidene med SLi?!

 

Det er mer enn pris som gjør at SLi ikke er å foretrekke, ligger mange poeng lengere bak i tråden :roll:

Det gjelder uansett hvem kort man kjøper. ( Og kan forsåvidt lett løses med billige kjøleløsninger til skjermkort.. )

Lenke til kommentar
Topic er uansett SLi og ulemper

 

Burde kanskje forandre header isåfall? =)

Blir fort sånn når det er så lite som teller for SLi..

 

Nå er det ikke to 6800 kort i SLi jeg fraråder, men to middelmådige kort (6600GT) i SLi.. poenget er at det strider mot all logikk å gå for en slik løsning når alternativet med å kjøre kun et til mindre av prisen gir deg mer for pengene..

 

..og så var det jo det praktiske med en SLi løsning. Finnes det noen? bortsett fra alle som ligger å venter på å oppgradere.. selv om jeg ikke tror det blir så attraktivt noen mnd fra nå. Kort som 6800** og X800** kommer til å droppe betraktelig i pris. Neste generasjon high-end kort vil ha dobbel ytelse av de beste man får kjøpt nå, tipper de fleste kommer til å :dribble: etter disse når den tid kommer.. glemmer fort planen om 6600GT opsettet sitt

 

Spiser alikevel opp flere PCIe/PCI slotter, bråker dobbelt så mye, varme, strøm..

Liker ikke sånt..

 

Virker som du egentlig mener.. "Passer det ikke for meg, passer det ikke for noen." Altså.. FOLK HAR FORSKJELLIGE KRAV!

Kan du se å fatte det ? alle er ikke som deg.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
du kan jo se på hvor lang tid det har tatt.. NVidia kjøpte jo opp voodo sin "SLI"-teknologi for evigheter siden, og har arbeidet med det siden.. De burde ha ventet ihvertfall til "barnesykdomene" var borte..

Hvilke barnesykdommer? at du må lage egne profiler for noen få spill som tar maks 5 min?

Alle problemene jeg har hatt med mitt system er relatert til nforce4 og betabios, ikke til sli oppsettet mitt.

Skal du ha noe feilfritt så er sikkert siste generasjon pentium3 og intel 440bx chipset ikke så dumt.

Lenke til kommentar
http://www.theinquirer.net/?article=21815 sli er tull og tøys, kun lagd for å toppe statsen i 3dmark og melke litt ekstra penger ut av folk som må ha det beste eller ikke har peil i det heletatt.. på papiret høres jo to 3dkort dobbelt så bra ut som et.  :roll:

så nvidia har arbeidet med det så lenge, bare for at det skal "se bra ut" ?...... :thumbdown:

 

( dette er foresten det jeg mente med barnesykdommene. Per dags dato klarer ikke SLI å utnytte kraften som ligger i begge skjermkortene. )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
http://www.theinquirer.net/?article=21815 sli er tull og tøys, kun lagd for å toppe statsen i 3dmark og melke litt ekstra penger ut av folk som må ha det beste eller ikke har peil i det heletatt.. på papiret høres jo to 3dkort dobbelt så bra ut som et.  :roll:

så nvidia har arbeidet med det så lenge, bare for at det skal "se bra ut" ?...... :thumbdown:

 

( dette er foresten det jeg mente med barnesykdommene. Per dags dato klarer ikke SLI å utnytte kraften som ligger i begge skjermkortene. )

Dette er ubestridelige sannheter basert på det faktum at SLI er to kort som jobber i tospann:

 

- SLI vil aldri gi dobling av ytelse.

- SLI kan gi dårligere ytelse i noen spill.

- SLI gir dårligere ytelse enn et enkelt kort til samme pris.

- SLI generer mer varme (støy) og bruker mer strøm.

 

Dette er min oppfatning:

 

- Å spekulere i hvordan pris og ytelsen vil være om noen måneder er totalt bortkastet tid og energi.

 

= SLI er bare for de som vil ha det aller beste (6800 GT x 2) eller de som som er spesielt interessert i teknologien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...