Gå til innhold

Trenger hjelp angående skrivebeskytelse


Anbefalte innlegg

Ja vet det er en tråd om nesten det samme.. men lurer på om det er noen form for programm eg kan bruke? da ALT på pc'n min sliter med å forandre seg. så må ordne alle filene manuelt i cmd.. noen tips?? slitsomt å endre 594358490353 filer i cmd :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det du egentlig trenger hjelp til? :dontgetit:

Få fiksa så ikke alle mappene min er read-only eller skrivebeskytet... skifter med så går eg på egenskaper 1 sec etterpå og den er kommet på igjen. dette er på ALLE mappene på heler pc'n.. så aner ikke hva eg kan gjøre.. har nettop tatt en formatering for en halv time siden eller noe

Lenke til kommentar
Vet du hva som har skjedd i forkant av problemet? Kan du f.eks. ha hatt disken i en annen pc osv?

har ikke hatt den i en annen PC.. det er jo en fresh install i dag.. og eg lagde en random mappe med ei tekst fil for å sjekke om det var bare de som ligger på den andre disken. og det er det ikke. absolut alle mappene dem som eg lager under denne kontoen også blir bare read-only.. har prøvd alt som var på de tidligere postene her. og endel fra microsoft sine sollution ting tang

Lenke til kommentar
Har du prøvd å slette harddisken, og sette den opp på nytt?

sletta som i å repartisjonere? ja..

 

HD'n vart renska og repartisjonert rett før instalasjonen..

 

noen må jo vite noe om dette??#?¤#"

Endret av k3rm0r
Lenke til kommentar

Heissan!

 

Tror problemet du har, er pga at du har re-installert winxp. Det er et kjent problem egentlig.

 

Det du sliter med er at filene på andre stasjoner har du ikke tilgang til, hvis jeg ikke tar feil. Dette er fordi du ikke er 'eier' av filene og de ligger på en ntfs stasjon. Den som er eier er den som 'eide' filene da de ble laget.

 

Det er 2 måter å forandre dette på. Du kan 'høgre klikke' mappen(e) og gå til sikkerhet siden - og overta eierskap på kataloger og filer.

 

Alternativt kan du konventere stasjonen til fat32 med partition magic eller noe slikt. Kansje de kan kopieres til en fat32 stasjon.

 

Fat32 har ikke 'eierskap' på filer. Det har NTFS, fordi det ligger i filsystemet.

 

Håper dette hjelper deg.

Lenke til kommentar
Heissan!

 

Tror problemet du har, er pga at du har re-installert winxp. Det er et kjent problem egentlig.

 

Det du sliter med er at filene på andre stasjoner har du ikke tilgang til, hvis jeg ikke tar feil. Dette er fordi du ikke er 'eier' av filene og de ligger på en ntfs stasjon. Den som er eier er den som 'eide' filene da de ble laget.

 

Det er 2 måter å forandre dette på. Du kan 'høgre klikke' mappen(e) og gå til sikkerhet siden - og overta eierskap på kataloger og filer.

 

Alternativt kan du konventere stasjonen til fat32 med partition magic eller noe slikt. Kansje de kan kopieres til en fat32 stasjon.

 

Fat32 har ikke 'eierskap' på filer. Det har NTFS, fordi det ligger i filsystemet.

 

Håper dette hjelper deg.

men eg sliter med filene som eg har lagt inn på den disken som eg har formatert også.. mener da ren instalasjon av et nytt program/spill..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...