JohndoeMAKT Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 (endret) Ok, siden MeTa][iC ikke laget den tråden så får jeg vel også kastet meg på bølgen og angripe anklagelsene hans her Ganske OT, men tråden er jo ikke akkurat hot for tiden. Har dere noen gang tenkt på hva de nye filmene handler om? De handler om Anakins liv, og om hvordan han ble en sith! På samme måte som de tre neste handler om Lukes liv og hvordan han bekjempet the dark side? Og i EP I handler ikke om Anakin. Så vi noe av det i de gamle filmene? NEI! Men hvorfor det da? Svaret er ganske enkelt at det ikke var mulig på den tiden å gjøre slikt med film. Og hvilken jedi burde i så fall snurre rundt med lightsaber i de gamle? Anakin er gammel, veldig skadet og "more machine than man". Yoda har ingen å sloss mot. The emperor har lagt sabelen på hylla for lenge siden og er også veldig gammel. Obi Wan er også gammel og bruker vel bare lightsaberen en gang seriøst, og det er en kamp han har planlagt å tape. Og til slutt så har vi Luke som har fått et crash course i lightsaber. Og dette med at Yoda sloss så forbanna raskt, det var bare latterlig.Når i huleste var det at han sloss SÅ fort i de gamle filmene? Hvordan vet du at han ikke kan de samme bevegelsene i de gamle filmene? Når i huleste slåss han tregt i da gamle filmene? Endret 12. juni 2005 av JohndoeMAKT
Hr. Jenssen Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Skrevet 12. juni 2005 (endret) Yoda har ingen å sloss mot. Den var tynn, MEGET tynn. Dessuten synes jeg alle der andre var greie. Tingen er jo bare at du har bedre grunner enn George Lucas selv. Jeg har lest interviewer (jeg finner ingen kilder, så jeg har ingen bevis) hvor George Lucas har blitt spurt om hva de nye filmene skal handle om (dette var et interview som ble laget da den nye trilogien var under planlegging), og etter hvert hvordan de nye tingene kunne være mulig. Han ga bare vissvass forklaringer og løse tråder som ikke sluttet noensteds! EDIT: Jeg tviler på at du IKKE lo når R2-D2 fikk to SBD'er til å gå opp i flammer i Ep. III, som jeg synes er den _kuleste_ filmen av de seks. Dette er da sjel i filmene? Jeg lo ikke. Det var noe av det mest latterlige jeg noen gang har sett! Det var jo helt teit! Det var så Hollywood som noen som helst kan få det. Hvorfor skulle DET gi en film sjel? Det ga den jo desto mindre sjel! Det beviser bare at filmen kun er eksplosjon etter eksplosjon! EDIT2: Ehm, Makt. Det VAR jeg som laget denne tråden! Endret 12. juni 2005 av MeTa][iC
JohndoeMAKT Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 George er klart det som har trukket ned SW mest siden åttitallet, men det er tross alt 'livsverket' hans, så jeg forstår hvorfor han ikke var nobel nok til å legge resten av sagaen i noen andres hender. Jeg forstår hvorfor, men han fortjener fortsatt all kritikken. Mine forklaringer er selvsagt tynne (som forklaringer vedrørende alle 'religioner') men det jeg mente var at å finne detaljfeil og forskjeller i filmteknikken er ingen vits da det både finnes teknologiske og 'SW-univers' forklaringer på alle 'feil' du finner. At du ikke liker måten de siste filmene er laget er greit, men jeg syntes at din begrunnelse, nemlig at de ikke er laget på samme måte som de gamle, er litt tynn. Du bør også holde deg fra å angripe oss som liker de nye bare fordi vi ikke er purister som deg. Og enda en post ferdig med vage dårlig formulerte setninger ferdig
JohndoeMAKT Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Jeg tviler på at du IKKE lo når R2-D2 fikk to SBD'er til å gå opp i flammer i Ep. III, som jeg synes er den _kuleste_ filmen av de seks. Dette er da sjel i filmene? Jeg lo ikke. Det var noe av det mest latterlige jeg noen gang har sett! Det var jo helt teit! Second! Hele greien med at R2-D2 og C3PO er med i de nye filmene syntes jeg passer veldig dårlig. Roboter, jedier og andre bipeds dør i fleng gjennom hele serien, men disse to er alltid i god form midt der det er mest action. Det er en av de tingene som gir SW et litt for sterkt eventyrpreg er min mening. C3PO har jeg heller aldri satt særlig pris på etter EP IV. EDIT2: Ehm, Makt. Det VAR jeg som laget denne tråden! Jeg mente den "her diskuterer vi EP 4,5,6 kontra 1,2,3, tråden jeg oppfordret deg til å opprette slik at vi ikke kjører denne tråden for mye OT. Men for all del, vi kan godt gjøre det her.
CNesset Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Jeg tviler på at du IKKE lo når R2-D2 fikk to SBD'er til å gå opp i flammer i Ep. III, som jeg synes er den _kuleste_ filmen av de seks. Dette er da sjel i filmene? Jeg lo ikke. Det var noe av det mest latterlige jeg noen gang har sett! Det var jo helt teit! Second! Hele greien med at R2-D2 og C3PO er med i de nye filmene syntes jeg passer veldig dårlig. Roboter, jedier og andre bipeds dør i fleng gjennom hele serien, men disse to er alltid i god form midt der det er mest action. Det er en av de tingene som gir SW et litt for sterkt eventyrpreg er min mening. C3PO har jeg heller aldri satt særlig pris på etter EP IV. C3PO blir jo skada flere ganger... Sånn som episode 2 mister han hodet... R2-D2 som er så liten at ingen nbryr seg uansett setter sammen C3PO hver gang(utenom når Chewie gjør det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå